11 Kasım 2017 Cumartesi

YERALTI EDEBİYATI



Yeraltı edebiyatı bizde daha çok son yıllarda yaygınlaştı. Bu edebiyatın örnekleri, Ayrıntı ve Altıkırkbeş Yayınları tarafından yayınlanıyor çoğunlukla. Aslında eski bir edebiyat türü. Amerika’da ellilerden sonra öne çıkıyor. Beat, yeraltı, karşı kültür gibi isimleri var. Genelde toplum düzenini reddeden, asi sanatçılarla yayılmış. Ve yollara düşen, gezgin yazarlarla.

Bu edebiyatın örneklerinden bazılarını okudum son günlerde. Birbirine yakın oldukları için bir yazıda toparladım hepsini.

BALKON

Jean Genet’nin yazdığı tiyatro eseri. Genet, romanlarıyla ve oyunlarıyla ünlü Fransız sanatçı. Bu oyununda, bir evdeki insanlar yoluyla toplumun tüm kesimleriyle alay ediyor. Özellikle yönetici sınıfların ikiyüzlülüğünü göz önüne seriyor. Zamanını aşan eserlerden. Ayrıntı Yayınları. Not:3/4

KAZANAMAZSIN

Yer altı edebiyatının çıkış kitabı kabul edilen bu romanın yazarı Jack Black. Kendi türünde bir efsane ve gerçek bir yaşam. Ufak bir çocuğun büyüdükçe başına gelenleri, kötülükleri ve hapishane hayatını anlatıyor. Onca şeye rağmen kitapları da seviyor. Aylak Kitap Yayınları. Not:3/4

YERALTINDAN SESLER

1980’lerin dünyadaki müzik ortamını anlatan bu kitap bir derleme. Sonic Youth, Marc Almond, Nick Cave, New order gibi, müzikseverlerin tanıdığı isimler var. Sadece yoğun müzikseverlere. Altıkırkbeş Yayınları. Not:3/4

KARŞI KÜLTÜR ANSİKLOBEDİSİ

Her zaman düzene karşı çıkan gençlerin dünya üzerindeki yaşamlarını anlatan bu kitap, sanat, edebiyat aracılığıyla gençliğin başkaldırısını gösteriyor bizlere. SUB Yayınları. Not:3/4

33 yorum:

  1. Biz de yeraltından yazıyoruz o zaman deep.

    YanıtlaSil
  2. ayrıntı yayınlarının kitapları güzel oluyor, ama puntosu küçük gibi, gözlerimi yoruyor :P
    yeraltı edebiyatı, ben pek okuyamıyorum nedense..
    nasılsın deep??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      ayrıntı, en sevdiğim yayınevi ya. punto evet. olsun okumaa. iyiyim umarım okul iyidir :)

      Sil
  3. Birinci tercihim olabilecek bir tür değil ama denenebilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      oku bi ki tane. mesela kerouac.

      Sil
  4. Sanırım ben masalsı şeyleri okumayı daha çok seviyorum.ama kardeşim sever böyle kitapları. Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hafiy.

      masalsı. neler meselaaa :)

      Sil
    2. Şu an özellikle büyüklere uyarlanan masalsı kitaplar var.ozellikle arkadya yayinlari bunu çıkarıyor. Yani eski masalları günümüz büyüklerine uyarlamakta.

      Sil
    3. hafiy.

      hıım madem listesini yaaaap bana neee :)

      Sil
  5. Edebiyatın her dalı ile böyle haşır neşir olman çok güzel deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cem kazan.

      ne bulursam okurum :)

      Sil
  6. Merhaba canım,Kazanamazsın adlı eseri merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel melike.

      o roman çok ilginç ve gerçek :)

      Sil
  7. Yeraltı denince zaten karanlık işler geliyor ya aklımıza, güzel isimlendirilmiş deep. Hayranım sana. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      hımm bu öyle yeraltı diil :) mafya silah filan yok :)

      Sil
  8. Yerüstünün de yeraltından pek farkı kalmadı günümüzde.

    YanıtlaSil
  9. Ben bu türü sevmiyorum, çok çok nadir okurum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Yeraltı edebiyatı çok sevmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      zaten şimdi ilginç değil eskiden ilginçmiş :)

      Sil
  11. Filmlerini izledim ama kitap olarak daha hiç okumadığım bir tür eğer okursam Kazanamazsın ilgimi çekti teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. devrik cümleler.

      hımm o iyi bak kerouac'ın yolda sı da güzel :)

      Sil
  12. Ben de türün birkaç örneğini okudum ama en hoşuma gidenler, Dövüş Kulübü ve Vincent Spinetti olmuştu. Okumadiysan tavsiyeee :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde türker.

      dur spinetti yi bilmiyom bakayım saol :)

      Sil
  13. Yeraltı edebiyatı ilginç görünüyor.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      hımmmm olabileeeer :)

      Sil
  14. Yeraltından Sesler'i çok merak ettim. Denk gelirsem alacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem e.

      sadece müzik var işteee :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      asi bir tür işteee :)

      Sil