13 Kasım 2017 Pazartesi

YA BAKLA YA BAKLAVA


İlkbahar genellikle alçaklardan başlar, yükseklere, tepelere doğru çıkar. Sonbahar ise yükseklerden, tepelerden, yamaçlardan başlayarak aşağı doğru iner. Yükseklerde yapraklar kızarır, sararır, ama alçak bölgelerde bu daha geç gelir.

Doğa başlar kızarmaya, yapraklar kızarır, İtalyan Sarmaşığı örneğin çok güzel kızarır. Bağlar da kızarır. Çeşit çeşit bağ ve üzüm vardır. Bazıları yüksektir, bazıları bodurdur bağ kütüklerinin. Bazıları sarıdır, bazıları kırmızıdır. Diyarbakır’da, Karadeniz’de, Ege’de hep farklıdır üzümler.

Karadeniz’de yanıye, toprak yanıye derler, yapraklar kızarınca. Ne güzeldir doğa ve doğa içinde olmak. Bir ülkede zeytin, nar, incir, üzüm, erik varsa o ülkenin sırtı yere gelmez derler. Zeytin ağaçlarına bakmak çok keyiflidir. Makilerin arasında da yabani zeytinler vardır. Narları görmek de insanı mutlu eder, sarı sarı ağaçlarda.

Hemen her şeyin reçeli yapılabilir. Domatesin, enginarın, acı biberin. Her yerde festivaller, şenlikler, olur. Zeytin, nar, incir, mandalina. Arazileri, tarlaları, bağları, bahçeleri görmek doğanın sihrini bizlere geçirir. Doğada temiz hava almak. Kargılar görürüz örneğin, bunları görünce anlarız ki yakında su vardır. Köylülerin kendilerini beslemesini bekleyen kediler, köpekler vardır ortalarda, güneş altında kedi köpek iyi de geçinirler.

Güneş altında toprak pırıldar, kayalar pırıldar. Bu pırıldama o toprakta demir olduğunu gösterir. Meşe ağaçları vardır yol kenarlarında, ceviz ağaçları. Yükseklikleri farklıdır meşelerin. Gövdeleri farklıdır. Çınaraltı ve akasya altı kahveleri vardır köy meydanlarında, köy ekmekleri.

Ama biz doğayı, kediyi, köpeği, mandalinayı genelde ya markette ya da rüyamızda görüyoruz. Dün gece bir uyandım bir tuhaf. Uyandım sanki kafamdan örümcek geçti de yüzümde ağ yapmış gibi sonra böyle saçımı başımı silkeledim böyle sonra yatakta böcek gördüm gibi sonra baktım yok iyice delirdim.

50 yorum:

  1. Doğayla içiçe yaşamak çok güzel, keşke apartmanlarda değil en azından bahçeli evlerimiz olsa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      keşkeeee :)

      Sil
  2. Karadeniz'e çook gitmek istiyoruum Deep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      bak bir gün gidersin bir turlan :)

      Sil
  3. Bu ülkenin her şeyi güzel be Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cem kazan.

      hele doğasıııı :)

      Sil
  4. baklava isterem :P
    deep kısaca gitmesek de görmesek de orada bir köy var uzakta demek istedin galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      eveeet öyle diyoom :)

      Sil
  5. İnstagramda da görmüştüm fotoğrafları,yine ona yazdığın açıklama da çok güzeldi.Çok güzel anlatmışsın kırmızı mevsimi.
    Çok sevmesem bile,kışa geçerkenki o harika hiss,anlatılamıyor.
    Keşke,doğaya biraz daha yakın olsak...
    Biz de de yapraklar döküldü kıp kırmızı,sap sarı olduuuu ~~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      evet o his güzel tabikide. doğa evet ya keşkee :) bak ne güzel olmuş sizde deee :)

      Sil
  6. Çocukken ben de rüyamda hep böcek görürdüm. Uyanınca etkisinden kurtulamayıp bir süre yatakta böcek var mı diye arardım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ha haa hepimizde oluyo demek kisii :)

      Sil
  7. Keşke bir parça doğanın içinde yaşayabilsek... Anlattıklarını sadece rüyamızda görmesek ne güzel olurdu değil mi?

    YanıtlaSil
  8. Apartmanların arasında yaşamaktan bahsettiğin güzellikleri göremiyoruz bile. Yazıyı okuyunca penceren bir baktım sitenin duvarı bahsettiğin kırmızı sarmaşıkla kaplı ama farkında bile dğiliz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilhan uçer.

      ah evet evet yaa :)

      Sil
  9. Hayaller ve gerçekler. Çok guzelmis

    YanıtlaSil
  10. Dikkat edin kendinize, blogların pusulası şaşmasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      ha haaa merak etmeyiin :)

      Sil
  11. Keşke nereye dönsek de dediklerini görebilsek. bizden sonrakiler sanki sadece gri tonlamalarını bilecek bu ülke de.
    Böcük hem de saç da hissi bile amanınnn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice yazıcı.

      ya evet doğa azalıyoo :)

      Sil
  12. Gelinnn karadenize gelin ağacın her türlüsü şuan dökülen yaprakların her rengi var burda:)
    Keşke betonlaşma olmasa:(( gelecek nesil çok şeyden mahrum olacakalr malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel melike.

      ne şanslısıın :)

      Sil
  13. Ağacı ormanı ayrı severim ama her yer beton
    Param olsa orman yapacağım her yeri satın alıp :)

    YanıtlaSil
  14. doğasever deep..👍 bu huyunu çok seviyoz..😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      sevilmez mi yaaa :)

      Sil
  15. Kırmızı sarmaşığa bayılıyorum, yaz seven biri olarak bana göre sonbaharın tek sevilesi yanı renkleri :)

    YanıtlaSil
  16. bizim köyümüz var ne güzel :D senede bir gitsekte görsekte

    YanıtlaSil
  17. sanırım günümüz için şanslı bir kesimdeyim köy hayatını da doya doya yazın yaşamaya çalışıyoruz kızlarım dalından salatalık domates topluyor tavuğun altından yiyeceği yumurtayı alıyor daha ne olsun değil mi.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      evet anlatmıştın büyük şans valla :)

      Sil
  18. Selam sevgili Deep.
    Annemlerin bahçesi var da çok şükür biraz haşır neşir oluyoruz toprakla, ağaçla.
    Senin uyandığın hisle ben uyansam eminim bütün gece gözüme uyku girmezdi.

    YanıtlaSil
  19. ceviz reçeli de güzel olurdu bak şimdi :-))

    YanıtlaSil
  20. Bekleriz buralara.. kediler, köpekler, kuşlar, örümcekler, domuzlar, atlar... her şey var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. momentos.

      e ege tabiiii yaaa :)

      Sil
  21. :))) ay bayıldım bu yazına, hele sonu beni benden aldı, sabah sabah neşem yerine geldi sayende Deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      heey en sevdiğim şey neşelendirmeek :)

      Sil
  22. Ankara Eryaman'da yeşillik içinde.Ben de beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      hımmms olabileer :)

      Sil
    2. Iyy böcek deme yaa:(lafı bile delirtiyor beni..hele hamamböceği görünce yedi mahalleyi ayağa kaldırıyorum yeminle.eşim de bana gülüyor yerlere yatıyor..bi kere dedi ki İzmir'de onların kocaman olanları var hem de uçuyor.ben de hıhı dedim inanmadım.bir süre sonra iş gereği İzmir'e taşındık.bigun bu elemanlardan birini yatak odasında gördüm aklımı kaçırdım resmen bütün Karşıyaka duydu çığlığımı:\onbeş gün o odaya giremedim salonda yatmıştım korkudan

      Sil
    3. yeşim.

      ha haa Allah seni napmasın :) ivit var öyle büyük böcükler, izmirliyim ben dee :)

      Sil