8 Kasım 2017 Çarşamba

GÖRÜNTÜLER



Daha önce oturduğum evin salondaki büyük penceresi büyük ve boş bir tarlaya bakıyordu. Etrafı da tahta çitlerle çevriliydi. Çitlerin üzerine hep ala kargalar konar ve bağırırlardı. Akşamüstleri bu pencerenin önüne oturur ve kahve içerken uzun uzun hayallere dalardım.

Boş tarlanın ortasında büyük ve metruk bir ev vardı. Hep boştu. Bu ev ile ilgili hayaller kurardım. Bazen bir ortaçağ şatosu olurdu, Almanya’da. Bazen İngiltere’de bir kır evi olurdu. Bazen boğazda bir villa. Ya da Güney Fransa’da bir villa. Bağ evi. Bağlarda, cevizliklerde salyangozlar olurmuş. Bunları toplayıp güveç yaparlarmış. Salyangoza eskiler hohlus derlermiş.

Tarlaya bakarken bunun uçsuz bucaksız bir doğa parçası olduğunu düşlerdim. Lisede beden öğretmenimiz oryantiring diye bir ders anlatmıştı. Doğada yön bulma. Sincaplar, yengeçler arasında yön bulmaya çalıştığımı hayal ederdim. Beden öğretmenimiz isimlerimizi hep unuturdu. Ben de çok kızardım, nasıl unutur diye. Şimdi ben de onun adını unuttum ama oryantiringi unutmadım.

İç hayatı farklı dönüyor herkesin. Mevsim değişiyor. Mevsime alışma süreci oluyor. Bir çeşit iyileşme süreci gibi bu. Ruhen, psikolojik, fiziksel. Hayatını daraltıyor insan. Herkesin hassasiyeti birbirinden farklı oluyor. Uzun uzun boş kalmak istiyorsun mesela. Yine de insan boş oturamıyor. Şunu halledeyim, bunu halledeyim, diyor.

Rüzgarı hissediyor insan, havanın basıklığını. Gri, rüzgarlı bir hava, ara ara yağmur çiseleyen. Düz yeşillik, aralarda yollar. İleride bir ev, oraya gitmeye çalıştığın. İyi hisler, hoş hisler, söylenince sanki olumsuz bir hava da veren. Böyle bir görüntü işte. Sevdiğim bir görüntü. Belki bir bilinçaltı yansıması.

Ya da belki o boş tarladaki o boş eve gitmek istiyorum. Ben taşındıktan sonra o ev balık restoranı oldu.

56 yorum:

  1. Kafamızdaki görüntüler, düşlediklerimiz bir anda içine alıverir bizi. Tıpkı seni aldığı gibi.:)Boş tarladaki evin balık restoranı olmasına üzülmedim değil. Hayallerin sekteye uğradı ama olsun. Başka görüntüler seni bekliyordur. Yeter ki insan görmek istesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      eveeet görmek isteyelim hayal kuralım di mii :)

      Sil
  2. Okumasını çok sevdim bu kırlı, bağlı, cevizlikli, tarlalı, doğalı yazıyı.

    Yön bulma konusunu okurken de ilkokul üç filandı, Jules Verne'nin Kuzey Yolcuları kitabını okuyorum. Tam benlik. Ormanlar, hatta ormanda küçük oğlan ailesini kurtaracak sarı bir taş bulup cebine atıyor, sonra anlaşılıyor ki o altın. Öğrendim ki taşların, kayaların, ağaçların kuzeye bakan tarafları yosun tutarmış. Bazı şeyleri, ama ille benim istediklerimi hiç unutmam. Kültürüm de öyle oldu. Hiç unutmadım önemsediklerimi. Ve yön bulmadaki ilk dersim bir çocuk kitabındandı.

    Bu kitabı anımsattığı için de sevdim bu yazıyı okumayı.

    Başka kitaplarımı hatırlatacak yazılar da beklesem :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hihi, ne güzel anılaaar :)

      Sil
  3. Hiç unutmam zannettiklerimiz siliniyor da ayrıtılar kalıyor akılda. İnsan beyni ne tuhaf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ivit tuhaf vallası :)

      Sil
  4. Bu tür yazılarınızı daha çok seviyorum Deep. Okumadan önce hemen etiketler bölümüne bakıyorum. İyi bir gözlem yeteneği gerçek hayatla ilgili yazılarda daha ön plana çıkıyor.
    Hayal kurmanın insanı geliştirdiğine inanıyorum. Sınırsız hayaller hayatı da geliştiriyor. Oryantiring Mersin Alzheimer Derneğinde uygulanıyor. Denge her yaşta çevreye uyumda yardımcı.
    Mevsimler hayatımızı aydınlatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hayal kurmak en sevdiğim şeey :)

      Sil
  5. Uzaklardan görülen evlere bakıp hayaller kurmak, içindekileri düşünmek güzel bir şey.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      çok severiiim :)

      Sil
  6. Ben de babamın bizim için çizdiği etrafı ağaçlarla kaplı evle ilgili hayal kurardım. Kim bilir belki bir gün hayal ettiğimiz gibi bi evimiz olur. Olmadı balık restoranına gidilir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deryada damla.

      ay olsun senin tamam mıııı :)

      Sil
  7. Hikayeyi kafamda oluşturamadım nedense karışık geldi biraz. Şu salyangoz güvecine kafam takıldı, ondandır belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      yaa öyle yapıyolarmış işteee :)

      Sil
  8. Hayal kurmak için ne güzel manzara öyle... Ben yazını okurken hayal kurmaya başladım bile. Tabi benim böyle güzel manzaram hiç olmadı. Belkide asla olmayacak. Hayat işte. Beni hayal alemine daldıran bu güzel satırlar için müteşekkirim. Sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meczup yazar.

      ya öyle deme olur ki senin de bigün manzaran yaa :)

      Sil
  9. Oryantiring neymiş diye takıldım okurken, ilk kez duydum baktım, ben de unutmam artık herhalde :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yazını çok beğendim Deepcannnn :))

    YanıtlaSil
  11. Gezdir böyle beynimi bi o yana bi bu yana..Gün sonu böyle yazılar okuyunca kopar gibi oluyorum,iyi geliyor..
    Mesajları aldım,gelişmeleri haber ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kiremit hanem.

      hımm iyi gelsin zaten yaa :)

      Sil
  12. Bir rüyanın içine düşmek gibiydi bu yazı :)) Senin rüyanı kendi gözlerimle görmek gibi ya da.♥ Çok hoştu Deep :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      ayyy hep rüya göreliiim :)

      Sil
  13. Görmek istediğini görmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. danışman hocam.

      evet tabikidee :)

      Sil
  14. Çocukken çok hayal kurardım ama büyüyünce o yetiyi kaybettim. Hala hayal kuruyor olmanız çok güzel. Hiç kaybetmeyin inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne mutfak perisi.

      kaybetmeeem işallah :) hoşgeldiniiz görüşürüüz :)

      Sil
  15. Bazen eskileri çok özlüyorum. Çocukluğumun geçti evi mahallemi.Kentsel dönüşüm yüzünden hepsi silinip gitti. Geriye hafızamdaki anılardan başka birşey kalmadı.
    Yazında eski günleri hatırladım.Kah gülümsedim kah hüzünlendim.
    Yüreğine sağlık canım benim😊💞💞💗❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inciden notlar.

      çocukluk günleri en güzel günlerimiz zateen :)

      Sil
  16. Çok sevdim, hemen hayalin içine girebildim. Balık lokantası da sürpriz oldu, yakınlarda bir de deniz varsa tam benlik. Hayal ya da gerçek fark etmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      denizsiz olmaz ivit :)

      Sil
  17. hayal kurmak iyidir insanı aktif ve zinde tutar ben de severim .. boş evin de balık restoranı olması süper olmuş ama :-))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      hayal kurmak en sevdiğim şeey :)

      Sil
  18. Aslında deepciğim hayal kırıklıklarıyla veya elde edilemeyen şeyler varsa galiba hep öyle evlere doğru akıyor düşüncelerimiz. Hayatın getrdikleriyle hayallerin sundukları farklı olunca, en özgür olduğumuz mekanımıza yani düşlerimize sarılıyoruz. Hele de bir referans noktamız varsa o zaman hem keyif hem de hüzünü sarsıcı bir iştahla ve arzuyla yaşıyoruz. Dediklerimden birşey anlamadıysan saygı duyarım ahaha :D Yahu bak senin bir tane teraryumun olmalı orası senin düş bahçen, neler neler yerleştirirsin oraya kim bilir. Masanın önüne koy bir tane bırak kendini hayallere:) neler döktürürsün sennn kim bilir hayalperest fıstıııık ..
    sevgiler canım keyifli huzurlu günlerin olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      ha haaaa ivit karışık bişiler diyon seeen :) hım evet teraryum bahçesi aklımda olsun bakıp hikaye yazarııım :)

      Sil
  19. ya biri hayallerimizi alıp film yapsa bayağı bayağı değişik olurdu:D aklıma çılgın bediş geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem sert.

      ha haaa evet eveeet :)

      Sil
  20. Bu yazın alıp götürdü beni Deep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      aman uzaklara götürmesiiin :)

      Sil
  21. Ben de çok hayal kurarim camdan bakarken 😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      ne güzel şey de mi hayal kurmaaak :)

      Sil
  22. Hep bir çırpıda okunuyor yazıların Deep,
    sonunu görünce üzülüveriyorum. Hayallerin gibi güzeldi bu yazın da ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşenur yılmaz.

      ayyy ciciş :)

      Sil
  23. Zaman zaman çocukluğumuzda oturduğumuz sokakları ,oynadığımız boş arsalara yapılan evleri,çıktığımız ağaçları dolaşmaya giderim.Çocukluğumda çok ev değiştirdik,her yerin hatırası farklı bende.Ve maalesef her yer o kadar çok değişti ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      ya ne güzel öyle ziyaret etmek yaa.

      Sil
  24. çok güzel yazmışsın Deepcim, huzur verici, bayıldım...

    YanıtlaSil
  25. Hayal kuramasak ne halde olurduk kim bilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      of aman ya de miii.

      Sil
  26. Sen o evle ilgili çok güzel hayaller kurarken o evin sen taşındıktan sonra balık restoranı olması... Ah Deep, o ev senin hayallerinle yaşıyordu, şimdiyse içinde balık cesetleri var, olsun hayal etmek her şeye rağmen güzel. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      heeey ne tatlı yoruum :)

      Sil
  27. Bir şeyi benimseyince unutmuyoruz. Benimseme yoksa sittinsene uğraşsanız o şey akılda kalmıyor...
    Salyangoz yemeği tariflerine baktım gece gece... Bana göre değilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      salyangoz ivit bize göre değil :)

      Sil
  28. Geceleri karşı manzarayı görebileceğimiz bir yerde olduğumuz da aklıma ilk gelen ;yanan her ışık hayatın için de bir roman derim,kimleri aydınlatıyor düşünürüm aralar da boşluk varsa, orada ev var mıydı acaba yan(a)mayan ışıkları da düşünürüm.Hayaller varsa var olmaya devam ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice yazıcı.

      hımm güzelmiş, yanan ve yanmayan ışıklardaki olan ve olmayan hayatlar :)

      Sil