10 Ekim 2017 Salı

THE HANDMAID'S TALE


Margaret Atwood’un aynı adlı romanından uyarlama dizi televizyon dalında çok sayıda ödül aldı. Dizi de baş oyuncusu, June ve Offred rollerindeki Elizabeth Moss da çok başarılı.

Yazar da dizi çekimlerinde danışmanlık yapıyor. Bir distopya öyküsü bu. Gelecekte geçiyor, günümüzün uygarlığından sonra başka bir uygarlık geliyor ve uygarlıkta kadınlar doğum yapamıyor. Sadece belirli sayıdaki kadın halen doğum yapabilmekte.

June da bu kadınlardan biri ve bu uygarlığın yetkililerinden biri ve eşine bebek verecek. Bu uygarlıkta kadınlar pek de hoş yaşamıyorlar. Yetkililer, çalışanlar ve bu damızlık kadınlar var nüfus olarak.

Karanlık bir uygarlık bu. Dizideki renkler de genelde kapalı, puslu. Bir baskı toplumu. Offfred de Fred’inki demek. Kadınların isimleri böyle konuyor. Hangi erkeğe bağlı olduğunu gösteriyor.

Dizide, bir yandan bu toplumu, yaşantıyı izliyoruz, bir yandan da June’un geçmişini izliyoruz. Önceki uygarlık yıllarını. Önceki uygarlık da bizim uygarlığımız.

Karanlık, distopya, biraz bilimkurgu, fantastik, fantezi sevenler için klas dizi. Birinci sezonu bitti. İkinci sezon da başlayacak. Dizinin adı, Damızlık Kızın Hikayesi anlamına geliyor. Yönetmen de birçok iyi dizisini izlediğimiz Bruce Miller.

21 yorum:

  1. Çok merak ediyorum bu diziyi, en yakın zamanda izlemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sıradaki yeni dizim olsun mu bu ? ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      olsun tabikide hen de çok güncel :)

      Sil
  3. Bu kadar meraklar içinde bırakan bir sezon finali izlememiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aden ferde.

      bakalım nolcak june'a :)

      Sil
  4. kitabını okumuştum çok eskiden çok etkilemişti beni tabi kötü yönde ama şu anda sonu nasıldı hiç hatırlamıyorum bir daha okuyacağım sanırım..

    YanıtlaSil
  5. Waoww. Aşırı ilgimi çekti. Hemen başlayacağım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden benden bizden.

      izle iyi dizi :)

      Sil
  6. Nasıl da merak ettim nasıl da zamanım yok ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat cıvıltısı.

      :) yazın izlersin belkisii :)

      Sil
  7. Distopya konularını beğeniyorum ve epey ilgi çekici bir konusu var muhakkak izleyeceğim sağ ol deep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inci d.

      çok iyi yaaa dizi :)

      Sil
    2. izlemek için ödeme yapmak gerekiyor sanırım başka bir sayfadan mı izliyorsun deep merak ettim

      Sil
    3. inci d.

      yazdım sanaaa :)

      Sil
  8. Karanlık havası biraz ürpertici ama izlemeyi çok istiyorum yine de :)) Teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
  9. Konusuna bayıldım ve listeye aldım Deep, öneri için çok teşekkür. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      iyi dizi bu boş zamanın olursa izleeee :)

      Sil
  10. inci d.

    yazdım sanaaa :)

    YanıtlaSil