12 Ekim 2017 Perşembe

ISIRIK



Hiç olacak şey değil gibi gözükse de oluyor işte. Hafta sonu bir parkın önünden geçerken bir küçük olaya rastladım.

Bir adam ağzındaki bir çubuk gibi bir şeyin içinden bir köpeğe minik bir ok attı. Belediye görevlisi imiş. O köpek de birini ısırmış. Kuduz tehlikesi nedeniyle köpeği uyuttular yani ve veteriner kontrolüne götürdüler.

Yine hafta sonu aynı şekilde bir köpek olayına daha rastgeldim. Bir marketin önünde bir kalabalık konuşuyordu. Amcanın biri marketin önünden geçerken marketin önündeki köpek onu ısırmış. Amca da hemen girmiş markete.

Köpeğiniz aşılı mı diye sormuş. Market sahibi aile de düşünmüşler ve galiba son aşısını unutmuştuk demişler. Amca, hemen civardaki bir doktoru bulmuş. Sonra da işte veteriner bulmuşlar. Ve köpeğe aşıyı yapmışlar.

Peşlerini bırakmamış yani amca köpeğin ve ailenin. Sorumluluklarını bilmiyorlar diye kızmış. Amca, Almanya’dan gelmiş de o yüzden bu konularda titizmiş. Kendisi de kontrole gidecekmiş, herhangi bir tehlikeye karşı.

İlginç tabii ki, yani pek duymuyoruz öyle kuduz vakaları filan ama olabiliyor demek ki.

28 yorum:

  1. artık insanlar bilinçli neyse ki.. çok korkarım ben de kuduz dan kuduz filmini izlediğimden beri :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      korkulur tabi ivit :)

      Sil
  2. Kuduz köpeğin zararları belli. Fakat kuduz olmasa da dinen bazı sıkıntıları var. O sebepten evde beslenmiyor. Teri, salyası vs. necaset sayılıyor. Necis olan bir yerde de namaz kılınamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      hımm tişkirler bu bilgi için :)

      Sil
  3. ben de geçen hafta aynı şekilde marketin önünde böyle bir olay gördüm köpek ısıran bir adam bas bas bağırıyordu umarım köpeciğe bir şey yapmamışlardır :-(

    YanıtlaSil
  4. dönüşü olmayan hastalık. dikkat şart azizim.

    YanıtlaSil
  5. Yıl 2011 sonuydu sanırım.. Kalbimden, beynimden geçen birçok kelimeyi benim yerime, benden daha güzel, daha özel birleştirmiş birine rastladım. Ben yeni yola çıkmıştım, o ise uzun bir yol almıştı bile. Hızını düşününce zaten kolay kolay yetişemeyeceğim ayan beyan belliydi..Bunları daha öncede yazmıştım aslında. Bir daha anlatayım dedim. Kızım yoktu. Saat farkı vs durumlardan geç saatlerin akmasını beklerken onu, sadece onu, derin duygularını, güzel anlatımını, espirili yaklaşımını okumaya başladım. Bu öyle bir okumaydı ki, bende özel bir iz bıraktı. okudukça okudum, günün birinde artık günlük yazılarını okuyabilecek kadar yaklaşmıştım ona. Beni fark etti!!!. Beni tanıdı, tanıttı..Sonra sonra bir gün ben yine uzaklaştım. Yazmaya ve okumaya ara verdim. O ise dördüncü kitabında benden bahsettiğini not olarak bırakmıştı ara sıra bazı bazı ceee dediğim bir anda. Hala alamadım onun kitabını alacağım ama.. Hey SADE VE DERİN..Yaşıyorum. Bir gün yine oturacağım, yıllar yıllar okumadığım tüm yazılarını tekrar okuyacağım. Senin cümlelerinde kendimden izler bulacağım.. Sevgili Sade
    En sevgili Derin
    Ey sevgili Sade ve Derin; Kuşlar uçar senin gönlünü taklit için
    Ellerinden devşirir bahar çiçeklerini
    Deniz gözlerinden alır sonsuzluğun haberini
    Ey gönüllerin en yumuşağı en derini (SK'dan)

    Kimsin, nasıl birisin bilmiyorum, lakin Özledim, özlüyorum, özleyeceğim seni.. VUSLAT bir gün, bir zaman, bir yerde belki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vuslat.

      ayyyy anneeee meeeem hihi. ne güzel görmek seni yeniden buradaaa. tişkirleer :)

      Sil
  6. Göksel değil ama. Başka bir şairde uzun bir şiirden alıntı. Evet gittim. Orada seni düşündüm..Seveceğini biliyordum burayı, çok enteresan.15-20 insan boyu dev heykeller.. Eda ile konuşyormusunuz. Ay onuda çok özledim.. Bakayım bir ara..Danimarka'yı karış karış, kasaba kasaba gezdik neredeyse. Burası çok güzeldi. Birde Viking Kasabası Jelling. Gidersen haber ver gezme noktaları söyleyeyim sana..kızım yaşıyor artık orta danimarkada..Bizde birkaç yıldır gidip geliyoruz işte..Tamam bir danimarka dosyası yaparım bir ara. Sen görülmeyi sevmiyorsun ama instagramda ben biraz görüldüm diye fazla dağılmıyorum abone olma ve abone etme konusunda..Yinede bakarım..Burcu R. Youtubee'da kanal açtı onu izliyorum, çeşitli yazılar okuyorum ve hala çalışıyorum:)))) 34.yılımdayım =D) o nedenle blogda çok olamıyorum, ancak sizi çok özledim. Ahhh o Eda'ya yaz ben ona son yayınlarına yorum bıraktığım halde yayınlamadı o nedenle okumadığını düşünüyorum. Hani benim kızımdı. Mail bile atmadı..Her neyse görüşelim inşallah ara sıra bazı bazıda olsa. Kendine iyi bak..En sade ve en derin sevgilerimle.. Vuslat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vuslat.

      denmark, eda, tımıms sölerim ki, insta tımıms, burcu piku, iyidir çalışmak kiii :)

      Sil
  7. iki kişi şikayet etti ve belediye aldı götürdü diye kuduz vakası var sanmıyorsunuz herhalde? maalesef insanlar aşırı bilinçsiz, sokağa tüküren, burnunu karıştırdığı elini oraya buraya süren kendi türüne sesini çıkaramazken hijyen manyaklığı ile bir köpek iki ısırsa hemen bi panik kuduz korkusu. itilen kakılan sokak köpekleri saldırganlaşıyor, en başta en çok zarar verenler çocuklar maalesef. hayvan dönüp kendini korumak için ısırınca vatandaş yaygarayı koparıyor. belediye geliyor, ya zehirliyor, zehirlemese bile alıp barınağa tıkıyor. barınakların durumunu görebilseniz keşke. keşke gidip ziyaret etseniz. ve keşke köpeklerden binkat daha tehlikeli tür olan sapık, manyak, tecavüzcü insan türüne de toplayabilseler..
    korkmayın anneler, kuduz falan yok. kedi köpek tüyü kist yapmaz korkmayın (kiste sebep olan tüylere bulaşmış olan parazittir ve 10 liralık parazit hapı ile hayvanda parazit olması önlenebilir. ki kaldı ki tüye parazit yapışacak, tüy vücuttan geçerken parazit akciğere ulaşacak da hastalık yapacak. ayrıca kistli akciğer karaciğer gibi organları ne hayvanlara ne de çocuklarınıza asla yedirmemeniz lazım.) diğer bir sorun da toxoplasma. toxoplasmayı kedi dışkısı dışında ÇİĞ ET ve İYİ YIKANMAMIŞ MEYVE VE SEBZEDEN alma ihtimaliniz çok daha yüksek. toxoplasma normal bir insanda hastalık yapmıyor zaten gebelik dışında. ayrıca gebelikten önce toxo pozitif çıkarsanız zaten şanslısınız demek, bir kez karşılaştıysanız bağışıklık kazanıyorsunuz. sokaktan tedaviye aldığım iki kedimi maalesef toxoplasmadan kaybettim, kediden kediye bulaşma durumunda bile hastalık yapacağının garantisi yok (2kedim toxoplasmalıyken diğer ikisi gayet sağlıklılardı)
    ve 18 yıldır yüzlerce pire torbası geldi sokaklardan eve. hiçbirinin iç dış parazit aşıları bile yoktu. hayvanlardan 1 hastalık dahi kapmazken yakalandığım tüm hastalıklar maalesef insanlardan. ısırılma, saldırıya uğrama vakamı saymıyorum bile ve kuduz aşısı da olmuyorum zaten. her salyalı ve kriz geçiren hayvan maalesef kuduz sanılıyor ülkede, halbuki diş ve dişeti hastalıkları, gençlik hastalığı ve epilepsi geçiriyor oluyorlar.

    demek istediğim, bir anne olarak hassasiyetinizi anlıyorum ama tipik türk kadını hijyen paranoyaklığı yüzünden maalesef başka canlılar hakları çok çok gasp ediliyor. insandan değersiz, daha aşağı, daha korkulacak, hastalık yapan bir tür olarak görülüyor hayvanlar. halbuki değiller. korkmayın, onlar da en az doğurduklarınız kadar değerli ve bakıma muhtaç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nur yüksel.

      teşekkür ederim bu önemli bilgi için. yeni blogunu kapatmışsın amaa eski bloguna geldiim yorum yaptııım. görüşürüüz :)

      Sil
  8. Sory sory ben sana yorumda yazdığım dizelerden bahsetmişsin gibi algıladım bir an.. Evet GÖKSEL..Bende seviyorum birçok şarkısını. Bu yaşımda bile :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vuslat.

      anlamıştımdı. göksel sevilmez muuuu :)

      Sil
  9. Biliyor musun Deep? Beni yaklaşık iki sene önce falan bir köpek kovalamıştı ama şükürler olsun ki bir amca köpeğe hoşt falan deyince paçayı kurtarmış oldum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      büyük köpeklerden korkuyom ben daaa :)

      Sil
  10. Kuduz mu değil mi anlamadan uyuturlar. Üstelik ilaç parasını iç etmek için uyuşturdukları gibi çöp kamyonunun arkasında sıkıştırırlar. Köpek anne olmuşsa yavrularını korumak adına saldırgandır. Bu kedilerde de aynı. Saldırgan tavırlar görünce "Hoop kuduz" etiketi yapıştırılıyor. Saçmalık! Belediye arayıp şikayet edildiğinde o hayvanın kuduz olsun olmasın %99 ihtimalle ölüme yollandığı unutulmamalı. Bir kere o adamların eline geçsin, dönüşü yok. Maalesef ülkemizde hayvanların yaşam hakkı yok. Ne yazık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdan kalan.

      amaniiiin korku filmi gibiymiş yaaa.

      Sil
  11. Bu olaylar fazlasıyla olmaya başladı. Bizim buralarda pek rastlamadım ama haber sitelerinde çok rastladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni duyun.

      hımm demek ki yaygınlaşmış.

      Sil
    2. Evet burada da çok fazla sokak köpeği var ve ben onlara bazen yemek verirken korkmaya başladım. Birbirlerine bile saldırmaya başladılar.

      Sil
    3. beni duyun.

      aman ben büyük köpeklerden çok korkarım. evin önünde görünce evime bile giremem valla dolaşırım :)

      Sil
    4. ahahaha onu bende çok yaptım :)

      Sil
  12. yani çok ilginç gerçekten... oluyor demek böyle olaylar

    YanıtlaSil