7 Ekim 2017 Cumartesi

FİLM SEÇKİSİ 25



SONBAHAR RÜZGARLARI

Mehmet Dinler, 1969

Türkan Şoray ve Ediz Hun birbirlerini severler. Şoray, hasta olunca Hun’dan kaçar ve sonra pavyon şarkıcısı olur. Hun, bir daha kimseyi sevemez. Ama yıllar sonra trajik bir şekilde yeniden karşılaşırlar. Unutulmaz filmlerden. Not:3/4

GELİN

La Novia, 2015, İspanya

Bir köyde bir çift evlenecektir ancak kadın başka bir erkeği sever ama o erkek de evlidir.Tam evleneceği gün kadın o evli erkekle kaçar. Bu olay herkesin hayatını değiştirir. Ünlü şair Lorca’dan uyarlama film, Kapadokya’da geçiyor. Teatral ve ağır tempolu, soyut bir film. Not:3/4

CENNETİMDEN BAKARKEN

The Lovely Bones, 2009, A.B.D.

Küçük bir kız öldürülür ve o gittiği cennette, yukarıda bir yerlerden ailesini ve katilini izler. Etkileyici, duygusal. Cennetten ailesinin doğru yapmasını ister. Not:3/4

KÖR NOKTA

Blind Side, 2009, A.B.D.

Etkileyici, duygusal, gerçek bir hayat öyküsü. İri yarı siyah bir genci, bir Amerikan ailesi yanına alır, okutur ve onun bir sporcu olmasına yardım eder. Şirin Sandra Bullock iyi kalpli anne rolünde. Not:3/4

KARA BALIK

Black Fish, 2013, A.B.D.

A.B.D.’deki Sea World’larda eğitilen ve ziyaretçilere şov yapan katil balinaların esaret altındaki hayatları. Çok önemli bir belgesel. Not:3/4

32 yorum:

  1. Hiç bilmediğim filmler Deep, sayende duymuş oluyoruz. ^_^ Black Fish dikkatimi çekti, listeye ekliyorum! Öneriler için çok teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      black fish önemli, kaçırmaa :)

      Sil
  2. Keşke zamanım olsa da hepsini izleyebilsem.. sağol deep :)

    YanıtlaSil
  3. Kara Balık. İzleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      izle önemli yaaa :)

      Sil
  4. Cennetimden Bakarken'i merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      izle güzel yaaa :)

      Sil
  5. Kör Nokta'yı çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      evet insancıl film :)

      Sil
  6. S:onbahar Rüzgarlarını biliyorum... Güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      bence de güzel. o filmin orijinali var bir de. rebecca :)

      Sil
  7. Film izlemiyorum galiba artık. Varsa müzik yoksa resim 🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      onlar daha iyi zaten ki :)

      Sil
  8. "Ay kocaman at kara. Torbamda zeytin kara..."
    Gelin filminin fragmanını izleyince direk olarak bu dizeler geldi aklıma. Gelin kızımızın yüzünü dikkat çekici buldum. Merak ettiğim Kapadokya görüntülerine fragmanda rastladım. Yönetmeniyle tanışayım. Not aldım :)
    The Lovely Bones ve Blind Side filmlerini izlemiştim. Her ikisi de güzeldi :)
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      izlenir bence de :) ivit ikisi de iyi filmler :)

      Sil
  9. Bir ara hic film izlemiyordum. Simdi yeniden izlemeye basladim. Bunlara da bir bakayim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      seç işte büssürü var yaa blogumdaaa :)

      Sil
  10. Aaa, bak artık eski Türk filmlerini izlemeyi sever oldum. Çok naif. Senaryosu bile olmazmış çoğunun. Doğaçlama çekilirmiş. Bazı kavramlar orada hep yüceltilir, yanlış kavramlara yüz verilmez. İyilik öne çıkar.

    Bir de Hülya Koçyiğit'in koşuş sahnesi varsa.... :)))))))

    Belgesel tadında olan orkalı filmi izledim mi acaba? Orkalı bir film izledim; ama sanırım o değildi.

    Değişik bir liste, ilgimi çekenler var . Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ivit eski türk filmleri güzel ki. sonbahar rüzgarları da güzel. bu filmin orijinali, rebecca. o da çok güzel film. bizde rebecca'nın iki yerli versiyonu varmış :) hülya ivit ağaçlar arasında koşsun :) bu film değil dediğin. orkalı ünlü bir film var ama eski, 1977 yapımı, orca katil balina, başrolde richard harris. izledim onu da güzel film. o zamanlar bir de jaws var ünlü :) black fish, sen seversin, izle bence, belgesel, hayvan hakları filan işte, bir de yine bir belgesel var, the cove (koy). onu da izle bence. kısa filmler bunlar. kurgusal değiller :)

      Sil
  11. Fotoğrafı çekeni ve çekim yeri ve yılını merak etttiiimmmm... Etttiimmm ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bu fotoyu netten rastgele seçtim. fotodaki katil balina, tilkium. amerikadaki birçok balinanın babası :) sea world'larda yaşayanlardan. aslında, San Diego Sea World'a gittim ben yaa. Orlandoda da var. bu yerlerde yaşayan balinalara genelde shamus deniyor. Eskiden yaşayan bir balina shamusun çocukları onlar :)

      Sil
  12. benim siyahilere karşı zaafım var çok seviyorum onları ve onların amerikalılar tarafından ezilmesine ve ırkçılığa çok karşıyım bu yüzden blind side ilgimi çekti izlemeyi düşünüyorum. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      izle çok tatlı film çok insancıl :)

      Sil
  13. Bilmem ki belki izlememiş olanlarımız hala vardır "dönersen ıslık çal" naçizane bir öneri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inci d.

      bir ara onu da yazayım bi daha izleyip. izledim iyi ivit :)

      Sil
  14. Şu sıralar ilginç filmlere merak sardım ve gelin adlı film oldukça dikkatimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      gelin ilginç ivit bi de benim blogda çok var ilginç fılım :)

      Sil
  15. Türkan Şoray çok cinmiş. Ediz Hun filo kursun zengin olsun diye beklemiş vay çakal :)

    YanıtlaSil