17 Haziran 2017 Cumartesi

BİR ÖNERİ DE BİZDEN


Geçtiğimiz günlerde sevgili Eda Demir beni mimledi. Mim konusu, Eda'nın da içinde bulunduğu bir proje. Projenin adı, Bir Öneri De Bizden. Bu yeni site, her konuda önerilerin toplanacağı bir platform. Bizler de üye olarak, önerilerde bulunuyoruz veya ilgi duyduğumuz, gereksinim duyduğumuz konularda önerileri okuyoruz.

Eda'nın yazısı:


Bu mimi başka arkadaşlarımız da yaptı. Herkes kendi tarzında öneriler getirdi. Örneğin, Eylül annesi, emzirme ile ilgili yazdı. Ben de ne yazayım diye düşündüm. Kitapları sevdiğime göre kitaplarla ilgili bir öneri olsun dedim.

Yakınlarda sevgili Eren (Okuma Günlüğüm) ile yorumlaşırken aklıma bir şey gelmişti. Hiç okumadığımız halde bize solak gelen yazarlar veya kitaplar. Yani, önyargı ile yaklaştığımız yazarlar. Hepimizin böyle yazarları kitapları vardır. Okumamışızdır veya bilgimiz yoktur ama elimiz bir türlü gitmez okumaya. Önyargı ile yaklaşıp okumaya bir türlü girişemeyiz.

Ben de diyorum ki, herkes, isteyenler tabii, okumadığı halde uzak durup okumaya başlayamadığı yazarları yazsın. Örneğin, ben, sadece bir kitabını okuduğum Orhan Pamuk romanlarına bir türlü giremiyorum. Birkaç kez başlayıp okuyamadım. Sadece Cevdet Bey ve Oğullarını okuyabildim. Dünyasına giremedim bu önemli yazarın. Kurgu dışı yazılarını seviyorum ama. Yani anılarını anlattığı, İstanbul'u anlattığı kitapları okumayı düşünüyorum.

Bunun yanında, İhsan Oktay Anar, Hakan Günday, Sezgin Kaymaz gibi yazarların da dünyasına giremedim, okumadığım halde, bir türlü alıp okuyamıyorum. Bir de Hasan Ali Toptaş. Bu önemli yazara da başlayamadım. Bu yazarlar arasında okumayı düşündüğüm öncelikle Toptaş.

Sizlerin de böyle yazarlarınız ve kitaplarınız var mı? Okumadığınız halde size uzak gelenler. Örneğin, Fi Çi Pi yi de okuyamadım. Hemen sıkıldım. Hem de kitapları okumadan bırakmadığım halde.

Şimdi, sanırım üç kişiyi mimliyoruz öncelikle. Ama ben isteyen herkesi mimliyorum. Ayrıca, Kitap Güneşim'i, Belle'yi, Bir Lahzanın Aksi'ni mimliyorum. İsterlerse yaparlarsa onlar da mimler ve mim biraz daha dağılır.

74 yorum:

  1. Elime alıp başlayamadığım, devamını getiremediği kitaplar benim de var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      dün, müfred arkadaşımızın blogunda da sana bir notum vardı. bloguna yorum yapamıyorum yaa. müfred de yapamıyormuş. yorum kutunu bizimki gibi yapınsanaaaa lüfteen :)

      Sil
    2. Bugün itibariyle düzelttim. Ne olduğunu bilmediğim bir hata oluşmuş :)

      Sil
    3. arif öztürk.

      geçmiş olsuuun :)

      Sil
  2. Orhan Pamuk okunamıyor zaten. En eli yüzü düzgün kitabı Benim Adım Kırmızı idi. Kar mesela. Sonunda ne oldu biri anlatsa da öğrensek. Sonuna dek okuyana hiç de rastlamadım. Okumamakta kararlıyım onu artık. Hakan Günday bana ters geliyor. O olabilirdi.

    Cevapları bekleyip okuyalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      yok ya sevenleri de çok. ama ben anlayamıyorum pamuku. günday bana da ters geliyor. ama nedenini de bilmiyorum. bu bazı yazarlara soğuk durma olayını çözemedim. nerden kaynaklanıyor acaba :)

      Sil
    2. o pamukun kar kitabını sonuna dek okuyana rastlamadım. Ben okudum. Anlaşılmaz. Bir daha okudum. Yine anlaşılmaz. Uzun mu uzun yazıyor da uzun yazıp anlaşılır olanlar gibi yazamıyor. Sevenleri elbette olacak; ama oranı mikro ölçek artık. Ankara en iyi kıstastır kitapta.

      Bir kadın yazar daha var. Onu hiiiiç okumadım, okumam da. Kültürü yeterli değil. Ayşe Kulin, Buket Uzuner seve seve okurum :)

      Sil
    3. acemi demirci.

      peki o zaman :)

      Sil
  3. Mesela ben de Fİ,Çi,Pi'yi aralıksız okudum..Algıda seçicilik olabilir mi acaba okumamızı teşvik eden tercihler ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşimle her telden.

      fiyi onbeş sayfa okuyup bıraktım, götüremedim, üç yıl önce idi. kitap hakkında hiçbişi de bilmiyodum üstelik. hem de, herşeyi okurum yani. bir kitabı elimden bırakmam nerdeyse olanaksız. ama fiyi okuyamadım yani. elimden bıraktığım kitap yok hemen hemen. algıda seçicilik evet herhalde. bu algı nasıl oluşuyor acaba, bunu anlayamıyorum ama :)

      Sil
  4. Laf aramızda o kitap serisini ben de tamamlayamamıştım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      oluyo işteeee bağzensiiii :)

      Sil
  5. Bu Fi, Çi, Pi serisi bana da uzak geliyor ya neden bilmem. Üstelik dizisi de çıktı falan ama yok ı-ıh elim gitmiyor bir türlü :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin.

      benim de olmadı iştee :)

      Sil
  6. Fi, Çi, P, serisini çok kısa bir süre içerisinde bitirmiştim bende. İlk zor geliyor ama içine aldıkça akıp gidiyor. Bende öyle olmuştu en azında. Mimini tabi ki yapacağım en kısa sürede :) Düşünmeye başladım bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap güneşim.

      yap yap yap :)

      Sil
  7. Teşekkür ediyorum deep'cim :) En kısa zamanda cevaplayacağım mimini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      tımıms :)

      Sil
  8. Okumadığım o kadar çok kişi var ki; say say bitmez. :)

    YanıtlaSil
  9. Orhan Pamuk'un iki kitabını okudum seneler önce ama seneler sonra pek okuyasım gelmiyor kitaplarını. Nedendir bilemedim.Böyle de oluyormuş demekki.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      pamuk konusunda benzeşiyoz dimek ki :)

      Sil
  10. Elif Şafak kıtaplarını sevemedim. Orhan Pamuk kitapları hep yarım kaldı, taaaki "Kafamda bir tuhaflık" ve "kırmızı saçlı kadın" güzeldi. Somuna kadar okuyabildim yani:) Hakan Günday'ın "az" kitabı enterasan bir kitaptı. Okuduğumda bırakamadığını. İki farklı hikaye bir arada gibi. Fazla ahkam kesemem kitap konusunda. Az okuyan biriyim çok okuyanlara göre.. evet çok ayıp!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berfin.

      elif şafakın ilk birkaç kitabı iyi ya sonrdan popüler tarza kaydı :) az okumak kötü bişi diil :)

      Sil
  11. dediğin gibi tanınmayan yazarlara karşı önyargılı yaklaşıyoruz..ama bu tanınmayan yazarların çoğunda,tanınan yazarlardan daha kaliteli içerikleri var..samimi söylüyorum kitaplarını eline alan, bir daha bırakamıyor,samimi şekilde okuyabiliyor okuyucu..diğer tanınmış yazarların okunmaması,medyanın balon şişirmesinin kanıtı.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      evet evet :)

      Sil
  12. O kadar çok Ki Deep! Aslında bir kitabı yarım bırakmayı hiç sevmem.Ama gitmiyor elim bir türlü.Çok sıkılıyorum.Güzel bir yazı olmuş.Çook seviyorum.Son yazımda seninle ilgili küçük bir bölüm var😉

    YanıtlaSil
  13. Orhan pamuk'un kar kitabına ben de başlamıştım ama sonunu getiremedim. Yarım kaldı. Alında ben de pek yarım bırakmam ama sarmadı galiba. Ön yargıyla pek yaklaşmam ama... Bu aralar Elif Şakak kitaplarına takıldım. Diğerleri basit geliyor. Hatta Havvanın üç kızını iki defa okudum. Edinip de okumaya başlayamadığım kitap çok ama, sebebini ben de bilmiyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      ay bak nası değişiyor düşünceler kitaplar konusunda. ben de şafakın ilk kitaplarını sevdim sonrakiler bana uyduruk geliyo :)

      Sil
  14. Orhan Pamuk 'un bir tek Kafamda Bir Tuhaflık'ını bitirebildim. Okuyup sevmediğim yazarlardan. Hasan Ali Toptaş'la geçen hafta tanıştım, anlatımı güzeldi. FiÇiPi yi hiç aklımda olmamasına rağmen okudum, malum sahneleri atlarsan içinde harika şeyler var, keşke o sahneleri yazıcam diye kasmasaymış. Elimin gitmediği bir sürü kitap oluyor, zorla başladığım bu kitaplar bazen keşke daha önce elime alsaymışım dedirtiyor. Ama zorla bitirdiğim kitap yok. Bitirmeme işini ikiye ayırıyorum, bir hiç sevmeyip hemen bıraktıklarım bir de o sırada sarmadığı için sonra okurum dediklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      sınıflandırman hoşmuş, hemen bırakılanlar ve sonra okunacaklar :)

      Sil
  15. Acaba ben de mi yapsam?
    Sanırım yazamama hastalığına yakalandım yazamıyorum hiç bir şey :D
    Fi,Çi,Pi şu dizisi çıkan kitap mı?Doğru mu biliyorum?
    Nedense içimde hiç mi hiç heves yok onu okumak için.Merak bile etmedim.Popüler şeyleri okumama gıcıklığı başladı galiba.
    Bol bol öpücükler Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      o kitap ivit. popüler şeyleri okuma bencesi deee :) ay hasta mı olmuş menoliiiii cık cık cık :)

      Sil
  16. 6 yıl önce alıp yeni okuduğum kitaplar da var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilayda şen.

      oluyo işteee insanız biiz :)

      Sil
  17. Güzel bir öneri olms deeps :) sanada kitaplar yakisirdi zaten 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      sana da beşiiik heheheee :)

      Sil
  18. Öncelikle mim etkinliğine katıldığın için teşekkür ederim deeptone :) Çok güzel bir konuyu ele almışsın. O kadar çok önyargı ile yaklaştığım yazar ve kitap var ki bir türlü roman seçip okuyamıyorum. Sanırım bunu aşmamız gerekecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      ha haa sen de bizdensiiin :)

      Sil
  19. Başlayıp da sonunu getiremediğim kitaplarım oldu ne yazık ki.. Bir şeyi yarım bırakmayı hiç sevmesem de oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      oluyo işte bazen yaa :)

      Sil
  20. Bir de görseli görünce İstanbul'da boğaz turu.. En sevdiğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ah evet yaa nefis bişi di miii :)

      Sil
  21. Dün gece Kuşlar Yasına Gider'i bitirdim. İlk kez Toptaş okudum. Öyle oooo çok iyiymiş falan demedim ama ne biliyim içime oturdu. Kucakladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the ipek.

      hımms okumak lazım demek ki o zaman :)

      Sil
  22. İhsan Oktay Anar'dan ben de çekiniyorum mesela, birkaç yazardan daha. Sahi neden oluyor :)?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      ben de bilemiyom işte ya nedenini :)

      Sil
  23. Bu soruya cevap olarak Albert Camus derdim. Bir de kitap olarak Satranç diyorum. Herkes o kadar çok övdü ki okumadan kitaptan uzaklaştım :D Yazarın başka kitaplarıyla devam edeceğim bir süre.

    Mimlediğin için de teşekkürler. Sanırım ne hakkında yapacağımı buldum ama temmuzda yazarım. Yazacağım şeyin bitmesini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  24. İnanırmısın Orhan Pamuk hiç okumadım ya neden hiç bilmiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      bilmiyim kiiii nedeeeen :)

      Sil
  25. Kitapların fılmlerı warsa gılmlerını ızlemek daha kolayıma gelıyor.. Kitap olarak da sınan yagmuru nedense okuyamıyorum. Kahraman taZeoglunu mesela, neden bılmıyorum ama, okuyamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda nur.

      oluyo demek ki işte :)

      Sil
  26. Hasan Ali Topbaş'ın ismini bugün ikinci kez gördüm. Kafası Karışık Dilekçe onun bir kitabını okumuş "Mayıs ayı okuduğum kitaplar" yazısında bahsetmişti...
    Orhan Pamuk'un kitaplarını gençliğimde okumuştum. En çok aklımda kalan Kara Kitap olmuştu. Nobel Ödülü alan kitabını okuyabilmeyi isterdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      toptaş okuycam bendesi :)

      Sil
  27. Orhan Pamuk, Hakan Günday konusunda yalnız değilmişim memnun oldum :)
    Fi'ye ben de başladım, devam edemedim, bi 50sayfa ancak okumuşumdur.. ama diziyi çok severek izliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seda gülşah.

      aynıymışız. diziye de başlayamadım ama istiyom yani :)

      Sil
  28. Deepcim süper bir mim olmuş bu, evet var okuyamadığım sempati duyamadığımız yazarlar, mesela benim (kızmayın ama:))) Ayfer Tunç galiba:)) sevgileer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ayfer tunç. hımmmm kınıyorum seni hihihi :)

      Sil
  29. Eşimin kardeşi Edebiyat Öğretmeni. Kitap konusunda çatışırız. İlk yazdığın kitapları o yemiş yutmuştur. Fi serisi hariç. Ben ise dediğin gibi o kitapların içine giremiyorum. Ya zamanlama yanlış ya da bana hitap etmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beydanın kitaplığı.

      edebiyat öğretmenlerinin edebiyat zevki çok sıkıcı oluyo yaaa :)

      Sil
    2. Aynen okuduğum aşk romanlarına bayağı diyor :))) Hele otomatik portakal kitabını aldım okuyayım diye kitabın yarısına geldim. Bende tık yok. Kendimi gerizekalı gibi hissettim. :)))

      Sil
    3. beydanın kitaplığı.

      ha haaaa der tabiii :)otomatik portakalın kitabı da filmi de çok sıkıcı zaten. ne anlar o kitaptan ha haaa :)

      Sil
    4. Zaten kitaplığından kitap almadan önce 9851876354684 kez düşünmek lazım. Beynimi yakıyor kitapları.

      Sil
    5. beyda.

      ha ha ona sor sevmediği kitapları, onları al, onun sevmediklerini seversin demek ki :)

      Sil
    6. Bu açıdan bakmamıştım olabilir. Olabilir :)))

      Sil
    7. beyda.

      yaaa işteeee :)

      Sil
  30. Benim de seneler önce alıp okumadığım kitaplar var sebepsiz yere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koremanya.

      bak sen şu işeeee :)

      Sil
  31. Ayşe Kulin ve Elif Şafak beni on sayfa okuyup devam ettiremeyen yazarlar oldular kesin merakla başlayıp heyecanla alıp hemen çevremle paylaştım okuyamadan önyargı yada yanlış tercih olabilir.. Popüler tarzda kitapları da ya meraktan yada akıcı halinden sevip okuyabiliyorum aslında ama çok okuyabilmek için de her telden çalamıyorum bende belki de yanlış yapıyorum bilmiyorum ama çünkü herkeste. Öğrenecek bir dünya şey mutlaka vardır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defnenin masalı.

      sen de öylesin napalııım :)

      Sil
  32. İhsan Oktay Anar'ı severim. Tarihi bir tarihçi kadar iyi biliyor; olay kurgusu sağlam. Hep Mefisto'ya bağlıyor işi. Bence Türklerin Orta Çağ ile Yeni Çağ dönemini çok iyi yorumlayan nadir yazar kişisi.
    Hakan Günday'ı sıkıcı buldum. Bilmiyorum belki onu okuyacak ruh halim hiç olmadı. Fi, Pi'yi hiç okumadım. Diziyi bile izlemedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiye yaşar ergider.

      izmir karşıyakalı di mi bi deeee :) öğrencileri onu çok severmiş :)

      Sil