4 Mayıs 2017 Perşembe

ÖNLÜK


Valla billa eniştenin evine gittim, enişte siyah önlük yapıyordu, beyaz yaka yapıyordu, buraya da mendil, satıyorlardı, valiliğin önünde. Gittim evlerine, hep zarar ediyorlarmış. Eniştenin, bir gün bile Allah bereket versin kar yaptım dediği yok.

Yanında atmış tane kadın çalışıyor. Hep zarar. Atmış tane de makine var haa. Yerleri de, kuruyemişçinin olduğu apartmanın çatı katı ile onun bir altıydı. Napiyim napiyim napiyim dedim düşündüm, enişteme sordum, düğmeyi nereye yaptırıyorlar, yakayı nereye, bunların bütün hepsini öğrendim. Fiatları öğrendim.

Çıktım evden, çantayı elime aldım, bir kız önlüğü, bir erkek önlüğü, siyah, kız yakası, erkek yakası, mendiller koydum çantaya ve köylere gittim abi. Okul müdürlerine gidip anlaştım. Bir ton odun bir ton kömür karşılığında önlük verdim köylerdeki bütün öğrencilere. Önlüklerini yapıp götürüyordum. Okul açılmadan evvel kayıt yaptıranlara satıyorlardı. Önlükleri veriyordum, bir ton odun ile bir ton kömürü de götürüp yıkıyordum okulların bahçelerine.

Mesela 450 kişi var okulda 450 önlük takımı götürüyordum. Müdür satıyordu, ben de okullar açıldıktan birkaç hafta sonra gidip paramı alıyordum. Kumaşı başka yerden yakayı düğmeyi hepsini başka başka yerlerden alıyordum. Bu işi de yaptım abi. Her şeyi hep para kazanmak için yaptım. Para. Yaşamın içinde para lazım.


(Kurgu kahramanım olan bir Kavas Hüdai öyküsü)

33 yorum:

  1. para para para parasız olmuyor o yüzden çalışıyoruz napalım yani dimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      maleselef di miii :)

      Sil
  2. Ay bir an gerçek sandım :)

    YanıtlaSil
  3. Yaşamın dışında da mı lazım ne :) Paranın gücü adınaa!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      ay di mi amaa :)

      Sil
  4. Çalış çalış çalış hayat zor deep :)

    YanıtlaSil
  5. Para para varlığın dert yokluğun dert😁😊 siyah önlük dantel yaka önlük giydim annem örmüştü hatta dantel yakayı da vaybe ne güzel günlerdi çok güzel bir öyküy du emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      aah mazii diyosuun :)

      Sil
  6. Siyah önlük beyaz yaka...Bir an eskilere gittim. Emeksiz yemek olmuyor değil mi? Güzel bir öykü olmuş.Kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      geçmiş hoş bişi diil mii :)

      Sil
  7. Hayatın gerçekleri.. Bir şeyler için emek vermeliyiz ki aşımız çıksın.
    Güzel bir öykü, kalemine sağlık Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ah evet maleselef :)

      Sil
  8. Bır yerden hayata tutunabilmek şans işi bazen ne yapsan nafile birde o yaptı bende yapabilirim kafasıda çok doğru değil bence.Mesela bir yerde bir ayakkabı dükkanı açılıyor iyi kazanıyor az ilerisinde aynı sektörden açılması saçma ve hatta ekmeğine göz dikme gibi birşey eyvallah herkesin rıskı kendine ama bu dünya başkası ne yapıyor bakanlardan dolayı ilerlemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet yaaa bi de mesela bilmediğin işe girmiycen beceremiyor insan. mesela ben şimdi karpuz satsam hepsini bedavaya veririm yani :)

      Sil
  9. Kavas Hüdai'yi sevdim. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Hepimiz sistemin köleleriyiz diye bir klişe var maalesef.
    Kısa ama anlamlı bir öykü olmuş. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kore manya.

      öyle değil miiiğğ :)

      Sil
  11. Enişte hep zarar hep zarar mı diyormuş:) e işte dünyanın hali.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      di miii :)

      Sil
  12. keşke lazım olmasaydı o para :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayak izleri sevgi.

      bence de ah ah yani :)

      Sil
  13. Ticari zeka diye buna derler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      oluyo bazılarındaaa :)

      Sil
  14. Deepcim az önce evimin güncesinde gördüm de hemşerim demiş sana, sen Konyalımısın ? :=O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklu hayat.

      izmirliyim kuuu :)

      Sil
  15. Napolyon boşuna para para para dememiş işte! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet lütfi alp korkmaz.

      eveet :)

      Sil
  16. Hep Lidyalılar ve Napolyon yüzünden :)) İncik boncuk değişir giderdik ne güzel:))))

    YanıtlaSil