16 Mayıs 2017 Salı

ADA MEVSİMİ


Adalar mevsimini açtım. Adalara gitmeye başlayınca havaların ısındığını bahar yaz geldiğini anlayabiliyorum. Vapurda öğrencileri görmek çok hoş oluyor. Herkes deniz havası ada havası almaya gidiyor.

Selverle gittik adaya. Ben tabii öncelikle Sait Faik için gittim. Selver pek ilgilenmedi. Sevmek zorunda değil tabii. Sait Faik’in evinden minik bir magnet aldım. O ünlü sözünün olduğu magnet. Bir insanı sevmekle başlayacak her şey. Hatıra diye işte. Ona bir mektup yazdım ama kısa oldu, Selver sıkıldı çünkü. Sait Faik’in kapı girişindeki heykelinin dizlerine yazarın öykü kitaplarını koyup fotoğrafını çektim.

Faytona binmek istedi. Ben daha karar veremeden binmişti bile. Çok korktum ben faytonda. Atlar çok büyüktü. Bir de öyle hızlı gidiyorlar ki. Faytoncu çok vuruyordu atlara. Ben korkudan etrafımı bile göremedim.  Selver o gezide mutluydu.

Hemen iskele karşısındaki kafede tost çay yedik. Ben yürüyerek çevreyi gezmek istiyordum ama o hep selfie çekmek istiyordu. Edebiyat sevmek başka bir şey tabii. Burgaz üstüne bir de Heybeli’ye gidelim Hüseyin Rahmi’nin evini görelim deseydim gülerdi artık.

Adalara en iyisi yalnız gitmeli. Büyükadada kahvaltı etmeli, hemen iskeleye yakın sokaklarda, yukarıya yürümeli kiliseye, adadaki eski binaları gezmeli. Burgaz’a yine gelip Kalpazankaya’ya yürümeli. Manzarayı izlemeli. Sait Faik’in yazı yazdığı odada karşıda baktığı manzaraya bakmalı penceresinden. Heybeli’nin mavi noktalı plajlarında yüzmeli. Kınalı pazarına gitmeli.

Adalar ve vapur büyük mutluluk.

64 yorum:

  1. Adalara gitmeden havaların ısındığına inanmam :)
    Çok güzellerr :)

    YanıtlaSil
  2. Hiç gitmedim, umarım bir gün giderim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      gidersin yaa nolcaak :)

      Sil
  3. Adalar harika, iyi yapmışsınız yalnız o faytonları çok yazdılar, çizdiler, atlar mahvoluyormuş, hele yazın sıcakta...:( binmeyin diyorlar kulağında olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      evet eziyet ediyolar atlara haklısın.

      Sil
    2. Aslında orada hani Disneyland filan gibi yerlerde olur ya, böyle minik üstü açık araba/trene benzer, vagon gibi şeyler yapılabilir, çok da hoşuna gider turistlerin. Ya da bisikletle çalışan, elektrikle çalışan minik otolar yapılabilir.

      Sil
    3. bücürük ve ben.

      olur tabiii ya de mii ne güzel oluur :)

      Sil
  4. adaların güzel ve kalabalık mevsimi başladı bakalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      eveet araplar gelir yakındaa :)

      Sil
  5. Sait Faik'e bizden de selam söyleseydin.Güzel olmuştur o havayı solumak.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      hep sölüyom zatensiii :)

      Sil
  6. Ada denilince hemen aklıma Sait Faik geliyor. Belki bilirsiniz, epey önce 2000 lerin başında mini dizi vermişti Trt. Sait Faik'in öykülerinden.. Havada Bulut 'tu sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezgi.

      hoşgeldiiin. görüşürüüz :)

      Sil
    2. Hoşbulduuukkk :)

      Sil
  7. içimde ukte kalan yerlerdendir adalar bir sonraki istanbul maceramda ilk durağım olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiğdemce tatlar.

      gidersin yaa nolcaak :)

      Sil
  8. Adaları ben de çok beğenmiştim.Hatta oralarda dilek dilemişliğim de vardır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      dilek evet büyükadada olmalııı :)

      Sil
  9. Geleyim de beni adalara götür deep :( hiç gitmedim daha önce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      ayy tatliş yaa :)

      Sil
  10. Heeey, o büyük atlara dikkat edin aman! :) Sayenizde güzel bir gezinti yaptım, sağ olun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      ya valla insan korkuyor. onlar at mı katır mı neyse artık :)

      Sil
  11. Adalar ı seviyorum, en çok da baharda. Selver'i kıskandım... O kadar yürüyor insan yine de geç yoruluyor, gittiğim zaman doyamam gezmeye. Çocuk gibi her yere bakıp, dolanmak çok keyifli. Bisiklet kiralayacağım ama yürümek daha zevkli, yavaş yavaş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      bisiklet de yürümek de güzel. ben daha ada sezonunu açmadım bu bahar. özlediğim için bu kurgu öyküyü yazdım işte :)

      Sil
  12. Ben de farklı bir yere gittiğimde didik didik gezmek, her yerini keşfetmek isterim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      ben de severim ama müze filan çok ilgimi çekmez. hayatla ilgili şeyleri severim :)

      Sil
  13. Bende istiyorum inşallah bi gün nasip olur 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül annesi.

      ay eylül azcık büyüsün öncee :)

      Sil
  14. Şimdi orada olmak vardı ,ne güzel anlatmışsın ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimin güncesi.

      adalı olmak bir şans yaa :)

      Sil
  15. Ayy Adalar! Bu bahar gitmedim daha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer eser.

      gidersin ya yazın artık.

      Sil
  16. Günaydın. Bende severim ada kokusunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elmas koçan.

      sevilmez mi ah ah :)

      Sil
  17. Adalara yalnız gitme fikrine katılıyorum.

    YanıtlaSil
  18. Yaz da geldi diyonsun yani:)Ben de geldim yazla beraber o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      oooo kimler gelmiş kimleer :)

      Sil
  19. mutlaka çocuklarımı götürmeliyim, mutlaka ben de gitmeliyim yerlerinden.

    YanıtlaSil
  20. Ayy evet , adalar yaaa. Bak nasıl canım çekti şimdi. Kınalı'ya gitmeyi özledim. Anca Ramazan'dan sonra mümkün olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      evet tabii ramazandan sonra haklısın :)

      Sil
  21. Gitmek nasip olmadı bir türlü😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      gidersin bir ara ya nolcak ki :)

      Sil
  22. Adalara hiç gidemedim ama bu yaz listemin başında.Selver gibi biriyle gitmemek gerek tabi :)
    Bu arada özlemişim seni deeptone yine harikalar yaratmışsın buralarda!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem.

      heeeey modacııııı ireeeem nabeer yaaaaa oleeeey yaaa :)

      Sil
    2. İyiyim yaa çok özledim buraları,blogunu! Sen nasılsıın? :)

      Sil
    3. irem.

      iyisin sevindim anlat amaa. iyiyim ben hep yazıyom yine burdaa :)

      Sil
  23. Adalar hepsine gitmek istiyorum ya 😁benim küçük kardeşim gitti sıpa Heybeliada ya hain çocuk bende geleyim dedim yok dedi 😁 okulu götürdü veliler de gelebilir dendi ama bizim sıpa almadı beni ya 😁 ama annem ben seni götürürüm dedi 😁 ama insan benide çağır dimi canım benim 😁

    YanıtlaSil
  24. at konusunda öyküdeki kahramanına katılıyorum deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      korkulur de miii :)

      Sil
  25. Kınalı'ya hiç gitmedim. bi de pazarı mı var?Hemen gideyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      ay tabiiii vaaar :) perşembeydi galibası keşfedicii :)

      Sil
  26. Çok uzun zaman oldu Adalar!ı görmeyeli. En son öğrenciliğimde gitmiştim ki çok silik şimdi ayrıntılar. İstanbul'a yakınlarda geleceğim, bir ay sonra belki fakat hafta sonu gezisi, kardeş ziyareti olunca çok yere gidilemiyor. En çok Şile, Ağva, Kefken, Poloneköy'e yolum düşer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      şile ağva güzel ama yolu çok virajlı yaa :) kefken ivit bi de kerpe bu ikisi istanbulluların kaçış noktaları. polonozköy ya iyi aklıma getirdin ben de gitmedim gideyim :)

      Sil
    2. Tabii, Kerpe olmadan tek bir tur programı yok zaten Ankara kalkışlı. Kerpe'yi çok severim. Kayalıkları sanat eseri gibi. Konaklama Şile'de olur. Ağva'da tekne gezintisi.... Güzel oralar. Yeşil.

      Sil
    3. acemi demirci.

      ha tur bilmem hiç doğrudur yaa. kerpe ivit. şile deniz feneri var. ağva tekne ivit. yolu güzel olsa ah ah :)

      Sil
  27. Gezmek güzel ama seninle aynı zevke sahip birisi ile gezmek daha da güzel. İlgi duyduğunuz, hoşlandığınız şeyler bir olunca daha bir zevk alınıyor geziden.

    YanıtlaSil