4 Nisan 2017 Salı

YERDE BULUNAN PARA


Geçen yıl bir restoranda yemek yerken bir cüzdan bulmuştum. Tam kalkarken yan masada idi. Restoran sahibine verecektim ama vazgeçtim. Dur kendim vereyim dedim.

Cüzdanı karıştırdım, içinde telefon numarası da vardı. Çok yaşlı bir amcanın cüzdanı idi. Aradım, amca kaybettiğinin bile farkında değildi. Ev adresini verdi, gittim, eşi de vardı. Cüzdanı verdim ve yemeğe davet ettiler evlerinde.

Yollarda çok bulurum para. Kağıt para yani. Yere düşürülmüş kağıt paralar. Bunları hep rastladığım yoksullara veririm.

Dün akşam eve gelirken bizim üst sokakta iki tane köpek havladı bana. Ben bağırıp kaçarken onlar da kaçtı. O arada sağ elim duvara süründü o panikle. Sıyrıldı üzeri. O sırada yerde bir cüzdan buldum. Aldım cüzdanı çantama attım. Eve geldim. Kimseye de bir şey söylemedim.

Cüzdana baktım evde. Kızın birinin nüfus cüzdanı, çalıştığı yerin kartı, banka kartları, mezun olduğu okulun kartı ve başka şeyler vardı. Bugün, çalıştığı yeri aradım sabah. Cevap yok. Bir saat sonra yine aradım.  Kız henüz işe gelmemişti.

Akşama doğru bir daha aradım. Telefona çıkan bayan kızın cüzdanını kaybettiğini söyledi. Ben buldum bana ulaşmasını söyleyin dedim. Cep numaramı verdim.

Kız aradı beni. Geldi işyerimin oraya. Kız o kadar sevindi ki. İçim parçalandı. Cüzdanda üçyüz lira vardı. Kız dedi ki, babamın emekli maaşından bana verdiği para o. Her ay verir bana kızım al biriktir der. Bu sözleri işte çok etkileyiciydi.

86 yorum:

  1. yüreğine sağlık deeptone..

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yapmışsın deep

    YanıtlaSil
  3. Ne güzelsin sen deepcim, hala böyle insanları olduğunu bilmek çok güzel 😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra bayındır.

      güzel sana benzer :)

      Sil
  4. Harikasın. Yalnız köpeklerin havlaması, senin panikle elini duvara sürtmen ve bu sayede cüzdanı bulman. ..Kader bir şekilde ağlarını örüyor. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuk.

      kader bu ya örgücü :)

      Sil
  5. Halen böyle güzel yürekli insanların olması çok güzel bir şey gerçekten çok güzel di yüreğine sağlık güzel insan sevgiler 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      vardır yaa bi dolu iyi kalpli insaan :)

      Sil
  6. O bir süper kahraman "cüzdanınız mı kayboldu, bulamıyor musunuz üzülmeyin deeptone artık buralara adalet getirecek." Vallahi tebrik ederim bu devirde az insan yapar bunu, yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meczup.

      ya işte valla tesadüf oldu böyle üst üste :)

      Sil
  7. Öyküde bulunan paranın verilmesi örnek bir davranış. Gerçek hayatta da keşke böyle örnekler çoğalsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet bu öykü diil gerçekti işte başıma gelenler :)

      Sil
  8. Bende sahibi yoksa direk camiyeee 😁 az para değilki deep napsın kıyamam yaa.Ben kolay kolay bulmam.Şans yok ya işte.Hos bakan körlerdenim.Gözümün önündekini görmem 😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      camiye evet olabilir doğru :) dalgınlardansın demek kii :)

      Sil
  9. Keşke bu güzel davranışı herkes yapabilse.Para bulanındır diye cebe indirmese...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ivit keşke valla :)

      Sil
  10. Umarım o kaybolan cüzdanları hep sen bulursun deep .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilay.

      hihi, son cüzdan bulucu :)

      Sil
  11. sade ve derin yazmışsın gene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      sen de komik yazıyon joshua :)

      Sil
  12. Geçen günlerde Bakırköy pazarına gitmiştim. Kumaşları karıştırırken içinden cüzdan çıktı. İçini boşaltıp atmışlar. Tezgah sahibine verdik zabıtaya verin diye. Adam çekinerek aldı. Bu tarz durumlarda ilk şüpheli teslim eden oluyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      aman yaa iyilik de sıkıntılı bişi işte :)

      Sil
  13. Ben niye hiç para bulmuyorum yaaa:) Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      sana kaç lira lazım söle düşüreyim :)

      Sil
  14. Keşke herkes senin kadar duyarlı olsa...

    YanıtlaSil
  15. Hep böyle güzel insanlarla karşılaşsak keşke ♥

    YanıtlaSil
  16. Yanıtlar
    1. randle.

      seninki de kötü bee :)

      Sil
  17. Ne güzel bir sevap iyki sana denk gelmiş çok şanslıymış kız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatofotan.

      sen de olsan öyle yapardın yaa :)

      Sil
  18. Olması ve yapılması gereken de oydu zaten :)

    YanıtlaSil
  19. Geçenlerde bunun ile ilgili sosyal bir deney vardı, yabancı bir ülkede adamlar cüzdanı yere düşürmüş gibi yapıyor ve bunu gören insanlar hep paraları cebe atıyor. İçler acısı bir durumdu. Başkasının eşyasına nasıl gider insanın eli, nasıl kaldırır vicdanlar bunu bilmiyorum. Rabbim şaşırtmasın.. Güzel bir öyküydü deeep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkımı.

      ah insanlar işte arızalıyız hepimiz :)

      Sil
  20. güzel bir davranış modeli ...

    YanıtlaSil
  21. keşke herkes bu kadar hassas olsa deep:))

    YanıtlaSil
  22. Dünya güzel insanlar yüzünden yaşanılır! İyi ki varlar.

    YanıtlaSil
  23. sahipsiz olanlar benim paralardır kesin Deep... Adresimi vereyim, gel bi' kahvemi iç:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      sen çok gezentisin biliyon muuu :)

      Sil
    2. Ne gezmesi yaaaa , kafamı bile çıkarmıyorum dışarı :)))

      Sil
    3. kahve telvesi.

      hıhı ivit ivit :)

      Sil
  24. O kızın mutluluğu yeter zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin ışık.

      hoşgeldiin :)

      Sil
  25. Kız ne çok sevinmiş ki :)) Ben de hiç yerde para bulmuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      ayy çok şanssızsıın :)

      Sil
  26. Seni yiyebilir miyim Deep?Ne harika bir insansın sen ^_^
    Keşke daha fazla olsa böyle insanlar :)
    Sevgileeeer ~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      ayyy yemeeee yaaa yazık banaa :)

      Sil
  27. Çok hoş:) Cüzdanlar sizi buluyor adeta:)

    sevgi ve ışıkla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melike yıldız.

      cüzdanlar kime bulunacağını bilirler :)

      Sil
  28. Sahibine teslim etmek lazım mutlaka. Bulunamıyorsa da karakola falan teslim edilmeli. Yoksa haram yemiş oluruz.

    YanıtlaSil
  29. Böyle güzel şeylerin gerçekleştiğini duymak ne güzel değil mi, hala bir umut var güzel bir dünya için belki de.. Ne iyi kalplisin, Allah da karşına hep iyi insanlar çıkartsın inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      sen de çok öylesin kii :)

      Sil
  30. Böyle güzel insanlar artmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      seri üretimleri yapılmalıı :)

      Sil
  31. Demək ki, ona görə tez-tez sənin qarşına çıxarır Rəbbim o kayb olmuş cüzdanları. Kaş ki, hər kəs bu qədər həssas olsa bu konularda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      sen de olsan yapardın sen de çok iyisiin :)

      Sil
  32. Ne güzel bir insansın sen Deep. :) Keşke böyle daha çok insan olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. semanur.

      klonlamak lazım benii :)

      Sil
  33. Böyle güzellikler... Hayata umut dolu gözlerle bakmamıza vesile olan şeylerden...

    YanıtlaSil
  34. Aa bunlar gerçek galiba, Deepcim süpersin gerçekten, iyi ki varsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      bunlar gerçek ivit tişikkirlir sipirmin :)

      Sil
  35. Dedektör ve güzel kalpli Derin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      kalbim güzeldir sahaflardan buldum özel ilk baskı :)

      Sil
  36. O zamaaan ne yapiyoruuz deep çingusu bulsun diyee cüzdanlarımızı yere atıyoruuz ^^ o biir deepsii o biir çingucan o biit çakıltaşıı ^^

    YanıtlaSil
  37. Kızn ve babasının aına öyle sevindim ki...

    Benim cüzdan buluma öyküm bana zahmetti :) Neredeyse rahatsızlık verdik diye utanmıştık ben ve Babam, içi hem de nasıl para dolu cüzdanın sahibine gelip almasını söylediğimizde. Çok nazlanmıştı. Ama vermeyi başardık zorla da olsa :))))))

    YanıtlaSil
  38. Merhaba! :)

    Bu yazıyı okurken kendi cüzdanımı düşündüm. İçinde neler olduğunu hatırlamaya çalıştım. Sonra da sıra dışı cüzdanları merak ettim. Acaba cüzdanında tuhaf şeyler taşıyan insanlar var mıdır? (ki vardır muhtemelen) Acaba neler saklar bir cüzdan? İşte başka bir öykü konusu :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      eveeet güzel öykü çıkar bu konudan :)

      Sil
  39. Cüzdanlar doğru ve güvenli adresi biliyor :))
    Benim ailemden duyduğum bir şey vardır ve doğruluğuna şahit oldum. Asla bulduğun parayı kendininkinin yanına koyma mutlaka sahibi vardır teslim et ya da birini sevindir dur şurada dursun dediğin anda misliyle kendi parandan olursun diye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice yazıcı.

      :) çok güzelmiş evet doğru bişi :)

      Sil
  40. Helal paraymış ki cüzdan sana denk gelmiş. Çok az kişi yapar senin yaptığını ;)

    YanıtlaSil
  41. bulduğuna bir teşekkür etmeye tenezzül etmeyen insanlar var :)
    ben kendim denk gelmedim ama iyilik yapayım derken karakola düşen bir hocam vardı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      onlarda mı vaar yaaa :) amaniin o da kötüymüş :)

      Sil