19 Nisan 2017 Çarşamba

YAŞ ON


Yolda çok tatlı minik sarışın bir kıza rastladım. Pek şirindi. Annesi ile alışveriş yapıyorlardı.

Bana yaşımı sordu. Kaç yaşındasın dedi.

Çocuklar parmakla gösterince anlıyorlar ya. İki kere iki elimi iki on olarak yanyana dizdim parmaklarımı.  İki kere açtım ellerimi. Yani yirmi.

Bir kıkırdamaya başladı. Hem de nasıl gülüyor.

Ne oldu dedim yaa, çok mu yaşlıyım dedim.

Hiç öyle yaş olur mu dedi bak yaş böyle olur diye parmaklarımı açtı, üç dört beş altı diye ona kadar böyle gösterdi her parmağımı. Onun kafasına göre ondan büyük yaş yokmuş, insan yaşı ondan büyük değilmiş. İki tane on olmazmış.

Haklısın dedim, kafasını karıştırmak istemedim. Ama haklıydı da zaten. İnsanın içi ondan büyük değil ki. Beş ile on arasında değişiyor yaşlarımız ama büyümüş gibi rol kesiyoruz.

O söyledikleri o gülüşü hiç aklımdan çıkmıyor. Büyümüş de küçülmüş. Bana ders verdi.

68 yorum:

  1. Çok tatlıı, akıllı bıdık..

    YanıtlaSil
  2. Yaa benim kizimda büyücek böyle tatliş olcak dimiii 😘 masallah ona.Bende daha 6 yasindayim 10 a cok var haha 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      olcak tabii :)

      Sil
  3. Bence de rol kesiyoruz.. Daha doğrusu rol kesmeye çalışıyoruz 🙄

    YanıtlaSil
  4. bu ara staj nedeniyle çocuklarla çok bir aradayım. hepsi küçük boy yetişkin gibi :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      ay seni görmek ne güzeel :)

      Sil
  5. Onların dünyasında bir kaç sayıdan ötesi yok ki ve çocuklar yarını merak etmez dünü yargılamaz onların zaman kavramında hep şimdi vardır şimdi ben 4 yaşındayım şimdi sen 10 yaşındasın gibi..Sıkılırlar ötesinden gerisinden bahsetmekten buda onları insan olmaktan ayıran melek olduklarının bir ıspatı olsa gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ay evet evet sadece şimdi ve onlar melek çok doğruuuu :)

      Sil
  6. Henüz 18 yaşımda olmama rağmen bundan en az 6 yıl öncesine gidebilmek için neler vermezdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet lütfi.

      ah küçük olmak sorumsuz olmak de mi evet :)

      Sil
    2. O zamanki arkadaşlarımı, hatıralarımı, o zamanlar oturduğum şehri çok çok özlediğim için geri dönmemi teklif eden olsa gözüm kapalı kabul ederdim. O zamanki arkadaşlıklar daha küçük yaşta olduğumuzdan sinsi hesaplar yapan, kötü niyetli insanlar barındırmıyordu bu yüzden hiç unutulmayan oldu.:)

      Sil
    3. mehmet lütfi alp korkmaz.

      evet haklısın çok :)

      Sil
  7. Merhaba! :)

    Birkaç gün evvel, çevremden biri "çocuk gibi düşünmek" üzerine biraz konuştu. O, bunu söylerken iyi mi yoksa kötü mü yorumladığını tam kestiremedim; ama bence çocuk gibi düşünmek veya çocukların düşünüş biçimi harikuladedir :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      bence de iyi bişi :)

      Sil
  8. Ruhum 3-5 yaş arası iyidir diyor. :)

    YanıtlaSil
  9. Maşallah kuzuya,o akılda olsam keşke ...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar, şirin yazınızı okuyunca bir şey dank etti bana. Bilgi cesaret veriyor ama, bilgisizliğimizi de açığa vuruyor aslında; bilgi sınırlarımızı ortaya çıkarıveriyor. Yetişkinler de çocuklara aynısını yapmıyor mu? "Sus bakayım, sen bilmezsin, karışma" diyerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      küçükler her zaman haklııı :)

      Sil
  11. Ne kadar ponçikmiş ya❤❤❤😂

    YanıtlaSil
  12. Maşallah diyeyim önce,kötü fün förmesin küçük melek.Aslında tam olarak yirmili yaşların birinde kalıyoruz beyin olarak.Biraz daha yaş aldığında beni anlayacaksın yavrucuğum.Ben mesela okulu bitirdiğim yaş olan 23'te kaldım.Yıllar geçiyor,bedenin ve yüzün yaşlanıyor ama aklın kendisini hep yirmili yaşlarında sanıyor.Faket keşke bu tatlı miniğin dediği gibi on yaşına kadarki bir yerde kalsa insanların aklı.O zaman dünyada kötülük kalmazdı ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      tamam on yaş altında kalmaya çalışalım o zamansı :)

      Sil
  13. Çocuklardan öğreneceğimiz çok şey var.Çok tatlı yaa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      evet eveeet yaaa :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      dı mı dı mı :)

      Sil
  15. çok doğru keşke herkesin ruhu öyle çocuk kalsa bazılarının ruhu 65646416 yaşında olunca hiç çekilmiyorlar...

    YanıtlaSil
  16. Çocuklar yaşam enerjisi. Onlardan öğreneceğimiz ne çok şey var. Onlarla zaman zaman sohbet etmek, konuşmak insana ne çok şey kazandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      çok doğruuuu :)

      Sil
  17. Yaşım 39 --40 oldu olacak ama kendimi hala öyle görmüyorum :)

    YanıtlaSil
  18. ay süpermiş:)) bizimkiler için en büyük sayı 5:)) "kaç tane çikolata istersen? cevap: beşşş" :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ha haaaa çok tatlı onlaar :)

      Sil
  19. Yaşlandığımı düşündüğüm şu günlerde içime su serpti küçük kız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk.

      ay çok yaşlandın sen evet üç otuzuna geldin doğru :)

      Sil
  20. Bu çocuklar yok muu.:)) Bazen verecek cevap bulamıyoruz. Ağzımız açık kalıyor. Tıkanıyoruz. Ama evet sana katılıyorum Deep. :) Büyüyen sadece bedenlerimiz :)

    YanıtlaSil
  21. Yaa çok tatlı ama yaa ^_^
    Çocuklar gerçekten akıllı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      evet yaaaa senden akıllı olmasın ama kismeleer :)

      Sil
  22. Çocuklar.. masumiyet. keşke hep çocuk kalsaydık...

    YanıtlaSil
  23. Dahasını hayal edemeyecek kadar küçük.
    Dahası, saçları o yaştaki ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      tatlıymışsın o zaman sen de kikiki :)

      Sil
  24. Aferin minik bıdığa ❤❤ hepimizi bir dürtmüş oldu 😂 amaa bu fotodaki bebis cook tatli Allah nazardan saklasin deepcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      saklasııın amiin :)

      Sil
  25. Biliyorum yazıyla alakasız olacak ama kitapların D&R da satılıyor değil mi satılmıyorsa nereden alabilirim en kısa zamanda okumak istiyorum daa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizem.

      satılıyo nette her yerdesiii :)

      Sil
  26. Bu bebekler hep aklı deep :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lala.

      eveeet hoşgeldiin ciciş :)

      Sil
  27. Ne kadar da masum değil mi ^-^ Maşallah bıcırığa :)

    YanıtlaSil
  28. Oyyy oyyyy yerim bu minik frami😂😘 masallah frambuazli pasta gibi piremses❤❤❤ yaa zaman ne cabuk geciyor di mi deepcim fram minnakken bu boylara gelmis❤ ayy bizim de saclar agarsin dursun artik😂 Allahim ben bu kuzucuklara ölürüm ne tatlilar😍 hepsi, tum dunya cocuklari dualarimda amiiin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      eveet çocuklar çiçekleri umudumuzuun :)

      Sil
  29. ne kadar güzel bir sohbet olmuş.. aklını seveyim o bıdığın ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayak izleri-sevgi.

      de mi amaaa :)

      Sil
  30. Tebessüm ettirdin teşekkürler :)

    YanıtlaSil