18 Nisan 2017 Salı

TRAMVAY


Tramvayda otobüste metroda metrobüste dolmuşta oturmam hiç. Ayakta daha rahat oluyor. Vapurda ise dışarıda olmayınca oturmak daha uygun içeride.

Metroda tramvayda çok inen binen oluyor her durakta. Boş yer oldumu da oturmam. Nasıl olsa bir sonraki durakta birçok insan geliyor yine. Böyle bir kere bir yere sıkıştım kapıya yakın. Son üç yerde üç kız öğrenci oturmuş, onları da hep görürüm bu tramvayda, okula gidip geliyorlar.

Ama ayakta duran yaşlı insanlar var. Erkek öğrencilerden birkaçı sayıp sövdü o kızlara, ikinci durakta.  Kızlardan ortada oturanı köpürdü. Hadi dedi oğlana, gücün yetiyorsa beni yaka paça dışarı at. Karşılıklı atıştılar, üç durak böyle devam etti. Çocuk şehadet çekip duruyor. Kız saçını bir tarafa atıyor, gözlüğünü çıkarıyor, tekrar takıyor. Telefonda konuştu.  Kulaklıkları bir takıp bir doladı ellerine çok kızgın.

Sonra bir durak daha geldik. Teyzenin biri bindi tramvaya.  Kızın arkadaşlarından biri utandı kalktı yer verdi. Diğer kız hala söyleniyor. Teyze de, kızım derdin ne söyle bana derdini söylemeyen derman bulamaz dedi. Bak ben sana dertlerimi anlatsam karşıdaki dağlar yıkılır dedi.

Kız da yanlış olduğunu biliyor ya bir şey demedi sadece şu salaklardan biri sinirlerimi bozdu dedi. Teyze de sizinki de bir şey mi ben öyle terbiyesizler göruyorum ki dedi burda. Yaşlılara saygısızlık mı dersin yer vermemek mi dersin tramvay içinde kabaca konuşmalar müzik dinlemeler mi dersin, kimseyi umursamıyorum havasında takılan öyle gençler var ki dedi.

Yani kızın yaptıklarını birebir saydı. Onu izlemiş gibi. Kız yerin dibine battı.

73 yorum:

  1. İyi oluyor öyle kızlara :)

    YanıtlaSil
  2. İstanbuldayken metrobüs, dolmuş fark etmez hep ayakta dururdum sanki kapıya yakın olmazsam inemeyecekmişim gibi gelirdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğuş.

      ha haa kalabalıktan ivit :)

      Sil
  3. En son Brüksel'de binmiştim tramvaya. Sekiz yıl belki daha önce.

    Derincim, koltuklara küs olmadığını biliyorum. Sadece öyle teyzeler ve saçını savurup, gözlüğünü çıkartıp duran kızlar oturabilsin diye ayakta gittiğini anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      tramvay bikaç şehirde var bildiğim. denk gelmemiş sana :) ayakta daha rahat yaa işte sorunsuz :)

      Sil
  4. Tramvay nostaljik gelir bana.Bazı hatlar kaldırılmış. Taksim-Tünel hattı gibi. Oysa ne güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet di mi eski bir hava var :)

      Sil
  5. Arada bir denenmeli aynen :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. danışman hocam.

      ivit hocam :)

      Sil
  6. Teyze de müneccim miymiş neymiş?Kıza iyi bir ders olmuştur herhalde.Kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ne teyzeler var ama diy mi :)

      Sil
  7. Teyze vurdu gol oldu :D Toplu taşımalar çok kalabalık oluyorsa -iş çıkış saati gibi- ben de aynı sebepten ötürü oturmayı sevmiyorum. Zaten geleceğim yere kadar da oturanlardan kimse inmiyor :D

    YanıtlaSil
  8. Olaylara nedense hep ikinci taraftan bakanlardan oldum. Öğretmenlik yaptığım yıllarda branşım nedeniyle full çalışırdım. 12 saat ders anlatmalar ayakta kalmalar kafamın dolu olması öğle yemeğinde dahi başında öğrencilerle yemeğini bitiremeyen ben akşam ilk duraktan biniyordum. 55 dakika süren otobüs maceramda benim yaşadıklarım şöyle oluyordu. Sırf otobüs onlara bedava diye ekmek almaya 1 durak inip binen yaşlı sirkülasyonu, tıklım tıkış otobüsler, ayağa kalkacak halin var mı nabzin kaç atıyor tansiyonun ne durumda diye düşünmeden yığılıp kaldığın koltuktan sana homurdanarak bakan otobüs ahalisi. Senin örneğindeki öğrenciler ne durumdadır bilemedim ama kimsenin halini kesin bilmeden çokta şaapmamak lazım sanki. Buda benim alakasız bakış açım olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenilenme projesi.

      hihi evet doğru haklısın. otobüslere gezmek için binen yaşlı da çok diy mi :)

      Sil
  9. Yaa ben kıyamiom ki gelsin otursun nolcak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      evet yaaa :)

      Sil
  10. ben de oturmazsam rahat edemem toplu taşımalarda mecbur kalmazsam ayakta gitmiyorum pek..

    YanıtlaSil
  11. Teyze pis kapak yaptı:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. çok isabetli söylemiş teyze, gerçekten bir adap kursu falan olmalı ama ben de çok görüyorum böyle :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      adabı muaşeret diyolar evet istanbulda oturanları toptan kursa göndermelii :)

      Sil
  13. Toplu taşımaya binmek dert. Yol uzunsa boş yer bulacağım diye uğraşırsın. Ama teyzeler hazır beklerler yer için. Yer verilse iyi olur. Yer vermedi diye de kimsenin kızmaya hakkı yok bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      teyzeler öyle bir bakarlar ki diy mi suçlar gibii :)

      Sil
  14. bu gençler bilmiyorum artık ne olacak...
    Teyze güzel yapmış...

    YanıtlaSil
  15. : ) teyzeler bir önceki sahneyi bilmeseler de. Gençliğin yüzüne bakıp her şeyi anlayabiliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      çok bilmiş teyzeleeer :)

      Sil
  16. tranway dedinde alsancak (fuar kenarındaki yol) tarafına tranway çalışmaları yapılıyo..yakında açılır herhalde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      güzelyalıya olcak dedi akrabalarım, karşıyakada da olmuş artık :)

      Sil
    2. şimdi hatırladım deep,konak tarafında da çalışma vardı..güzelyalıya doğru..

      Sil
    3. yazar yıldırım.

      hadi işallah :)

      Sil
  17. Teyze güzel dokundurmuş üslubuyla...

    YanıtlaSil
  18. Bazı kadınlar küçük çocuklarını bile oturtuyorlar yanlarına. Sen ayakta gidiyorsun. Yaşlılara saygıyı anne öğretecek. İleride o çocuk kendisine nasıl davranır Allah bilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      anneleri eğitmeli o zaman diy mii :)

      Sil
  19. Diline sağlık teyzenin Çok güzel demiş valla hep şahit oluyoruz böyle Allah aklı fikir versin bu yeni nesil gençliğe Güzel ders vermiş kıza :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      cıks cıks vallaaa :)

      Sil
  20. Hiç yaşlanmamak gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim.

      eveet işte çözüm :)

      Sil
  21. Oh iyi olmuş cadoloza :)

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar Ben JD Sezer Blogunun Sahibiyim Sizinle Bir Röportaj Gerçekleştirmek İstiyorum Eğer Sizin İçinde Uygunsa sezer_jadde_26@hotmail.com Adresine Mail Atınız . Röportaj İnternet Üzerinden Yapılacaktır. Örnek Röportaj Gercekleştirdiğimiz Kişileri http://jdsezer.blogspot.com.tr/search/label/Röportaj Kısmında İnceleye Bilirsiniz Örn Röportaj : http://jdsezer.blogspot.com.tr/2017/03/brisintrgg-ile-roportaj-gerceklestirdik.html Röportaj Gerçekleştirip Gerçekleştirmemek İsteyip İstediğinizi Mail Olarak sezer_jadde_26(at)hotmail.com adresine bekliyoruz. Web Adresimiz : www.jdsezer.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jdsezer.

      röportaj tımams bi düşüneyim. netten mailden filan uzun iş yaa siz blogdan sorun yorumlardan yanıtlarım :)

      Sil
    2. Lütfen Mümkünse Mail Veya Facebook'tan İletişim Kuralım
      sezer_jadde_26@hotmail.com Geri dönüşünüzü bekliyorum iyi yayınlar @Deeptone

      Sil
    3. Bak bekliyorum Geri dönüşünüzü ha :)

      Sil
    4. jdsezer.

      aklımda tamam. röportaja niyetlenirsem haber vericem :) dediğim gibi çok uzun bu sorular :)

      Sil
    5. O zaman anlaştık :)

      Sil
    6. deeptone.

      Blogger sayfamda yorumlar gözükmüyor ama panel's gözüküyor nasıl çözebilirim bilginiz varmı tema değiştirmeden (:

      Sil
    7. jdsezer.

      teknik konularda hiç bilgim yok. blogda sosyal konularda blogçularla ilgili konularda iletişimde iyiyim. teknik konuları başka arkadaşlarımız biliyor çözüyor.

      bak blog adresleri;

      https://delikizinbohcs.blogspot.com.tr/ (derya)

      http://www.degmesinyagliboya.com/ (sevgi)

      bu arkadaşlarımıza sorabilirsin bloglarından. facebook'ta da varlar zaten, bu isimleriyle. deep gönderdi diyebilirsin :) instagramda da aynı isimleri var.

      ulaşamazsan söyle bana ama ulaşırsın ki :)

      Sil
  23. İyi olmuş hak yerini bulmasına en azından bir dahakine saygıda kusur etmez bende eslişehirde yaşarken tramvayda ayakta giderdim oturmayı sevmezdim tramvay boş kalınca ise en arkalarında hep benimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jdsezer.

      boşken de en arkada ayatkta gitmek keyifli yaa :)

      Sil
    2. Keyif Ne Keyif hemde sanırlarki tranvayı ben kullanıyorum sksjskdjskdj :)

      Sil
    3. jdsezer.

      hihi evet :)

      Sil
  24. Gençliğin pervasızlığı. Ben çocukların, yaşlıların, kadınların ve de genç kızların oturması taraftarıyım. Geriye kalanlar boş yer varsa kalkmak üzere oturabilirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabia serteli.

      hah haaa iyi seçimleer :)

      Sil
  25. Cok güzel yapmış teyze saygısızlık tamamen ince düsünülmesi gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. betül yaşar.

      ince düşünmeye zaman bulamıyo insanlaar :)

      Sil
  26. Toplu taşıma araçlarında yaşanan klasik olaylar.. Teyzenin lafları da tam yerini bulmuş

    YanıtlaSil
  27. Herkes kendini düşünüyor, yazık gençlere yorgunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gökçe bağtır.

      ha haa evet yaaa hayat yorgunu onlar işteee :)

      Sil
  28. Kızımız bu durumdan güzel bir ders çıkarır umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dondurma delisi.

      nabeer :)

      Sil
    2. iyidiiiir senden nabeeeerrr :D

      Sil
    3. dondurma delisi.

      :)hihi iyiyiiim :)

      Sil
  29. Elimden geldiğince genç olduğumdan yaşlı veya ayakta duramayacak birini gördüğümde yer vermeye çalışıyorum. Ama bazen hasta olduğumda veya ayakta duramayacak bir halde olduğumda yer veremiyorum. Böyle bir durumda yaşın önemi olmadan herkes yaşlı insanlara yer vermeli. Ve topluluk içinde herkes davranışlarına dikkat etmeli. O kıza umarım ders olmuştur. Küstahlığa da gerek yok canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      ivit haklısııın :)

      Sil