5 Nisan 2017 Çarşamba

SİSİFOS


Sisifos, çok tanınmayan bilinmeyen ama sağlam edebiyat dergilerinden biri.

Kültür sanat sinema felsefe gibi konularda yazılar olsa da ağırlıklı olarak edebiyat dergisi diyebiliriz.

Mahir Ünsal Eriş, Ercan Kesal, Şükrü Erbaş, Ali Lidar gibi tanınmış yazarlar barındırıyor sayfalarında. Milan Kundera, Kant, büyük klasik yazarlar, Tolstoy, Zweig gibi yazarlar üstüne denemeler de var.

Dergideki öyküler ise çok güçlü. Kundera ve Bacon ilişkisi çalışması ilginç. Eriş’in edebiyat üzerine denemesi lezzetli. Kesal’ın sinema yazısında Atatürk’ün bir Şarlo filmine çok gülüp tekrar izlemek istemesi anekdotu çok tatlı.

Deniz Moralıgil’in öyküsü çok duyarlıklı. İlişkileri biten insanların fotoğraflarda yüzlerinin silindiğini anlatmış. Usta yönetmen Peter Greenaway ile ressam Rembrandt bağlantısını anlatan deneme doyumsuz. Kieslowski’nin ünlü filmi Öldürmek Üzerine Kısa Bir Film’in idam sehpası sahnesinin çekiliş öyküsü ise sinema sanat açısından değerli.

Okunup bırakılacak dergilerden değil Sisifos.

Not: Dergiden bir alıntı: “Bilirsin özgürlük olmayınca evren olmaz”.

30 yorum:

  1. Dergi okumayıı çokk severim kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürüyen balık.

      ben deeee özellikle kültür sanat edebiyat olanlarıı :)

      Sil
  2. İnşallah bulurum da alırım , ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      kolay bulunmuyor olabilir bu :)

      Sil
  3. Söylədiklərin belə yetir nə qədər maraqlı bir dərgi olduğunu anlamağa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      çok dolu dergi :)

      Sil
  4. Alıntıya bayıldım.

    YanıtlaSil
  5. Bu dergiyi duymamıştım.En kısa zamanda göz atarım diye umuyorum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      az bilinen bir dergi yaa :)

      Sil
  6. Yazar kadrosu çok iyiymiş.

    YanıtlaSil
  7. İlk fırsatta okumak isterim canım :) Dergi okummatı seviyorum ve ne zamandır arayıştaydım. Öerin ve tanıtımın için teşekkür ederiimmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazal.

      blogumda çok dergi var dergi başlığında. ordan da seçebilirsin :)

      Sil
  8. Dergilerin vahim durumlarından ötürü ara vermiştim okumaya. Fakat bu derginin ismini hiç duymamıştım. Merak ettim şimdi. Kaliteli yazılar varsa mutlaka okuyup destek olmak lazım. Dergi piyasası oldukça adaletsiz çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      blogumda çok dergi var güzel ve tanıttığım bakabilirsiin :)

      Sil
  9. Öyle dergi okuyan biri değilim ama bir gün karar verirsem aralarında bu da olacaktır👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrs. soda.

      çok dergi var yaaa alcağın zaman söle sana fikir veririim :)

      Sil
  10. İsmi de güzelmiş, sanki "sonuca varmak için değil, yolculuğun kendisi için yapıyoruz bunu" der gibi, Deniz Moralıgil, sevgili Vladimir yani, sevindim onun da olmasına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      evet süreç önemli diy mi :) eveet vladimir, eskilerden yaaa :)

      Sil
  11. Buralar yeni anlayışta olduğundan yerleşik mahalleler gibi gazete satan, dergi bulunduran yer yok pek. Migros'ta satılıyor bazı ev dekor dergileri, kadın dergileri, bahçe ve mizah dergileri. Ama tümden hepsi yok.

    Merak ettim. İçerik ve yazar niteliği ilgimi çekti :)

    Teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      çok dolu dergi. bi blogçu da var içinde :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      çok sıkı edebiyat dergisi bir de eski blogçulardan vladimirin de bir güzelim öyküsü var içinde :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. elif şahin.

      sağlam dergiii :)

      Sil
  14. okula dönünce okunacak bir çok dergi biriktirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      dergi okumak genelde sıkıcı geliyor insanlara ama bence çokoş bişi yaaa :)

      Sil