9 Nisan 2017 Pazar

HAYAL



Jale Demirdöğen

Nemesis Yayınları

Hayal, tam Türk filmi tadında kıvamında ve gerçekten de film gibi bir yerli roman. Tam bir yurdum romanı. Dramatik ve duygusal. Hatta ağlamamak da çok zor duygusal anlarda.

Yazar da verimli bir yazar ve çok sayıda romanı var. İzmirli yazarın Hayal adlı bu romanı, Aydın, İstanbul ve İzmir’de geçiyor.

Hayal cahil ve yoksul bir ailenin iki kızından biri. Baba sert anne ise koyu dindar. Hayal ve kardeşi Dua birbirlerinden güç alırlar hep. Hayal bu dar hayattan kurtulmak ister ve evden kaçar bir aşk uğruna, henüz bir ergen liseli iken.

Minik Dua ise ablasını unutamaz. Onu bulmaktan başka amacı yoktur artık. Minik Dua’nın mahalle arkadaşı Yasin de ablasını bulacağına söz verir.

Ancak Dua ablasını bir türlü bulamaz. İki kardeş birbirinden ayrı bir hayat geçirirler, birbirinden uzak ama hiç unutmadan.

Roman ileri geri gidişlerle anlatılıyor. Geçmiş ve bugün olarak. Kahramanımız Hayal’ın hayatını okuyoruz, sevinç ve hüzünle ve tabii ki Dua’nın onu bulma çabalarını.

Roman çok lezzetli, bir ırmak gibi akıp gidiyor, hem hemen okumak istiyorsunuz hem de hiç bitmesin istiyorsunuz. Dramı hüzünü aşkı seven bizler için tatlı bir roman.

Not:3/4

38 yorum:

  1. siteniz çok güzel teşekkürler, bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hande yıldız.

      hoşgeldiin. görüşürüüz :)

      Sil
  2. Sonunda buldu mu ablasını? Çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      burda anlattığım romanın başı sadece. bi dolu şey oluyor ve sonunda bilmiyorum artık valla buluyo muuuu :)

      Sil
  3. Aklima ne geldiiii😍 hani eurovisionda irlanda miydi neydi birine baglanmistik. Adam Turkiyeeee diye bagirip sis kebaaagb rakiii diye boyle Turkiye sevgisini haykirdiktan sonraaacimaa sadete geldiginde Turkey two points demistiii:) o kadar sevgiye dö puan :) simdii canimcim senin postla baglantisini bul bakaliiimm. Mutlu aksamlar olsun deepcim ay kizmiyosun di mi ben boyle sana takilinca bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      ay ne kızması ayolcuum. takılmanı sefiyom kii :) çok sevdim ve 3 puan verdim ivit. 4 puanı sadece başyapıt kitaplara veriyom iştee :)

      Sil
    2. Himm 😂😂😂 piki piki 💚❤💜

      Sil
    3. demirkadın demir.

      :)

      Sil
  4. Ne yazarı ne de romanı biliyorum ve sanki bana göre değil:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      tahmin etmiştiim :)

      Sil
  5. Kitabı duymamıştım.Duyurduğun için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  6. aman diim kimse duymasın ama henüz okuyamadıklarımdan , bak üzdün şimdi :(

    YanıtlaSil
  7. Hüzün, dram falan okuyamıyorum böyle kitaplar yaa. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk.

      ama tatlı lezzetli bir hüzün bu :)

      Sil
  8. hımm demek ki dua ismi de varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      ilginç ama güzel isim de mii :)

      Sil
  9. ilginç olabilir ama bu ara böyle konular çok bana göre değil, yine de teşekkürler deep:)))

    YanıtlaSil
  10. hakikaten tam türk filmi kıvamı ...

    YanıtlaSil
  11. Moduma uygun:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Konu benim hoşuma gitti. Daha önce duymamıştım, teşekkürler.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin ışık.

      benim de ilk kez okuduğum bir yazar ama sevdim :)

      Sil
  13. güzel bir kitapmış, kapağı da çok hoş DEepcim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ben pek sevdim modern yeşilçam gibi :)

      Sil
  14. Dua diye isim konulduğunu ilk kez gördüm. Daha önceleri çok kez kitabı görmüştüm ama pek içime sinmemişti okumak.

    YanıtlaSil
  15. Hayal ve dua mı isimleri , çok ilginç ya, bizi bir tanıdık vardı onunda kızların ismi Mekke ve medineydi ilk çok şaşırmıştım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      güzelmiş ama ilginç yiaa :)

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. şeyda nur dinçer.

      ben de senin gibiydim bir zamanlar :)

      Sil
  17. Evin küçüklerini hayat büyütüyor ya beklenmedik bir olgunluk gösteriyor böyleleri gerçek yaşamda güzel konu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      çok doğru bir yorum yaptın işteee :)

      Sil