20 Mart 2017 Pazartesi

KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ


İnsan gündelik yaşamda karşısına bir şey çıkınca ister istemez anılarını hatırlıyor. Benim de biraz boş zamanım vardı. Yarı zamanlı bir işe gireyim dedim. Broşür dağıtayım. Arkadaşlara söyledim. Buldular. Ama bütün gün ayakta duracaksın ve yürüyeceksin. İşte bunu yapamam.

Çünkü, üç dört yıl önce bir topuk ameliyatı olmuştum. Pencereden düştüm. Benim odanın penceresine yakın bir erik ağacı var. Eriklere uzanırken fazla uzanınca düştüm pencereden. Sonra da ameliyat oldum. Çok uzun süre ayakta duramıyorum, çok hızlı da yürüyemiyorum.

Başka türlü iş yapmak da olası. Tamam, AVM’lerde iş çok, stand işi de çok, animasyon da öyle ama evden iş yapmak da olanaklı. Örneğin, evden alışveriş yapıp arkadaşlara satıyorum, onlar üşeniyor. Netten sitelerden alıp satıyorum. Shein, AliExpress gibi yerlerden alışveriş yapıyorum. n11’in düzenlediği bir online satış seminerine de katıldım. Siteden alışveriş yaparsam indirimli bir ticaret paketi verecekler.

Bugün arkadaşım Firuze geldi Ankara’dan. Annesi Firuze adlı şarkıyı çok severmiş eskiden, ilerde evlenip kızı olunca da adını Firuze koymuş. Biz de ona hep ‘ya orda yoksan’ deriz takılırız, neredesin Firuze. Öğlen buluştuk ve beş saat aralıksız konuştuk.

Bizim Firuze’nin çok hoş bir anısı var, lise yıllarımızdan, aynı sınıftaydık. Bir gün edebiyat dersinde hoca bir şeyler anlatırken o da kitabın arasına koyduğu telefona bakıyordu. Hoca anladı ve ona soru sordu. Tabii cevap veremedi. Hoca da dedi ki, sınıfta bir tartışma yapacağız, kadın erkek eşitliği ile ilgili, sen kızları temsil edeceksin, bir de erkek öğrenci seçti, ikisi kalktı, tartışacaklar. Her ikisine de üçer dakika verdi.

Önce bizimki başladı konuşmaya, bir başladı hızlı hızlı, kadınlık annelik anlatmaya, üç dakka soluksuz konuştu. Erkek bakakaldı. Üç dakika konuşacak ama bir şey diyemedi çocuk. Durdu durdu, ama biz erkekler olmasak siz hiçbir şey yapamazsınız dedi, sustu. Firuze de, biz sizden alıyoruz her şeyi ama yaşatan biziz dedi. Sınıfta bir alkış koptu. Kızlar kazandı tabii ki. Erkekler ise hocaya soruyordu, bu kız ne demek istedi diye.

42 yorum:

  1. Güzel cevap vermiş ama 😊

    YanıtlaSil
  2. Firuze'nin cevabı susturmaya yetmiş.:)Ah şu anılar...Sana da geçmiş olsun bu arada.

    YanıtlaSil
  3. Vaay dedirten bir cevap olmuş :))

    YanıtlaSil
  4. Başka bir sonuç beklemiyordum tabii ki :))

    YanıtlaSil
  5. Vallahi harikaymış yine vurmuşsun sade ve derinden...

    YanıtlaSil
  6. Verilebilecek en iyi cevabı vermiş Firuze. Ben de onu geçmişte olsa ayakta alkışlıyorum 👏👏.

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun. Benim aslında düzenli bir işe ihtiyacım var da bu evden para kazanılabilir şeklinde bir çok yerde anlatılanlar bana pek inandırıcı gelmiyor. Siz başka neler yapıyorsunuz? Alışveriş yaptığınız sitelerden daha indirimli mi alıyorsunuz ki satış yapabiliyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deryada damla.

      yok valla yapabilirsiniz ki sizdee. evet indirimli oluyor iştee. siz de aliexpress, n11, gitti gidiyor gibi siteleri inceleyin, yapabilirsiniz kiii :) bi dee, bloguma hoşgeldiniiiz :)

      Sil
    2. Takip edeli çok oldu da yorum yapmak bugüne kısmetmiş. Ben de her zaman beklerim :)

      Sil
    3. deryada damla.

      gelicim ki zatensiiiii yarııın :)

      Sil
  8. Laynnn :)))
    (Çok erkekçe tepki şeysi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      üzülmee napalıım :)

      Sil
  9. Yaa Deep ilk hikaye olmadığını zannetim,Aybenizle burada pencereden düştün sandık.Neyse ki öykü imiş. :D
    Yalnız çok inanılmaz bir cevap vermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      öykü ivit beybisiii :)

      Sil
  10. Bizim zamanımızda da bu tür münazaralar yapılırdı.Kız arkadaş da sağlam bir cevap vermiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      keyifli olmuştur o münazaralaar :)

      Sil
  11. Oyyyy o nasıl cevaptı öyle ...

    YanıtlaSil
  12. Hiç bir şey yapamazmışız erkekler olmasa , pöfff :D iyi cevap vermiş ama ^^

    YanıtlaSil
  13. Çok iyiydi Deepcim, hello kity de çok şeker:)

    YanıtlaSil