8 Mart 2017 Çarşamba

İSTANBUL KIRMIZISI



Ferzan Özpetek

İstanbul Kırmızısı filmi, yönetmenin aynı adla yazdığı romana benzemiyor.

Romanda, Özpetek’in kendisi olduğunu düşündüğümüz kahraman, çocukluğunun geçtiği İstanbul’a dönüyordu ve çocukluğunu, aile, akraba ve arkadaşlarını özlemle anıyordu. Bir anı romanı gibiydi. Bir de kurgu olarak yan bir karakter vardı. Anna adlı bir kadın İstanbul’a geliyor ve hayatı değişiyordu.

Filmde ise anı da yok Anna da. Filmde Orhan adlı bir eski yazar, İstanbul’a geliyor ve yönetmen Deniz’in yazacağı kitaba yardım etmek için Deniz’in ailesi ile yaşadığı eve yerleşiyor. Ancak Deniz’in yaşamında gizem var. Geçmişinden gelen gizem. Orhan, bu gizemi çözmeye çalışıyor.

Özpetek’in önceki Harem Suare, Cahil Periler ve diğer filmlerindeki duyarlılık, sıcaklık, içtenlik yok bu filmde. Durgun, donuk, soğuk bir film olmuş. Bir Özpetek filmine benzemiyor hiç. Senaryo da kopuk. Sanki parça parça sahneler birleşmiş ve kolaj olmuş gibi. Konu kopuk ilerliyor.

Senaryo gereği filmdeki baş karakterler duygusuz, ruhsuz oynamışlar. Filme sıcaklık katan yan karakterler sadece. Zerrin Tekindor, Serra Yılmaz ve biraz da Mehmet Günsur bu durağan filme biraz gerçeklik katmışlar. Film gerçek gibi durmuyor.

Yan karakterler dışında bir de filmin geçtiği ev güzel. Biraz da İstanbul sokak sahneleri. Özpetek yönetmen olmasına rağmen sanki filmi bir başkası çekmiş gibi. Sıkıcı diyebiliriz yönetmenin eski filmlerini düşünürsek.

Not:2/4

62 yorum:

  1. merak ettiğim bir kitap ve film... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine öztürk.

      kitap, filmden daha iyi :)

      Sil
  2. Bu hafta gitmeyi planlıyordum ama yorumlardan sonra vazgeçtim. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esy.

      sinemada izlemen gerekmez yani netten izlersin :)

      Sil
  3. Bir çok kişi bu filmi beğenmiş gerçi ben daha izlemeden soğuk buldum filmi bende gitim logani izledim 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ben de keşke logan, ivedik veya john wick 2 izleseydim hiç olmazsa eğlenirdim :)

      Sil
  4. Himm 2 puan ilk defa galiba 2 puan goruyoruz senden. Durum ciddi 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      özpetek bu kez hayal kırıklığı olduu :)

      Sil
  5. tüh annem de pzt gıdelım demıstı :) kıramam da kadını sımdı. sıkıcı mıkıcı katlanıcaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fernweh.

      izlersin ya iyi uyutuyor :)

      Sil
  6. Oyuncu kadrosu fazla iyi olan filmler nedense tatmin etmez beni. İzlemeye çekinirim nasılsa tv ye düşer olmadı nete öyle izlerim ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      bu filmin kadrosu evet çok ünlüler var. ama ergenç büyüküstün işler üçü de kötü oynuyor. günsur biraz canlıca oynamış :)

      Sil
  7. Ferzan Özpetek adına fason üretilmiş bir film gibi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ya valla bence ferzan abey tatildeymişti :)

      Sil
  8. Eski Türk sineması daha içten ve kaliteliydi yavrucuğum.Bunlar dizi film oyuncularının kısa dizileri gibi.Sanki komedide daha başarılı bizim sinemamız.Bir de asıl güçlü oyuncular baş rol alamıyorlar nedense.Bir Şener Şen bir de Demek Akbağ filmlerini seviyorum.Murat Cemcir ve Ahmet Kural filmleri güzel bir de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      zaten şu anda sinemamız komediye yaslandı iyice :)

      Sil
  9. merak ediyordum ama 2 gibi bir puan ve bu eleştiriyle artık merak etmiycem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tehlikeli tuval.

      merak etme evet :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      evet valla :)

      Sil
  11. Herkes aynı şeyleri söylüyor bu film için ilginç öylr oyuncularla, öyle yönetmenle. Ayrıca tekrar teşekkür ediyorum sana ilgilendiğin için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      evet oluyor demek ki yaaa :)

      Sil
  12. Deep bekle tv. de izle diyosun yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz gül.

      evet öyle diyorum :)

      Sil
  13. O kadar çok eleştiri okudum ki film hakkında. Sevdiğim yönetmen, bayıldığım oyuncular ama olmayınca olmuyor demek. Yine de hala heyecanla gitmek istiyorum çok da merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      olmuyor bazen işteee :)

      Sil
  14. herkes film kopuk demiş yine de seyretmek isterim filmi..

    YanıtlaSil
  15. Yaa herkes oyuncu kadrosu ile çok büyük birşey bekliyordu ama, fiyasko olmuş diyenler çok fazla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda.

      evet ya ben özpetek seviyom bu film şaşırttı valla :)

      Sil
  16. Ben filmi merak ediyordum.Demek pek iyi değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      iyi değil maleselef :)

      Sil
  17. Konu başlığını görünce heyecanla yazıay geldim, Deep beğenmiştir belki umuduyla :)

    Ama ben kesin gideceğim filme, Ferzan Özpetek benim kıymetlilerim arasında çünkü. O ne çekse ben beğenirim, beğenmek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      evet anlıyorum ben de özpetek seviyorum ama bu filmi unuturum hemen artık. ama izle tabisi :)

      Sil
  18. Çok konuşuluyor bu film Ferzan özpetek bence gene harıkalar yaratmıştır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      pek harika değil bu film :)

      Sil
  19. Çok yorum aldı çok reklamları yapıldı demek ki pek de ıyı degıl oyle mı

    YanıtlaSil
  20. Her dediğine katılıyorum deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer.

      özpetek filmi olamaz bu yaa :)

      Sil
  21. Ben kitabı da sevmemiştim zaten filmi hiç sevmedim. Güzel istanbul manzaraları vardı tamam o da bir zahmet o da olsun zaten. Oyuncular donuk, konu kopuk, her şey sahteydi sanki. Benzer bir eleştiri de benim blogda var, sanırım Ferzan bizi kara listeye alacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leylak dalı.

      kitap evet ortalama bir kitaptı, film ise kötü ve ben kitapla film arasında bir bağ kuramadım da :)

      Sil
  22. Yanıtlar
    1. gizli yetenek.

      ooooo kim gelmiiş :)

      Sil
  23. Tam anlamıyla un var, yağ var, şeker var; ama helva yok tadında olmuş demek ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      evet ya sevgiyle yapılmamış olsa gerek :)

      Sil
  24. Deepcim deepcim ben de seni severim fıstıııık <3 sen o videodaki şarkı kısmını dinledin mi Handan şarkısını :D videonun ileriki bölümlerini izledin mi :D belki bilmiyorsundur o şarkıyı:) ben söylüyorum ama dinle ama tamam mı güzelim :D
    dakika 3:30 da başlıyor sen üşenmişsindir konu seni aşıyor diye izlememişsindir hepsini!
    bak nasıl da bildim di miiii deepciiimm :D aşan konularda yardım istersen her zaman danışabilirsin bana <3 mutlu keyifli bir gün olsun sevgiler canım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      seni seniiiii :)

      Sil
  25. Dün akşam sinemeya gittiğimde gördüm tanıtımlarını.
    Tuğba Büyüküstün'ü güzellik olarak beğeniyorum ama oyuncu olarak çok donuk geldiği için hiç üstüne düşünmedim bile filmin. Burada ki yorumdan da anladığım üzere iyi ki tercih etmemişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nursalkımı.

      aman evet bir kayıp değil :)

      Sil
  26. Ben Nejat işler i çok sevdiğim iöin baktım tuba büyüküstün, Halit Ergenç, Mehmet günsür gibi çok sevdiğim diğer oyuncularda var kaçırmayım gideyim dedim. Kadro güçlü olunca insan çok güçlü bşr yapıt bekliyor. Ama benşm dalgınlığıma mı geldik bilmiyorum film bittiğinde kafam allak bullaktı ve hiçbir şey anlamamıştım. Hatta eşcinselliğe değinilen bir kısım var gibime geldi deniz ile yusuf arasında ama ondan bile emin olamadım. Kitabını okumadığım için kıyas yapamıyorum ama eksikleri çok gibiydi beni hayalkırıklığına uğrattı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      filmden bir şey anlamak çok zor. evet eşcinsellik vardı filmde. ama kitapla hiçbir ilgisi yok filmin.

      Sil
  27. Bir yıldır sinemaya gitmemiştim ve bu filme gitmeyi düşünüyordum. Uzun sürebsonra açılışı daha iyi bir filmle yapayım o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lulu.

      ben, david blake var onu izle :)

      Sil
  28. Oysa ben daha güzel ve heyecan verici bir film olduğunu hayal etmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      ah ne heyecanı uyutuyor valla :)

      Sil
  29. tamda bu hafta bu filme gitmeyi planlıyordum ki vazgeçtim :) sağol deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilayefsa aktaş.

      gitme gitme :)

      Sil
  30. İstanbul Kırmızısı'na dair iyi olduğunu söyleyen bir yorum okuyamadım maalesef. Üzüldüm açıkçası. Bir gün vakit bulursam izlerim. Ama asla acele etmem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      birgün netten izlersin önemli film diil :)

      Sil
    2. Karşı Pencere ve Cahil Perileri izledim İstanbul kırmızısına fragmandan bir kanıya varamadım ama senin iyi bir film izleyicisi olaraktan ki yorumundan sonra önyargılıyım izlemem herhalde kitabına bakayım ama :)

      Sil
    3. arsu.

      kitabı daha güzel filmi çok sıkıcıı :)

      Sil