15 Mart 2017 Çarşamba

BALIK NASIL YENİR?


Eskiden oranın bir ismi vardı. Sanayi manayi vardı orda. Dedik oraya doğru gideriz. Bir şeyler yeriz.

Yoldayız, gözüme bir şey ilişti, bir restoranda bir aile yemek yiyordu. Bizimkilere gösterdim, bizim amcaoğlu dedi ki, sen çorbayı çatalla içebilir misin? İçilmez tabii ki yaa.

Amcaoğlu, baksana, dört yaşındaki küçük kız dedi, çatal bıçakla dedi, bak balık ayıklıyor, dedi. Bu yaşta çatalla bıçakla balık yemesini biliyor, dedi. Biz daha çorbayı kaşıkla içemiyoruz.

Abi oturduk orda, duvara dayandık, küçük kızı seyrettik, dört veya beş yaşındaydı, çatalla bıçakla, abi bi tane böyle bir balık, balığı temizledi, kılçıklarını ayırdı, hiç ellemedi balığı, kuyruğunu muyruğunu ayırdııı, onu aldı kenara koydu, tabağın ortasında löp etler kaldı abi. Ya dört ya beş yaşında bişeydi yani.

Dört veya beş yaşındaki bir kızın ilk defa orda çatal bıçakla balık yediğini gördüm abi işte yaa.

Biz hep derdik o güne kadar, balık et kelle yenir elle.


(Kurgu kahramanım Kavas Hüdai, hayatını anlatmaya devam ediyor. Hüdai'nin önceki maceraları yanda arşivde)

54 yorum:

  1. Kavas Hüdai, back in town :)))

    YanıtlaSil
  2. Tavuk,balık,kelle bu lar yenir ellee.

    YanıtlaSil
  3. Bence de elle yenir. 3 parmakla. Sünnet olan buymuş. Sadece balık değil tabi. Ben balığı evde yemeyi seviyorum. Zaten dışarıda pek yemek yediğim de yok. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      3 parmak öyle mi ilginçmiş :)

      Sil
    2. http://nimeti-islam.blogspot.com.tr/2010/12/yemek-adab.html

      Buradan bakılabilir.

      Sil
  4. Nerde o kız benimkilere bi ders verse diyorum :)

    YanıtlaSil
  5. maalesef çatal ve bıçakla çok düzgün balığı yiyemediğimiz için bende evde balık yemeyi sevenlerdenim tabiri caizse iki elle dalıyoruz balığa :)))

    YanıtlaSil
  6. aslında balığı da pek sevmem yemem ama yiyecek olursam da aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      balık önüne hazır gelince güzel bencesi :)

      Sil
    2. En güzeli o deepciğim valla haklısın :)

      Sil
    3. sümeyye kip.

      :) di mi

      Sil
  7. elle yenir, peki kokusu nasıl çıkar elden??))

    YanıtlaSil
  8. Bir kere nazik olayım dedim kendimi boğuyordum kılçıktan..gerek yok elle yemeye devam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğuş.

      aman aman valla tehlikeli :)

      Sil
  9. bir de nasıl pişirilir mi yazsan :) ben o konuda biraz beceriksizim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiğdemce tatlar.

      hımmm balık tamam yazarım :)

      Sil
  10. Ben de küçük bir çocuk görmüştüm çatal kullanmaya çalışıp beceremeyen.Sonra çaktırmadan çocuğun kulağına eğilip elle ye yoksa aç kalırsın dedim.Bir de göz kırptım.Çocuk annesinin şaşkın bakışları arasında balığını afiyetle yedi.Midesi bayram etti.:)Bu arada balığı çok severim.Şimdi canım istedi.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      balık başkası pişirirse bence de nefis yemek :)

      Sil
  11. Bende elle yiyemeyenlerdenim ya :) ama 10 yasinda falan baslamisimdir.Ondan önce sakarim die vermediler haha :) yerim onu ben akilli bidik ya al eline ye dimi yasin basin kac senin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin piremsesi.

      bence de elle yenir yanii :)

      Sil
  12. Deep bugün yazdığım iki yazıya, hele ikincisine baksana. ŞOK!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      isveçte el emeği paalı demek kii :)

      Sil
  13. 'Balık elle yenmiyor muydu?' diye geçirmedim değil içimden.Nasıl yedi çatalla kıza bak be. :)
    Yine çok mütüşlüüü ~~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      ha haaa bence de elle yenir zatensi :)

      Sil
  14. Balık çatalla yenir mi hiç :) Evde ya da balık restoranında olsun farketmez benim için.Elalem ne derse desin! :D

    YanıtlaSil
  15. Bende pek sevmem balığı benim annem ve küçük kardeşim bayılır balığa 😀 ama elle yemek güzel ya 😀😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      elle olcak ve başkası pişircek o zaman güzel :)

      Sil
  16. 4-5 yasinda kasigi tutamsini beklerken catal bicakla balik ayikliyorsa korkun abi bu kizdan:))

    YanıtlaSil
  17. Ben bu yaşımda hâlâ çatal bıçakla yiyemem balığı. Helâl olsun küçük kıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bidolu hikaye.

      eveeet de mi amaa :)

      Sil
  18. balığı her türlü yerim ben :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      havada karada diyosun :)

      Sil
  19. O yaştaki bir çocuğun öyle yemesini valla takdir ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      kızılderiliymiş o kız :)

      Sil
  20. Ben o kızcağızın yanında balık yemeye çekinirim..:) Kılçıklarını iyice didik didik etmeden çocuklarıma da yedirmem ben de yiyemem....

    YanıtlaSil
  21. Dokunmadan koklamadan limonu şöyle üzerinde dolaştırmadan olmaz ki amaaa 💕💕💕

    YanıtlaSil
  22. Canımın balık istemesine mi yanayım bu saatte Defne'den umudu kesmeme mi :))))) 4 yaşında çatalla balık temizlemesi için benim 34 yaşında bunu yapabiliyor olmam da şart tabisii :)))))

    YanıtlaSil
  23. Geriye dönük 3 hikayesini daha okudum Kavas Hüdainin. Çeşit çeşit ilginç hikayeleri var. Keyifliler. Kaleminize sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      değişik bir kahraman oldu o yaa :)

      Sil
  24. eşim sık sık anlatır askerde çorbayı çatalla içmişliğimiz var bizim diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      ikinci dünya savaşı yılları olmalı o zamaan :)

      Sil
  25. Sen birde benim kız kardeşimi göreceksin dışarda önüne temizlenmiş halini getirdiklerini zannederdi annem önüne hep kılçıksız getirdiği için :)

    YanıtlaSil