9 Mart 2017 Perşembe

APARTMANDAKİ KÖPEK



Dün akşamüstü alışverişe giderken ve dönerken birinci katta iri bir köpeğin yattığını gördüm. Apartman komşularından birine ait olduğunu düşündüm.

Bu sabah da bu kez ikinci katta duruyordu. Ama yorgun gibiydi veya hasta ya da yaralı. Komşu teyzeleri gördüm inerken, galiba ölüyor dediler.

Köpekler, öleceklerini anladığı zaman, sahiplerinden utanıp bir yerde saklanırlar ve ölmeyi beklerlermiş. Filler gibi, onlar da böyle yaparlar.

Köpeği apartmandan çıkarmaya çalıştık ama çıkmadı. Çok da hüzünlü bakıyordu. Veterinere gittik, o da hastadır dedi. Ama köpek çıkmadı. Bir de yaralı diye hepimiz ürküyorduk. Apartmana girip çıkmaya korkuyordu kadınlar.

Dışarı çıkarsak da ona yazık. Belediyeyi aradık, belediye de, biz apartmana giremeyiz dedi, siz dışarı çıkarın biz alır barınağa götürürüz, dediler. Biz de dedik, çıkmıyor ki.

Apartman kadın konseyi olarak belediyeyi birkaç kez aradık ve sonunda ikna ettik ve gelip aldılar köpeği. Barınakta baktırırız dediler, umarız öyledir. Uyutmasalar bari.

Not: Foto, iki gün önce yazdığım "Kapıda" adlı öyküde söz ettiğim karides salatası.

50 yorum:

  1. Zavallı hayvan acaba nesi vardı ben de çok üzülüyorum çaresiz hayvanları görünce Bu arada nerdee o günler ama çok isterdim zamanında aşçılık eğitimi alıp şu anda o pozizyonda olmayı ama artık facebooka yaptıklarımı koyup sipariş alma hevesi başladı sence başarabilirmiyim hem de hobimden belki az çok faydalanabilirim ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      valla herhalde ya hastaydı ya da yaralı :)

      Sil
  2. Ah zavallım inşallah uyutulmaz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      işallah artık :)

      Sil
  3. Zavallı hayvanlar konuşamıyorlar ki anlatsın derdini sizler çabalarınız ile bir şeyler yapmışsınız umarım iyileşir .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimin güncesi.

      işallah artık :)

      Sil
  4. uyutmasalar da hastaysa barınakta yaşayamaz :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      belki iyileştirirler yaa :)

      Sil
  5. Köpeklerin ölecekleri zaman sahilerinden utanıp saklanmaları ilginç. Benim için yeni bir bilgi bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ben de yeni öğrendim. filleri biliyordum ama :)

      Sil
  6. Hanfi belediye olduğuna före değişir ama iyleşemeyecek durumdaysa ,acı çekmesindense uyutulması iyidir.Bizim Ataşehir belediyesi alıp götürür,iyileştirip getirirdi.Genel olarak aldıkları yere geri getirirler.Kıyamam,gelip size sığınmış,yardım istemiş.Yüce Allah emretmiş ki; " hayvanlar benim sessiz kullarımdır,onlara iyilik yapan da,kötülük yapan da karşılığını görecektir " diye bildirmiştir.Peygamberimiz ( SAV ) tüm hayvanları sevmiş,korıyup kollamıştır.Şimdi siz apartman kadın konseyi olarak büyük bir sevap işlemişsiniz yavrucuğum.Sevabın devamını getirmek belediyeye kalmış.İnşallah o dilsiz yavrucak da kurtulur,yaşamı güzel geçer.Bu arada alınan hayvan için size bir kod numarası verip,o numarayla hayvanın durumunu telefonla sorabileceğinizi söylemediker mi?Uygulama böyle çünkü,birinizin telefon numarasını alırlar,hayvan hakkında bilgi bermek ğzere ya da size bir numara ve kod verirker ki siz arayıp sorun diye.Ay herkes sevip kollasın bu kimsesiz ,dilsiz yavruları ya,çok çaresiz ve korunmasızlar.Çoğunlukla açlar,aç uyumak nedir,herkes bir düşünsün ya.Artan yemeklerinizi ekmeklerinizi falan çöpe atmayın,temiz bir kaba koyup verin sokaktaki öksüzlere,ay hepsini kotusun Allah'ım.İnsanlara da peygamberimizin,Allah'ın selamı üzerine olsun,şevkatinden versin rabbim 😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      şişli belediyesi. sevap ama üzücü sevap yaa insan kıyamıyor da. veteriner biriniz eve alın dedi elbette kimse almadı. kod numarası bilmiyom artık belediye ile ben konuşmadım onlar geldiklerinde gitmiştim. bi sormak lazım o zaman evet. evet sokak hayvanlarına yardım etmek lazım :)

      Sil
  7. yazık ya:( inşallah uyutulmaz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sisterella.

      umarım artık :)

      Sil
    2. Şişli Belediyesinin gerekeni yapacağını umarım.
      Barınaklar için genel ve karamsar ifadeler kullanmak çok yanlış.

      Sil
    3. mırmır.

      iğne yapıp parka saldılar işte. tabiiki de haklısınız :)

      Sil
  8. İlk defa duydum köpeklerin ve fillerin utandıklarını şaşırdım inş köpeğe zarar vermezler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      öyleymiş yaa :)

      Sil
  9. Bu kış baya soğuk oldu. Bir köpek de büyük bir market zincirinin önüne konulan paspasa kıvrılmıştı. Kapı açıldıkça içeriden gelen sıcak havaya ihtiyacı vardı belli ki. ama napmışlar paspası girişten ileriye çekmişler. köpek nasıl titriyor. önüne salam koymuşlar yememiş. bir çift buldukları bir parçayla köpeğe barikat yapmaya çalıştı. koşup evden battaniye getirdim ama korkup havladı. neyseki o çift apartmanlarına kadar götürebildiler köpeği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      aa bak o da iyiymiş iyi yapmışlar :)

      Sil
    2. Harika insanlarmış. Bunların sayısı artıyor.

      Sil
    3. mırmır.

      di mi amaa :)

      Sil
  10. Uyutulma ihtimali yüksek, uyutulmasa da ya kafeslerin arkasında ölür ya da bir çöplüğe atılır... Çok üzücü,hüzünlü ama gerçek bu! Çok sinirleniyorum yaa sanki onların canı yok hiç. Ülkemizde zerre hakları yok ne yazık ki!!

    YanıtlaSil
  11. Off çok üzüldüm.Aklıma Beyaz Tanrı Filmi geldi onu izledinmi bilmiyorumama köpeklerin gözünden çekilmiş film çok gerçekciydi o günden bugüne köpekleri daha da anlar oldum onları gözlerinden anlıyorum herşeyi anlatıyor ve birde kendisine yapılan kötülüğü unutmazlarmış tabikide iyiliğide ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatofotan.

      Beyaz Tanrı tamam izlerim saool :)

      Sil
    2. Bu filmi derhal izleyecek ve facebook sayfamdan paylaşacağım.Ben iyi, güzel, doğru olan her şeyi paylaşırım ki, bir kişi bile etkilense kazanımdır.

      Sil
    3. mırmır.

      eveeet :)

      Sil
    4. Filmi hemen izleyecek ve facebook sayfamda paylaşacağım.

      Sil
    5. mırmır.

      tımams :)

      Sil
  12. Köpekler sadıktır deep hissediyormuşlar demekki üzülüyorum böyle şeylere :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevde.

      köpekler evet ya insana çok yakın irilerden ürksem de küçüklerini pek severim :)

      Sil
  13. Gözümüzün önünde hayatlar yitip gidiyor, izliyoruz. Siz en azından çözüm aramışsınız hep beraber.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gökçe bağtır.

      çözüm bulamazsak evlerine girip çıkamadı insanlar yaa :)

      Sil
  14. Yardımların boşa gitmemesini, köpeğin iyileşmesini dilerim. Eğer öykü değil gerçek ise.

    Salata için afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      yok bu gerçek. yazının altında öykü demiyorsa gerçek işte :)

      Sil
  15. Ah ah, o da yaradanın ağzı var dili yok bir garip varlığı... Umarım iyileşir...

    YanıtlaSil
  16. Dilerim O köpekcik iyileşir ....Tabi bir öykü değil gerçek ise bazen yazdıklarını gerçek sananlar danım da :)) bende ilk defa duydum köpeklerin ve fillerin utandığını ilginçmiş gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      yazının altında öykü demiyorsa gerek ki iştee. öyleymişler ivit :)

      Sil
  17. Valla ben inanmıyorum barınakta hasta bir köpeğe bakılıp iyileştirileceğine. Keşke baksalar ama olanaklar o kadar ilkelki. Yalnız bu saatte o karides salatası olmadı. Evde bulunan bir şey olsaydı karides hemen şimdi yapardım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilhan uçer.

      işallah bakarlar. heey yarın yaparsınız artık :)

      Sil
  18. ah canım benim inşallah iyileşir :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiğdemce tatlar.

      aşı yapılmış, kulağına tanıtıcı bişi takılmış, sokağa bırakılmış yine :)

      Sil
  19. Karides salatası ışıl ışıl parlıyor, çok güzel.. Köpeğin durumuna da üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      nerdesin seen iyi misiin :)

      Sil
  20. Köpek emin ellerdedir inşallah. Bu arada salata nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze.

      sokağa bıraktılar yineee :)

      Sil
  21. acaba utanıyorlar mı üzmek mi istemiyorlar kimbilir dünyalarında ki bakış açıları nasıl koşulsuz sevip itaat ediyorlar nasıl bir sevgiyse insan oğlunun aklı kesmiyor.
    Bebekler,çiçekler,köpekler bu dünyaya ait olamayacak kadar güzeller emanet gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      bebekler, çiçekler, köpekler evet evet bu üçü. nette de en güzel videolar bunlarla ilgiliiii :)

      Sil