11 Şubat 2017 Cumartesi

İSİM MİMİ


Bu hafta yine mim mevsimi. Mim cemresi düştü. Üç dört mim oldu. Çok arkadaşım mimlediği için bazen ipin ucu kaçıyor. Ayy kimler mimlemişti. Not aldığım halde kaçırıyorum bazensi.

Bu bir isim mimi. Yani blog ismimizin hikayesi. Hangi cici arkadaşlarım tarafından mimlendiğimi unuttum ben dee bu mimi ilk okuduğum arkadaşımın adını sölücem işte. Farklı olmak için. O beni ilk mimlemiş olsun bana neee.


Blog ismimin hikayesi. Sadelik, sade yaşam sevdiğim şeyler. Biriktirmemek. Bu akım bende iki şey ile başladı bir süre önce. Biri, Kim Ki Duk'un "Mevsimler" filmi. Diğeri de, Hermann Hesse'in "Siddharta" adlı romanı. Uzakdoğu düşünceleri böyle ilgimi çekti. Basit yaşam yani. Modernlik içinde basit yaşam. İngilizce'de de böyle. Simple English akımı var. Sade İngilizce. Kısa yazmak.

Yazarken de kısa yazmak. Çehov diyor ki, çok zamanım olsa kısa yazardım. Kısa yazmak kolay bişi değil. Kısa yazmak için yoğunlaşmak lazım. Sade yazarken derin de yazabilmek. Derin konuları sade yazabilmek lazım. Bunu, Zen yazarları ve ressamları çok güzel yazpıyor. Biz Batılılar, lafı çok uzatıyoruz.

Derin düşünmek değil. Belki iyidir derin düşünmek. Ben düşünceden yana değilim. Sezgiden yanayım. Sezgiler derin olmalı, algılar, hisler. Derin düşünce çok sıkıcı bence. Derinlik böyle işte. Sadelik de böyle. Bir de aslında blogumun rengi de mavi bence. Mavilik, özgürlük, sonsuzluk çağrıştırıyor. Resim hayranıyım. Picasso'nun Mavi dönemi var. En sevdiğim film de Kieslowski'nin Mavi'si (ki ben Vami diyorum). Annemin ve kardeşimin gözleri de mavi.

Bu şekilde işte. Derin, Sade, Mavi. Bunlardan geldi blog adım. Deep Voice diyecektim, Ama o insan sesi, vokal gibi oluyor. Ben klavyede yazdığım için, bu tone olmalı. Ton sesi, tonlama yani. Derin bir tonla sade yazan Derin. Derin Ton. Dipton.

Nefis bir mim bu. Eski, yeni bütün arkadaşlarım yapsıns diyorum been.

Foto: Ödemiş Birgi, geçen yaz trenle gitmiştim. Bu foto, blogumu, yazılarımı, kitaplarımı en iyi temsil eden fotolardan biri bence, kendi çektiğim tabisi, telefonla.

26 yorum:

  1. Ben hep merak ederdim ❤ Senin için sanırım kötü bir haber ama dün seni mimledim deep😂

    YanıtlaSil
  2. Foto da çok hoş adın da :))

    YanıtlaSil
  3. Bir dönem Birgi nin renkli takunyaları meşhur du halen varmı bilmiyorum ama gezilesi yerle benim ilçeme yakın yerler.

    YanıtlaSil
  4. Okumam biter bitmez “fotoğraftaki yer neresi, neresi orası?” diye soracaktım. Akıl yürütmek bende çok çalışkandır. Ve hemen yürümüş zaten resmi görür görmez, hiç farkında olmadan.

    “Yığma taş ev, Ege işi. İncir ağacı, ılıman iklim işi. Araya Anadolu işi kavak ağacı karışsa da narlar yine Ege, Akdeniz, Marmara sanki oralar” dedirtmişti.

    Dağlar... O dağlar, batıdaki dağlar silsilesi görüntüsündeydi.

    Birgi'yi henüz görmedim; ama çok okuyup, fotoğraflarına rastlıyorum. Mimarisini biliyorum. Ve artık orayı görmemek, fotoğraf çekmemek olmaz.

    Asıl konu MİM idi değil mi? ))
    Blogunun hikayesi çok güzeldi. Anlamlı. Ve gerçekten derin 

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeeel bir hikayesi vaar :)
    Blogunun adına bayılıyorum Deep.Ben de yapmıştım bu mimi,ilk EsBüş ablalarımdan geldi diye hatırlıyorum ama.
    Harika olmuuuş ^_^

    YanıtlaSil
  6. Kısa yazmak zordur.. gerçekten öyle ne güzel ne orijinal hikayesi varmış en etkilendiklerimden biri oldu. Davetimi kırmadığın için ayriyetten tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Basit güzeldir işte,sade ama derindir .❤

    YanıtlaSil
  8. Çok çok güzel açıklamışsın bayıldım. Ayrıca Mevsimler filmini çok severim yeri çok ayrı bende.

    YanıtlaSil
  9. Harikasın Deep.Derinliğinde bir yazıydı.Sadeliğin derinliği diyerek ipucu da vermişsin iyi yazmaya dair.Bahsettiğin filmi izlemiştim ama çok dikkatimi çekti mutlaka izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. Kısa yazma konusuna katılıyorum benim çenem azıcık düşük olduğu için çoğunlukla gerçekleştirmediğim bir şey :)

    YanıtlaSil
  11. Kisa ve öz yorum yapiyim o zaman.Cuk oturmus 😃😃

    YanıtlaSil
  12. Vayy iyimiş:)) Zaten senle ilgili şeyler genelde sebepsiz çıkmıyor yine bizi şaşırtmayıp aşırı derecede mantıklı bir açıklama yapmışsın 😉😉

    YanıtlaSil
  13. Her bloga bir renk verilse kesinlikle dediğin gibi senin blogun mavi olur :)

    YanıtlaSil
  14. Küçük Prens'in yazarı mı demişti? Bir hikayenin en güzel anı ondan çıkarabileceğim hiçbir şeyin kalmadığı andır türünden bir şeylerdi, asıl haliyle hatırlamam hiç böyle güzel sözleri :D

    YanıtlaSil
  15. Sadeliği ben de seviyorum. Kısa yazılar, kısa konuşmalar. Görseli de bu yüzden seviyorum sanırım. Bir alet, makine aldığımız zaman ilk resimlerine bakarım, kullanım klavuzunu okumayı hiç sevmem. :)

    YanıtlaSil
  16. Bence isminin hakkını fazlasıyla veriyorsun :)

    YanıtlaSil
  17. tişkirler tatlişleriim :)

    YanıtlaSil
  18. google görsellerde "mim cemresi" diye arattığınızda güzel resimler çıkıyo..

    YanıtlaSil
  19. Yav ben de hep denizin altında bir resifin üstüne oturmuş oradan yazıyorsun diye hayal etmiştim :)

    YanıtlaSil
  20. Çook hoşmuş Deepcim, blogunun adı da senin adın da çook güzel, foto ise süper süper:)

    YanıtlaSil
  21. Senin kadar kendini böyle rahatlıkla ifae edebilen birini görmedim her okuduğumda bazen kendimden de birşeyler buluyorum düşüncelerinde fakat bende de içimde ne fırtınalar kopsa bile kolayca anlatamama durumu var

    YanıtlaSil
  22. Deep ismini araştırmıştım. Fransızca olduğuna dair şeyler hatırlıyorum. Sade demek olduğunu bulmuştum, hatırlıyorum. Güzel bir mim bir kaç blog arkadaşımızda yapmış. Sevgiler Deep...:))

    YanıtlaSil
  23. Blogununda seninde ismin sıradışı birşeymişcesine güzel yeni keşfedilen bişeylerin güzelliği gibi taze böyle demek geldi içimden :)

    YanıtlaSil
  24. İsmini o qədər gözəl açıqlamısan ki Deep... Məni də mimləyiblər. Qısa zamanda yazacam bloqda. Bir az yaxınlıq gördüm adlarda. Həmişə belə qal. Sadə və dərinnn...

    YanıtlaSil
  25. adı gibi derin bir öyküsü var imiş.
    severek okudum, keyif aralak okudum.
    hani böyle anlatılan dilden dile dolanan küçük öyküler olur ya.
    ufakların gözünde sadece büyüklerin bildiği öyküler.
    büyük bir keyif alarak dinlerler. hah. işte o tat ile okudum. ^^

    YanıtlaSil
  26. Ne alemsin. Ben de karistirdim mimleri sorma.

    YanıtlaSil