10 Kasım 2016 Perşembe

YURT ÖZLEMİ


Black&White fotomu instaya attım. Kitap siparişi yaptım.

Yurt odalarını özledim. O zaman da evi özlerdim. Yurt odasında bebe bisküvisi ve nesquikli süt gecelerimi özledim. Oda arkadaşlarıma trip atmayı özledim. Yılbaşında yurt odasında kızlarla film izlemeyi cips yemeyi de.

Yurtta çektiğimiz fotolara bakıp gülüyorum. Güderi montumu çamaşır makinesine atmıştım da kaskatı olmuştu. Kızlarla hep okuldaki erkekleri stalklardık, her şeylerini bilirdik. Aynı odanın içinde birbirimize ses kaydı yollardık.

Aşağıda salonda televizyon izlerken çoraplarımızı çekerdik, çorap çekerken ben, diye espri yapardık. Hangimiz ayna önünde daha güzel insta fotosu çekeceğiz diye bütün gece foto çekerdik. Gece arkadaşlar uyuduktan sonra gecem başlardı, telefon ışığıyla sabahı ederdim. Dostoyevski aşkım yurt odamda başlamıştı. Bir de Jack Kerouac. Senin için roman yazacağım Cek derdim.

Köpeğim Daisy’nin öldüğünü babam haber verince ne ağlamıştım gecelerce, derse girememiştim. Günlerce Starbucksa gidip en sert kahvelerle sarhoş olmuştum. Ay şunların arasında ne var diye merak ederdim hep. Vize haftalarını bile özledim. Çalışmama bahanelerini.

Boş boş sebeplerden zırlaya zırlaya odama girmeyi özledim. Yataklarımızda yatarken komik şiirler, şarkılar söylemeyi, dizileri taklit etmeyi, yemek programı, evlenme programı yapmayı özledim. Dersten çıkıp koşa koşa odama gidip uyumayı.

Ödevleri yapmadığım, dersleri çalışmadığım o boş okul günlerini özledim. Kampüsü özledim. Okul biteli çok olmasa da yine de özledim. 

74 yorum:

  1. ah ah ben de çok özledim 😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğba.

      en güzel zamanlar diyil mi öğrencilik ve yurt günlerisii :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      bence de en güzel yıllar lise hatta bence en güzel yıllarımız 5-15 yaş arası :)

      Sil
  3. ah ah ne gülerdi demi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeyp.

      güzel miydi senin deeee :)

      Sil
  4. Yurda hiç gitmedim ama öyle güzel anlatmışsın ki bende özledim :( :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızkardeşler arasında.

      ya hem yurt güzel hem ev tutmak ikisi de nefis yaa :)

      Sil
  5. Ayy bi heves oldu içimde :d Ablamın yurt arkadaşları pek iyi denk gelmediği için sorunlar yaşamıştı çok. E haliyle benim de biraz gözüm korktu ya bende bunları yaşarsam diye. Umarım seninki gibi bi yurt hayatım olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizemli kişilik.

      ya yurtta oda arkadaşı sorunu olur tabii ama değiştirebiliyorsun yaa, iyi geçinenler bir araya geliyoo. en azından bir yıl kal yurtta sonra ev tutarsın dışarda okursan :)

      Sil
  6. Ben yurtta kalmadım. Fakat okul günlerini , nöbetten çıkıp okula gidince okulda uyumayı , arkadaşlıkları özledim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilüfer akdemir.

      nöbetten çıkıp okula mı. çalışıyodun yani okurken he ne güzeel :)

      Sil
  7. İnsan geride bıraktıkları günleri hep mi özler yaaa:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ben 5-15 yaş arasını ve öğrenciliği özlüyom yaa :)

      Sil
  8. Hiç yurtta kalmadım. Hiç bilmediğim bir hayat.

    Ama yurt şartlarını mumla aratacak bir bir yılım var. Özlemek mi o bir yılı? Katiyyen. Ama yine de onu yaşadığıma şükrediyorum. Zira cendere gibi zorlamasının yanında çok da kazandırdıkları oldu. Öğrettikleri, verdiği bakış açıları, tanıttığı farklı insan yaşamları, hayatın sadece büyük şehirlerdeki gibi olmadığı mesela. Özlemiyorum asla o bir yılı; ama "iyi ki çok zorlansam da katlanmışım ve yaşayıp bugünkü bakışıma katkısı olan şeyleri öğrenmişim" diyorum...

    Yurt günlerini sevdim. Dinlemek isteriz kızlar olarak neler yaptıklarınızı :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bir çeşit staj gibi bişi yaptın herhalde. yurtta kalmak çok güzel bişi yaa. biçok yurtta kaldım ki. bak ankarada mesela, eskişehir yolunda kızılay tarafından odtüye gelirken odtü kapısına yakın sağda yükseklik var orda yurt var mesela, bi devlet yurdu, cebecide kaldım, sonra askeri yurtta kaldım yaa, maltepe mi beşevler mi ne orda işte. ya yurt anılarını yazdım ben blogda daha önce çok. hatta yani ve derin mavi adlı kitaplarımda da var ki yurt yaşamı. ama yine yazarım ki arada. fareleri yazayım mesela ha haa :)

      Sil
    2. Staj :))))) Stajımı yaptıktan sonraydı. Çok kısa sonra. Ama hayat stajı çok yerinde olur. Hiç ummadığım, bilmediğim, aklıma gelmeyen; ama insan olmanın ve hayatın ne olduğunu adam akıllı ve gerçeğinden öğreten, filmeden, kitaptan filan değil bir stajdı diyebiliriz. İkinci üniversteye de devam ediyordum. Demasızlıktan kaldı o staj sayesinde. Sonra ikinci üniğversitenin eğer akademisyen olmayacaksam zaman kaybı olacağını kavrayındaca her şeyi yerinde öğrenmek eğilimi oldu. Tarım mı seviyorum, ek, dik, buda o zaman... Fotoğraf çekmek mi seviyorum, gezilerde elindeki fotoğrafla mimarisinden, bitkisine çek o zaman. Ankara'daki değil de sekiz saat uzaktaki yerde dantel perde mi hoşuma gidiyor ya ya patiska perde ucu ya da toptan kazlı kız perdesi ör o zaman ki dört yılımı aldı. Arkadan örgü saçıma çiçekli oya mı dolamak istiyorum, tığla ipi eline al o zaman ki yumurta akında bile kuruttum ördüklerimi;ama gözlerimi perişan edince yapmadım. Zaten zaman da yok ve yapmam da artık. Ama yaptım. Yaptım, aklımda olanı elimle gerçekleştirdim benim en sevdiğim ifadelerden çünkü :))) Doğayı mı seviyorum, gez ve koru o zaman. Oksijen mi? Dağlar ne güne? Ve gider böyle :)))

      Sil
    3. acemi demirci.

      doğa/fotoğraf/örgü. hepsi güzel. bu oksijen konusu önemli yaa. benim de aklıma takılıyor oksijensiz yaşamak :)

      Sil
  9. Kitaplarını kendi hazırlık kitaplarıma benzettim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tunç.

      heey onlaar, istanbul üniversitesi beyazıt kurs kitaplarıııı :)

      Sil
  10. Ben on yedi yaşımdayken ablam İstanbul'da Edebiyat Fakülte'sinde okuyordu. Beni de götürmüştü yanında bir defasında. Kalmak için akrabalar vardı ama ilkin beni Çemberlitaş Kız Öğrenci Yurdu'na götürdü. Odasını gösterdi, arkadaşlarıyla tanıştırdı. Ne kadar da özenmiştim.
    Aslında kendi erkek arkadaşı ve benim eş namzetimle saçma sapan bir ziyaretmiş Piyer Loti kafesinde buluşmamız ve konuştuklarımız. Şöyle bir silkeleseydi ablam beni :(( Öncelikle benim ablama, yaşadığımız Uşak şehrinde manen çok ihtiyacım vardı. Onun yokluğunda sevgi beni tuzağa düşürmüştü. Ablam çok mutluydu. İlk çocuk olmanın avantajımıydı ya da çalışkan olmasındanmıydı neden bilmem, o hayatı boyunca daha çok sevildi ve sayıldı. Bende yazının hatırlattıkları bunlardı ve ablacığımı rahmetle anmama vesile oldu Deep kızım... Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      çemberlitaş kız yurdu anladım yaa evet merkezi yerde. özenilmez mi yaa. iki kızkardeş ve iki erkek arkadaş ordan piyer lotiye gittiniz demek yaa. böyle deyince tatlı bi anı gibi ama de mi. ailenin gözdesiymiş he :) ay dur o kişi senin şu polis abi miydi yoksaaa. of of.

      Sil
    2. Evett polis o işte :)

      Sil
    3. ece evren.

      ah ah yaa :)

      Sil
  11. özlenmez miii? hepimiz çok özlüyoruz kii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      artık senin bebişleri yurda yerleştirirsin belki bi gün ama belki de kıyamazsıın :)

      Sil
  12. ah sen de özledin galiba canım . ben özlemiyorum nedense :D lisede ve üniversitede hep yurtlardaydım. halbuki güzeldi çok eğlenceliydi şamataydı da ne biliyim şimdi kesinlikle çekemem bak :) e valla yaşım 40a geliyor deepcim ondan olsa gerek.*-*
    ay inanmıyorum yaa bak senin bu ergen genç yazıların beni komplekse sokuyor bilesin güzelim ahaha:D
    kolay gelsin iyi öğle tatilleri olsun hepimize :) sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      şimdi rahata alıştım diyosuuun yaaaaaniiii :)

      Sil
  13. Benim yurt hayatim okmadigindan hic bilmem. Ben kendi memleketimde okudugum icin universiteyi de, evimden gidip gelirdim:) ozlemedim ben vallahi, her sey xamaninda guzel iste. Yani aslinda bahcede ders aralarinda gecen sohnet muhabbet ortami guzeldi de, geri kalan hicbisiyi ozlemedim ne zordu yaww:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayal kur.

      ha haaa zor muydu okul ha haaa şimdi daha iyiyim diyon :)

      Sil
  14. hey deeptone senin için müzik ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeyp.

      heeeey tranceeee bıp tıs bıp tıs :)

      Sil
  15. İçimde hep bir uktedir yurt odaları...
    Ben anne babamdan hiç ayrılmadım küçük geziler haricinde.
    Lise sınavından da üniversite sınavından da çok yüksek puanlar almama karşın, kendi ilimdek fen lisesini, kendi ilimdeki tıp fakültesini yazmak zorunda kaldım...
    sizler böyle anılarınızı anlattıkça, biraz garip olmam o yüzdendir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fernweh.

      hımmmm git bari arada arkadaşlarının evlerinde kal bi süreee :)

      Sil
  16. Güzel anılar. Uzak da değil galiba, İnstagram, ses kaydı filan demişsin. Bu vesileyle yaşını bilmediğimi fark ettim. Ayıptır sorması ama sorucam, ok yaydan çıktı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dmisal.

      üniversite ve yüksek lisanstan sonra bi süredir iş hayatındayım işte :)

      Sil
  17. bende yurtta yaptığımız iftarlarımızı özledim... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soslu badem.

      ay tabii yaa anlayabiliyoruum :)

      Sil
  18. Sayende bir şey daha öğrendim. "Stalklamak" Ne kadar geri kalmışız şu teknolojiden:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      stalkerlar ay tabii :)

      Sil
  19. Okul günleri özlenmez mi?Ben de çok özledim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      de mi ama yaa :)

      Sil
  20. Babam beni şehir dışını göndermedi, halbuki ne çok istemiştim yurtta kalmayı. Daisy'e çok üzüldüm. Bende de Mao var bir tane. Miniminnacık kedim... (üç yaşında, dört kilo) Öldüğünü hayal bile edemiyorum. Ya benim hiç özlenecek anılarım yok, yanarım yanarım ona yanarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      ha haaa olur bir ara ya özlenecek anılarıın :)

      Sil
  21. Oxford English file kitabı ile ingilizce öğrendim sayılır. Üniversite hazırlıkta iken her şey güzeldi. Benim de okulu bitireli çok olmadı, ama insan hemen özlüyor öğrenciliği. Eskiden her şey güzeldi diye düşünmeden edemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yusuf arslan.

      istanbul üniversitesinde kullanılıyor o kitap :) öğrencilik en güzel zaman yaa :)

      Sil
  22. Hiç yurt hayatım olmadı o yüzden bir şey diyemeyeceğim. Zaten hiç yurtta kalacak bir tip değilimdir. Asosyalimdir. Ben 2 kişilik yalnızlığı seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ha haaa, ben de asosyalim ve tek kişilik yalnızlık severiim :)

      Sil
  23. Deep'cim heh tam da yazısına uygun yorum geliyor sana :) Öncelikle sosyal medya hesaplarımı sormuşsun, ben 6 ay önce blog haricindeki tüm sosyal medya hesaplarımı kapattım. 10 yıllık bloga kıyamadım ama :) he neden dersen; çocuklar büyüdü ve biraz kendim için zaman harcamam gereken dönemler yaşıyorum. 2 yıldır fitness yapıyorum, üniversiteyi yarıda bırakmıştım şimdi o kalan dersleri vermeye çalışıyorum, bir süredir fotoğraf dersleri alıyorum fotoğraf konusunda ilerlemeye çalışıyorum birde her güne bir kitap gibi bir ültimatom verdim kendime bir süredir bunu uyguluyorum. Sosyal medyanın içindeyken bunların sadece bir veya ikisine zamanı kalıyor insanın. Bir süre böyle devam etsin bakalım. Kim bilir bir gün belki yeniden açarım.Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne karınca.

      ayy hadi kolay gelsiin hepsini başarırsın işallah :)

      Sil
  24. Okuldan çıkıp gece yarılarına kadar arkadaşlarınla durup yurdun 00:00 olan giriş saatine yetişme telaşı hele :D
    Ömrümü yedii :D
    Güzel günlerdi deep, atanınca daha güzel anacağımı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      ay evet kapanma saatiiii amaniiiin doğruuu :) atanırsın hadi işallah :)

      Sil
  25. Deepcim deepcim 🎶 yepyeni gencecik blogger arkadas Aytul destek bekliyor nasil ilerleyecek bloggerlikta. Bir el atsan hosgeldin desen tanitsan . ben sana yonlendirdim arkadasi ve plusta paylastim. Ama en cok senin destegin guzel gelecek gencecik kizimiza:) bu konuda yardim edebilecegine yurekten inandigim icin yaziyorum sana umarim rahatsiz olmuyorsundur*-*
    sevgili blog gurusu asagida linkini veriyorum^·^

    mahiefruze.blogspot.com

    Keyiflimutlu gunler fistiik 💚💚💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      tabii ki deee yaparıım ayolcum :)

      Sil
    2. Ya ne kadar iyi insnalarsinizzzz Allahim cok mu sansliyim ne ? Kalbinizin guzelligi blogunuza yansimis remen . Bende sizin icin bir seyler yapmak isterim eger blogum gelisirse ilerde sizi asla unutmayacagim suraciga yaziyorum sana sözzz 😂 yillar once Ataturküme yazdigim gibi sana da soz deeptoneecigim (gercek ismini bilmiyorum da ) ❤❤❤❤

      Sil
    3. tekinay tül.

      piki piki şirincik :)

      Sil
  26. Çok keyifle okudum.Niye o anki durum değil de farklı olan özlenir ya da istenir ki her zaman da böyledir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice.

      ah çok haklısın ivit :)

      Sil
  27. her zaman bir yurtta kalma merakı vardı içimde ve bu yazıdan sonra daha da çok merak ediyorum o yaşantıyı. favorim ise sert kahveler ile sarhoş oluşun (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derinden ezgiler.

      kalırsın işallah bi ara :)

      Sil
  28. Yakın zamanda memlekete gidip geldim ve yurdu özledim, ilk haftalarda eve dönmek istiyorum diye sızlanan ben değilmişim gibi :D Evimi de özlüyorum ama yalnızlığı da seviyorum yapacak bir şey yok :) Zaten yalnız geçirebileceğim senelerim sınırlı, keyfini çıkarmak istiyorum. Hem insanın dönebileceği bir evi varken daha kıymetli oluyor sanki yalnızlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      evet tadını çıkar öğrenciliğin ve yurdun evet :)

      Sil
  29. Şu yazında kendimi buldum.Demek ki hepimiz geçiyoruz bu yolları.Tamam benim yurt yaşantım hiç olmadı ama sonuçta ev arkadaşı ve yaşanmışlıklar hep aynı.O saçma sapan hareketler bile hala aynı.odaya zırlaya zırlaya girme kısmı bile aynı.Geçecek di mi hepsin.Yaşarken bazıları hiç hoş değilde.Çabuk bitsin istemiyorumdur belki ama bazı kısımları atlasak olmaz mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merube.

      ay tadını çıkar boşver hemen geçmesin :)

      Sil
  30. Deep yurt hayatını ne güzel anlatmışsın :)) Bir yıl kaldım ve yazdıklarının hepsini yaptım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      tatlı bişi diy mi :)

      Sil
  31. Ah şu yurt maceraları yurdundaki kızlara pek alistim maşallah oda arkadaşlarımla fazla samimi olmasakta başka odada ki arkadaşlarla baya samimi olduk birbirimizden kopamaz olduk saat 11 e kadar ders çalışıp daha sonra birinin odasında toplanıyoruz saat 3 veya 4 kadar konuşuyoruz o kadar çok guluyoruz ki diğer odada ki kızlar şikayet ediyor sessiz olun diye. A bu arada yurda gizliden ketil sokmaya başardık çay kahve günleri yapıyoruz 5 iyi arkadaş olduk ve hiç birimiz oda arkadaslarimizla iyi gecinmiyoruz.
    Be okuduklarını soyliyim sana
    PDR
    Halkla ilişkiler
    Felsefe
    Gıda mühendisliği
    Dis hekimliği
    Suanlik iyiyiz. Tam benim kafamdan insanlarlar çılgınlar benim gibi ve biraz çatlak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      çok tatlıymış her şeey :)

      Sil
  32. Age of youth aklıma geldi nedense , o kızlarda çok çatlaktı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      çok tatlı diziydiiii :)

      Sil
  33. Ahh ahh... Yurt anıları... Hangi birini anlatmalı. Özlenmez mi? Çok özlüyorum ben.Bu arada Deeptone, Ankara demişsin,ODTÜ demişsin, Eskişehir yolu... Yaa ben Ankara da okudum.Hacettepe'de.Eskişehir yolu üzerinde, Beytepe kampüsünde... Bilirsin diye düşünüyorum:) ODTÜ nün kampüsüne de gitmişliğim var. Ve sanırım bahsettin yurt Balgat yurduydu.Yanılmıyorsam.Çok zaman geçti öğrenciliğimin üzerinden :( Öğrenciliğe aşık biri olarak mezun olurken çok garip hissetmiştim kendimi.MSB yurdunda bir arkadaşım kalırdı.Tandoğanda... Ne günlerdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülcan.

      ne güzel yorum oldu buuuu :)

      Sil
  34. Yurt hayatım; 8 kisiliktekilerin bar ve sevgili maceraları, ultra güzel sesli adını hatırlayamadığım 4 kişilikteki iktisatçı kız, ankarada suların şu sık kesildiği dönem tuvaletlerden yükselip odalara dolan tarif edemeyeceğim igrenclikteki koku, gecenin bir yarısı okuldan yurda dönerken ıssız yolda taciz eden pisliğin suratı... ohoooo daha neler neler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      ayyy kıyamaaaam çoğu güzel anılarmıış :)

      Sil