28 Kasım 2016 Pazartesi

SİYAH BEYAZ


Çalışkan bir öğrenci olacağım daha çok küçükten belliydi.

Ben ders çalıştığım için annem eve ne gündüz ne gece hiç misafir almazdı. Evde sessizlik olurdu. Ben çalıştıkça annem çay, simit, tereyağı, peynir getirirdi, sonra kahve, meyve. Saatlerce çalışırdım, bir oturuşta en az üç dört saat.

Sınıf birincisi, sınıf başkanı, sınıf temsilcisi seçilirdim hep, sadece notlarım yüksek olduğu için. Derste çok da konuşurdum ama. Herkese de kopya verirdim. Onlar da bana yakın notlar alırlardı ama ben hep en yükseği alırdım.

Bir gün bir sınavda, hocamız, lisede, kitaplarınızı ters çevirin dedi. Ters çevirdik. Yazılı yapacağım dedi. Eyvah dedim. Çalışkan olsam da hep korkardım önce. Her sınavda, önce, heyecandan hiçbir şey yapamazdım. Yaklaşık bir onbeş dakika otururdum boş boş, kağıda bakardım. Okuduklarımı anlamazdım, kalbim gümbürderdi.

Onbeş dakika sonra ise bir başlardım yazmaya, durmadan yazar ve erken de bitirirdim sınavı, çıkardım, hiç de kontrol etmezdim, yaptıklarımı. Ne biliyorsam ilk anda aklıma gelirdi, bilmiyorsam da aklıma gelmezdi zaten.

O sınavda, hoca, test yapacağım dedi, hepimize beyaz birer kağıt dağıttı. Boş bir beyaz A4 kağıdı, tam ortasında minicik bir siyah nokta vardı. Ne isterseniz yazın kağıda diye ekledi. Gördüğünüzü yazın.

Bütün sınıf o siyah noktayı anlatmıştı, o siyah nokta ile ilgili akıllarına ne gelirse. Sadece bir tek ben beyaz sayfayı yazmıştım, siyah noktayı değil.

78 yorum:

  1. Çok güzel. gerçek bir öykü ise iyi bir öğretmenmiş. İyi bir gözlem. Aslında zaman zaman öğretmenler bu tür uygulamalar yapsa ne iyi olur. Hep kalıplaşmış bilgiler işlenir.
    Önce "bütünü algılamak" güzel tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ah evet müfredat dışı böyle şeyler öğretmek ne önemlidir ama diy mi :)

      Sil
  2. Vayy öğretmenin taktiği de yazının kahramanının uygulaması da ayrı ayrı muhteşem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örgü çantam.

      güzel olmuş demek kii :)

      Sil
  3. süperr :) fazlasıyla anlam yüklü bence ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      ay valla mııııı :)

      Sil
  4. Çok güzel. Yaklaşım çok değişik, olumlu, iyi.

    Şimdi herkes kendini sınavda hissedip ben olsam ne yazardım demiştir. Benim de aklımdan kuş gözünden sonsuz boşlukta bir nokta olduğumuza kadar geçti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      kuşsuz olmaz :)

      Sil
    2. Olmaz. Olmazsa olmazlardan malum :)

      Sil
  5. Eheh :D Ben hayatım boyunca en fazla üç dört saat bile çalışamadım galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      aaaa nasıl olur yaa :)

      Sil
  6. lise'de bu kadar düşünmeyi gerektirecek muhteşem bir sınav hiç olmadım, olmak isterdim, çünkü sadece robot gibi ezberlediklerini yapmak düşünmeni sağlamıyor maalesef :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kore hayranı.

      ah hep bizim ezberci sistemimiz zaten ki yaratıcılığımızı öldüren :)

      Sil
  7. Hep beyaz kağıt yazılsa :)

    YanıtlaSil
  8. Vaaow ;) bu sey gibi olmus hani why diye yazmis cocuk why not demis . inspiring⭐⭐⭐⭐⭐ ;) yildiz sembolleri koydum ama pcde gozukmeyebilir fistik :) benoya da baktim instadan takibe alayim simdi . 💕cok sirin cok guzel bir instasi var 💕 da niye yuzu gizli . o da mi gizli bloggerlardan kizzz:) korkuyom ben sizden gizemler biseyler boyleeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      çok esrarengiz oluyo böle ivit :)

      Sil
  9. inanılmaz. Bende siyah noktayı yazanlardan olurdum heralde. Çünkü aşırı pesimistiğim. Seni örnek almalıyım bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      olsun ya napalım sen de pesimist ol garii :)

      Sil
  10. O kadar farkınız olsun artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      ay öyle mi diyosunuuz :)

      Sil
  11. Farklı bakış açıları hayattan alınan lezzeti de zenginleştiriyor. Eğer sınavı yapan hoca felsefe öğretmeni ise "Hangi kağıt hocam?" diyerek varoluşçuluk akımına gönderme yaparak risk alırdım. "No pain, no gain!" :))

    YanıtlaSil
  12. Size ait bir anı mı?

    Çok güzelmiş.. Aksine bende hafif tembellik vardı :) Vardı lakin okumaya devam ettik.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      böyle bir anım olsa ivit ne güzel olurduuu :) tembellik daha eğlenceli ki yaa zaten :)

      Sil
  13. Hoş bir hikayeymiş :) Gülümseyerek okudum :)

    YanıtlaSil
  14. Son iki satır ne kadar çarpıcı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem kuklası.

      ah ne kadar ne kadar :)

      Sil
  15. Asıl önemli olan neyi gördüğündür, ne mutlu ki size çok küçük yaşlarda olumlu olana odaklanmayı görebilmişsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melike yıldız.

      ivit ivit di mi yaa :)

      Sil
  16. Guzelmis😊Bir gun edebiyat ogretmenimiz sinifa cagdaslik nedir diye sordu herkes bir seyler soyledi sonra sizin sinifta kimler cagdas dedi herkes birbirine bakti modern ve asi genclerden olusan bir siniftik ogretmen dediki aranizda bir tane cagdas var oda kelebek dedi.Herkes itiraz etti hayir siz asla onun gibi acik fikirli olamayacak onun dusundukkerini dusunemeyecek ve resmin arkasinda ne oldugunu merak etmeyeceksiniz dedi.Bilmiyorum okuduktan sonra birden bu anim aklima geldi.Toplumda siradan olmamak zordur aci verir insana ozel oldugunu fark ettirmez toplum ezer sindirir seni bilmezki renklerdir hayati guzellestiren😊💜💙💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      ne güzel şeyler söledin ki seen :)

      Sil
  17. Bakis acisi kesinlikle onemli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      ebeeeet :) bi deeee hoşgeldiiin :)

      Sil
  18. Hikaye mi, gerçek mi bilemedim Deep ama etkileyiciydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine bektaşi.

      hikaye amaaa olabilecek bişi diy mii :)

      Sil
  19. Yorumları okudum da arkadaşlar hep siyahın olumsuz, beyaz sayfanın ise olumlu olduğunu düşünmüşler. Neden öyle olsun ki? Sanırım ilkokul hatıra defterlerine yazılan "şu kalbin kadar temiz sayfayı bana ayırdığın için" cümlesi bizi çok etkilemiş. :)

    Ben şunu görürdüm veya bunu yazardım diye birşey diyemeyeceğim. Nitekim yazılanlar yazılmış. Hiçbir şey bilmeden o anı yaşamak lazımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşündüm ve haklı olduğuna kanaat getirdim. Hep kendimi açık fikirli olarak düşünürüm ama adım başında içimdeki kodlamalar takılıverir ayağıma:)

      Sil
    2. müfred.

      ah evet o anı yaşasak herbirimiz neler yapardık bilemeyiz diy mi ki :)

      Sil
    3. melike yıldız.

      hepimiz öyleyiz üzme canınııı :)

      Sil
    4. melike yıldız.

      :)

      Sil
  20. Başlarda bir insan nasıl bu kadar çalışabilir diyordum lakin en sonu çok güzeldi ve Deep..

    YanıtlaSil
  21. Bizim evden de misafir eksik olmaz dı annem habire birilerini toplar gelirdi :)

    Hatta ona derdim ki biz ne zaman evimizde tek başına kalacağız anne :)

    Siyah nokta yerine Beyaz sayfanın anlatılması beni çok etkiledi.

    Hayaller,hüzünler,mutluluklar kimbilir neler anlatıldı beyaz sayfaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmanur.

      annen çok sosyalmiş desenee :)

      Sil
    2. hemde ne sosyal gına gelirdi bazen :) ama o günlerde çok güzelmiş be :)

      Sil
    3. esmanur.

      :) insan çocukluğunu özlemez mii :)

      Sil
  22. bakış açına bayıldım...

    YanıtlaSil
  23. çok güzel bir hikaye, sınav sonuçları ne oldu peki? en yüksek notu kahramanımız mı aldı?:)

    YanıtlaSil
  24. Hayata nereden baktığın nasıl da değiştiriyor herşeyi :))
    Gerçek mi hikaye mi bu deep???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif ipek.

      gerçek olabilecek bir hikaye :)

      Sil
  25. ilginç bir sınav ilginç bir hikaye..

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel... Son iki satır kalbime dokundu resmen :D Uff yaa... Ben siyah noktayı yazardım kesin :D Kendi kendimi hayal kırıklığına uğrattım şuan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      olsun olsun yaaa olur öyle şeyleer :)

      Sil
  27. Özel, farklı olmanın kanıtı olmuş hikaye :)

    YanıtlaSil
  28. Ne yazardım diye düşündüm. İlk aklıma gelen iyiliklerin, iyilerin dünyada çok daha fazla olduğu ile bir girizgah yapardım heralde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kalemi.

      çok güzel bir başlangıç olurmuştuu :)

      Sil
  29. Son paragraf , vaov diyorum kısaca :D

    YanıtlaSil
  30. ders çalışmaya ara verdiğim zamanda bu hikayeyi görmem pek manidar oldu benim için :) hemen masadan kalkıyorum :D

    YanıtlaSil
  31. Ben de sıkı ders çalışanlardan olmuşumdur hep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      ben de işteee ne işime yaradıysaaa :)

      Sil
  32. Böyle hocalar kalmadı artık maalesef abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenibir post.

      vardır ya az da olsaaa :)

      Sil
  33. Bakmak ve görmek deep işte bütün mesele buu :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      di mi di mi :)

      Sil
  34. merhaba ben geldimm:) bende beklerım:)

    YanıtlaSil
  35. Anaaaa, beni anlatmış tamamen.
    Çok doğu tespitler,süpersiiinnnn
    Duygulandım yaaaaa

    YanıtlaSil