10 Kasım 2016 Perşembe

KİTAP ÇIKARAN BLOGÇULAR





AN'LAR MI? ANILAR MI? GERİYE KALAN

Makbule Abalı

Alzheimer'li Bir Hastanın Yakını Olmak

Sevgili blog arkadaşımız, biricik hocamız, iyi kalpli duygusal ablamız Makbule Abalı'nın bu kitabı bir çok yönden çok etkileyici.

Öncelikle bütün hayatı öğretmenlikle geçmiş bir insanın eğitim çocuklar hayat sevgi üzerine şaşırtıcı bir bilgelikle yazdığı bir kitap bu.

Kitabın adı zaten duygulu. Kitabı okuduktan sonra ise ben bu kitaba bir isim daha buldum: Kuşlar Çiçekler Umutlar Hayaller. Çünkü hocamız yaşadığı ortamlar nedeniyle bir yandan doğayı, kuşları, çiçekleri iyi biliyor ve dünyayı farkediyor, diğer yandan da yaşamın her türlü zorluğuna rağmen acılara rağmen onca kötülüğe rağmen hayallerimiz ve umutlarımızdan vazgeçmememizi öğütlüyor bize.

Kitap, daha ilk üç sayfada duygu yüküyle gözlerinizi yaşartıyor, önsöz, sunuş ve teşekkürle. Bir anda uzun ve verimli bir eğitim hayatının sonunda süzülen satırları okuyacağınızı hissediyorsunuz. Sonra yazılar başlıyor. Eğitim öğretim okullar hayat üzerine çok deneyimli bir öğretmenimizin düşünceleri ve anıları diyebiliriz.

Sevecen, hoşgörülü ve çok aydınlık bir öğretmenin hepimize ışık olacak düşünceleri. Çünkü hocamız bir rehber danışman eğitimci.

Ardından kitabın son bölümünde sevgili Makbule hocamızın annesi yine bir öğretmen Müzeyyen Gültekin'in yaşamını, öğretmenliğini, çocuklarını, eşini ve daha sonra yakalandığı Alzheimer hastalığı ile hayatının nasıl bambaşka olduğunu ve yaş alan Müzeyyen hocamızın nasıl bir çocuğa dönüştüğünü görüyoruz. Ve tüm ailenin ve daha sonra doktorların onunla nasıl ilgilendiğini. Makbule hocamızın bu sevecen anıları baştan sona gözyaşlarıyla okunuyor. Gülümserken ağlayarak.

Kitabın sonunda Müzeyyen hocamızın bir yemek tarifi var ki bir zamanlar ailenin gözdesiymiş.

Vanilyalı Ay Kurabiyesi

Malzemeler:

275 gram un (yaklaşık 2 su bardağı)
100 gram soyulmuş badem (1 su bardağından az)
200 gram tereyağı
130 gram pudra şekeri (yaklaşık 1 su bardağı)
1 paket vanilya
1/2 limon kabuğu rendesi

Un elenir, tereyağıyla kıyılır. Badem soyulur, makineden geçirilir, Pudra şekeri, vanilya, limon kabuğu rendesi eklenir. Bir hamur yapılır, fındık büyüklüğünde parçalara ayrılır. Ay şekli verilir. Fırında hafif pembeleştirilir. İçine vanilya konmuş pudra şekerine bulanır.

Makbule Abalı öğretmenimizin blogunun adı "Uçun Kuşlar" da annesi Müzeyyen öğretmenimizin en sevdiği şarkı.

Bu kitabın geliri öğretmenimize değil Mersin'deki Alzheimer Derneği Yaşlı Yaşam Merkezi'ne aktarılacak. O nedenle bence hepimiz alalım, destek olalım.

Hayat üzerine bir yardımcı ders kitabı gibi olan bu çarpıcı kitabı okuyun.

Not:4/4

46 yorum:

  1. En sevdiğim bloggerlardan kendisi... Kitabını da okumalıyım... Okunacak kitaplarımı bir sıraya koymam lazım artık... Okunacak çok şey birikti... Kurabiye tarifi ararken bu tarife rastlamak da yüzümü güldürdü... Kalemine sağlık deep... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      hem kitap hem tarif ideal ikili :)

      Sil
  2. Hep takip ettiğim, özellikle yayla günlerini, fotoğraflarını çok beğendiğim bir yazar Makbule Abalı. Kitabını henüz okumamıştım.

    Hem böyle anılardan oluşan anlamlı bir kitabın içeriği hakkında bilgilendiğim için hem de blog yazarlarının sanal değil ciltli yapıtlarla anılmasından sevinç duyuyorum; bu konuda hala sevinmek ve sevindirmek tembeli olarak :)

    Kitabı tanımamızdaki gayretin için teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ya bu kitapta ağladım ama yaaa çok dokunaklııı :)

      Sil
  3. Merhaba :)
    Ben böyle hüzünlü kitaplardan çok etkileniyorum ya. okuyamıyorum hatta biraz fazla duygusalım.
    Bir bloggerın kitabı olarak sadece seni okudum şimdiye kadar Deep. Belki de bu ikinci olur kim bilir :)

    YanıtlaSil
  4. Makbule kardeşim hassas, duygulu ve çok saydığım bir blog yazarıdır. Kitabı olduğunu bilmiyordum. Mutlu oldum. Seni kutluyorum Deep kızım. Makbule hanıma ve sana sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. Makbule ablayi da kitabinj da oldukca merwk ettim dogrusu 😌

    YanıtlaSil
  6. Makbule hocamız hepimizin sayıp sevdiği bir blogger.Tüm arkadaşlarımın kitaplarını okumaya can atıyorum.

    YanıtlaSil
  7. makbule ablayı yıllardır takip ederim gönlümüzde yeri var

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle alınacak...

    YanıtlaSil
  9. Müthiş.. Kitabın sonundaki tarifin özelliği..Mutlaka okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı olsun. Darısı başıma:)

    YanıtlaSil
  11. Takip ettiğim bloglardan.Tebrik ediyorum kendisini :)

    YanıtlaSil
  12. Great post :) kiss

    https://denimakeup95.blogspot.it

    YanıtlaSil
  13. kitapçılar toplanmış, güzel blogmuş :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel ve anlamlıymış. Ben blogu bilmiyorum sanırım, linkini de paylaşırmısın? Takip edeyim.

    YanıtlaSil
  15. Bende hemen takibe aldimmm makbule hanimi :)) tesekkurler

    YanıtlaSil
  16. İnsanlar arasında sağlıklı iletişim kurabilmek ne güzeldir. Karşınızdakini anlarsınız, anlaşıldığınızı bilirsiniz. İnsandan insana uzanan bir yoldur bu, uzanır gider diğer insanlara. İçinde dostluk vardır, sevgi vardır, vefa vardır. İyi niyete, güvene dayanan dostlukların temeli de sağlamdır.
    Bu güzel tanıtım için teşekkürler sevgili Deeptone.
    Kurulan bu güzel bağlantı içinde içtenlikle yorum yapan, görüş belirten tüm arkadaşlara da çok teşekkür ediyorum.
    Sanal ortamın en güzel yanı bu dostane ilişkiler. Kilometrelerce uzaktan bir sevgi bağı oluşuyor.
    Selam-sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      eveeet ne güzel sölediniz amaaa :)

      Sil
  17. Bilgilendirdiğin için saol Deeptone. Bahsetmeseydin haberim olmayacaktı hiç..

    YanıtlaSil
  18. Makbule Hanımı yeni tanıdım. Bir kaç tane yazısını okudum. Çok içten samimi ve duygu yüklüydü. Kitabı olduğunu yeni öğrendim. Edinmek isterim. Her yerden kolaylıkla edinebiliyor muyuz? Sevgili deep sana da teşekkür etmek istiyorum, bu güzel davranışın için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      var ki nette ama yaa alabilirsiin :)

      Sil
  19. Ne tesadüf bende bu aksam sinemada agladim, alzheimer oldu filmdeki baba,bende babmi ve dedemi bu hastaliktan kaybetmsitim,cok agladim:(( Gecen yilda bir alman filminde aglamistim,ordada alzheimerli bir dede vardi ve onu cok seven bir torunu.Dokunakli,eminim kitabida öyledir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      off haklısın ağlanır tabii ki yaa.

      Sil
  20. Teşekkürler deep yeni bir blog tanımış oldum biraz dolaştım fırsat buldukça uğrar okurum. Sevgiler bıraktım kucak dolusu:))

    YanıtlaSil
  21. Yeni tanıdım kendisini, sayenizde de kitaptan haberim oldu; mutlu oldum. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  22. Ben bilmiyordum bakayim bloga.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      kendisi de blogu da kitabı da iyi vallası :)

      Sil
  23. Seviyorum seni deep :)

    YanıtlaSil