2 Kasım 2016 Çarşamba

İLKBAHAR VALSİ


16 Eylül'de bir müzik seçkisi yazmıştım. Yanda, arşivde, müzik başlığında. Seçkide, Chopin'in "Spring Waltz" adlı eserini de koymuştum. Yazı yazarken dinlediğim şarkılardan biridir bu.

Şarkının yutup linki bu idi:


Gördüğünüz gibi, şarkı, yutupta milyonlarca kez dinlenmiş. Haklı olarak, çünkü çok güzel. Ben de sürekli olarak dinliyorum, her gün.

Fakat, dinlerken, ya bu şarkı diğer Chopin şarkıları gibi değil sanki diye düşündüm. Çok fazla kıvrak bir şarkı bu. Chopin biraz daha yavaş çalıyor, besteliyor. Yutupta, nette araştırınca şu gerçek ortaya çıktı. Bu şarkı, Chopin'e ait değil. Ayrıca, vals de değil.

Bu şarkının adı "Mariage d'Amour" yani, aşk evliliği. Ve şarkı, Paul de Sonneville'e ait. İşte şarkının orijinali aşağıdaki linkte:


Nette, yutupta, onlarca versiyonu var.

Üstteki ilk versiyon, George Davidson versiyonu imiş aslında bu şarkının.


Ve bir de Richard Clayderman versiyonu var, diğerlerinin yanında.

38 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      evet yaaa her gün dinliyom ben de :)

      Sil
  2. İş yerinde çok uygun değilim ama akşam gidince dinleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      tüm versiyonlarını dinle bak :)

      Sil
  3. Canim yanıtladım :) http://berikaningunlugu.blogspot.com.tr/2016/11/utopyadan-mimliyoruz.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berika.

      çokoş yanıtlamışsın yaa :)

      Sil
  4. Var ya, işe geldiğimde görüşmelerde arka fon müziğim bu. Düşünürken,sakinleşmek isterken ve yazarken sıkça kullandıklarımdan biri de...
    bende varsın chopen kalsın :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      ah ben de yazı yazarken dinliyom hep :)

      Sil
  5. deep senin müzik kulağın bana çok uyuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      ne güzeeeeel bişiii :)

      Sil
  6. daha neler gelecek başımıza bu sanal alemde bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      ya valla yaaa :)

      Sil
  7. Chopin2in ki çok güzel bu soğuklarda bile bahar havası estiriyor. Telefonumda kayıtlı dinlerim çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      eveeet iyimiiş :)

      Sil
  8. Nasııııl güzel müzik seçkisi öyle deeeep, eline sağlık, kulağına sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve yanı.

      oooooo kim gelmiiiş :)

      Sil
  9. Muhakkak dinleyeceğim paylaştığın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  10. En güzeli bana göre ilk versiyon, hangisi asıl hangisi versiyon karıştı ama piyanonun baskın enstruman olduğu ilk hali güzel. Dinlendirici, müziği kullanmak gerek dinlenmek için dinlemek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      bir ve üç aynı versiyon. george davidson :)

      Sil
  11. woooowww <3

    şuan çok şaşırdım.. sık sık klasik müzik dinlerim.. bu şarkıyı da inanılmaz severim ama hiç inceleme araştırma yoluna gitmemiştim.. hızı için bir sözüm yok, lakin bu tarz romantik dokuda şarkılar için evet F.Chopin gelir aklıma..

    çok iyi bir yayın olmuş canım benim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma gökmen.

      ilginç diyil mii :)

      Sil
  12. Ya ben yorum yazmıştım ama yayınlanmamışım herhalde neyse ben bu parçayı çok severim bir ara çok dinliyordum, sayende bir kez daha dinlemiş oldum. ^,^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      ay hep dinlenir bu yaa :)

      Sil
  13. Ben bu ara rahmetli hanım teyzelerimize sarmış durumdayım. bkz seyyan hanım, mahmure handan hanım, müşerref hanım vs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      piki bi bakıyim :)

      Sil
  14. takıp kulaklığı yatıp uyuyacaksın bununla bir kaç yılda uyanmayacaksın öyle birşey işte alisin dünyasına gideceksin.Benim gibi gece uyumayanlara bire bir hipnoz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      valla öyle çok haklısın. yatcan hayal kurcan, alis, peter pan filan orlarda kalcan. öte dünyada :)

      Sil
  15. Diyorum bende youtube da niye kavga ediyorlar ,herkes bu şarkı şunun bunun yazıyordu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      evet öyleeee vallaaaa :)

      Sil
  16. Nasılsa kaçırmışım bu yazını... Güzel bir beste. Bestecisi Chopin değilmiş di mi? Ama ben 12/03/2016 da keşfetmişim bunu:) Sonra yine unutmuşum :))

    YanıtlaSil