9 Kasım 2016 Çarşamba

İLK AŞK


Ayhan amca bu sabah çok duyguluydu. Facebook’ta gezerken ilk aşkını bulmuştu. Nurşen hanımı. Ayhan amca, üniversiteyi bitirip de askere giderken liseden sınıf arkadaşı Nurşen’i seviyordu. Ona, beni bekler misin demişti, Nurşen de, sen git bakalım, bilemem, diye cevap vermişti. Ayhan amca askerden döndüğünde Nurşen başka bir şehirde öğretmenlik yapıyordu. Ayhan amca hemen o şehire gitmişti ve Nurşen’in okulunun kapısına gitmiş ve çıkışta onu beklemişti. Nurşen, çıkışta bir erkek öğretmenle gülüşerek yürümüş, amca onları takip etmiş ve bir kafede neşeli bir halde yemek yerken görmüş ve o şehirden uzaklaşmıştı.

Sonra Ayhan amca evlendi, çoluk çocuğa karıştı ama ilk aşkını unutamadı. Bu sabah feyste buldu Nurşen’i. İstek gönderdi, Nurşen de kabul etti. Amca, Nurşen’in fotolarına baktı. Emekli öğretmen Nurşen, fotoğraflarda hep Türk bayraklarıyla poz veriyordu. Gülümsedi amca ve Nurşen hanıma merhaba, beni hatırladın mı, diye yazdı. Nurşen de tabii ki hatırladım, diye cevap verdi. Ayhan amca devam edemedi, çünkü, ne diyeceğini bilmiyordu. Ama feysi kapattıktan sonra, gençliğinin şarkılarını açtı, romantik şarkıları dinledi, iç çekti ve alttaki satırları yazdı. Bunları Nurşen hanıma feysten yazmak isterdi ama yapamazdı.

“En son Tarık Akan’dı. Bizim yaş grubunu üzen bizim dönemin yakışıklısı romantik aşığı. Sanki beş altı yaş daha büyüyüversek o dönemin romantizmini, büyük aşkları, sıcacık sevgileri yaşayacaktık o zamanlar.

Biz uğrunda ölecek kadar sevdiğimiz karşı cinsimize seni seviyorum bile diyemez bir kutsal mahcubiyet taşır sadece belli eder gözlerimiz, titrek hareketlerimiz ve heyecanlarımızla en yakın arkadaşlarımıza açılırdık. Aşk o kadar kutsaldı ki sözcüğün bir türlü içine giremez etrafında dolaşırdık.

Bizlerin bu aşk hikayelerinin “Gökyüzünde yalnız gezen yıldızlar gibi” bir şarkısı vardı, kısa saçlar vardı, r harfini ö ile söyleyen sevimli bir konuşma vardı. Bu büyük aşkı yaşayan bizlerde bir olgunluk, terbiye ve asalet vardı. Siyah kaşe kruvaze ceketimiz, devrin uzun yakalı gömlekleri ve kalın iri desenli kravatlarımız vardı. Sevdiğimiz de tek parça bir elbise sade bir ayakkabı ve belinde ince bir kemer giyerdi. Tertemiz ve ütülü sevdiğimize hürmeten. Ne bulursak giymez, saç sakal bırakmazdık.

Tarık Akan gibi uzatmaya çalıştığımız saçlarımız Emel Sayın gibi güzel elleri olan sevdiğimiz vardı. Kısmetimizde olmayan bu sevginin ve sevgilinin biliyorum ki kırkaltı yıllık bir mazisi var. Aynı bir fincan kahvenin hatırı gibi.

Bizim dönemimiz de işte sona doğru yelken açtı ikinci bahar falan diyerek yarı inanarak yarı kandırmaca…”


Not: Öykü yazmak isteyenin ayağına gelirmiş öykü konusu. Bu kağıt parçasını yolda buldum, öykümde tırnak içindeki kısmı belli ki bir amca yazmış, sonra da kağıdı düşürmüş. Ben de böyle kurguladım işte. 

79 yorum:

  1. Süpermiş, valla bravo, dediğin gibi öykü yazmak isteyenin ayağına geliyor ilhamı:)) bir de ister misin bunu yazan amca burayı okuyor olsun, sana hikayenin aslını anlatsın mesela?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      amma olur valla sahiden de güzel olur he :)

      Sil
  2. Çok güzeldi Deep,gülümseyerek okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      ayyy gülünce gözlerinin içi gülüyor seniiiin :)

      Sil
  3. güzel öykü paylaşım için teşekkürler deeptone.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeyp.

      pikiiii tişkiiir, bu son iki öykü senin dizilereee benzediii :)

      Sil
  4. ayy içimden geldi ben de mektup yazıp yolda düşürcem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem.

      hihi, çok tatlııı :)

      Sil
  5. Güzelmis, bazen bircok insanin karsisina tekrar cikmak isterim ama gercekten cikinca ne demeliyim bilemem karisik beee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyen bayan.

      ay ben hiç sevmem böyle bişiyi, çok korkarım valla :)

      Sil
  6. Çok güzeldi yaa 💙 Çok beğendim. İlham ayağınıza takılmış, böyle güzel satırların üzerine düşmüş. 💙 kaleminize sağlık 💎

    YanıtlaSil
  7. Ayhan amca hiç sormamı mı belki Nurten Hanım onu beklemiştir, belki o öğretmen bey sadece arkadaştır... Belki o sorgusuz gidişi bir ömür yalnız bırakmıştır kalplerini. Ne güzel yazmışsın Deep. Ne kadar bizden bir öykü olmuş. Gerçek bir anı gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      ayhan amca biraz utangaç ve safmış demek ki düşünememiş :) hayat işte oluyoo böle şeler :)

      Sil
    2. Yaa kıyamam Ayhan amcaya ama ♥ Nurşen Hanım (yukarıda yanlış yazmışım, utandım şimdi) da öğretmenmiş, ne şeker :))

      Sil
    3. elif.

      ayrı düşmüş şekerler işte onlaaar :)

      Sil
  8. Yazın güzelmiş :)
    Çizdiğin cümlelerin hatrı kalmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sözde yazar.

      benim yazım değil ki yaaa bak en sonda söledim, yolda yerde buldum yaa kağıdı ki :)

      Sil
  9. Çok güzeldi yaa.
    Ama kızdım ben bu amcaya uzaktan izleyip de gidene kadar neden yanına gidip konuşmadın. Bak şimdi içime dert oldu...

    Hakikaten hikaye konusu olur bundan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aihara.

      amca herhalde kedere kapıldı yaaa bence kıskandı gitti :) evet ya tam hikayelik diy mii :)

      Sil
  10. Öykü kahramanı Ayhan Amca biraz farklı bir tip. Bile bile sevdiğinden vazgeçiyor, yeniden rastladığında tam açılamıyor. Karşıdakinin anlayışına bağlı her şey. Vefalı bile olsa kanıtlayamıyor. Denklem gibi bir durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      eski amcalar böyle demek kiii. şimdi hayat daha kolaaay :)

      Sil
  11. Dokunan bir öykü olmuş.

    Sonra?



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      sonrasını bilmiyorum ki ama. yerde bulduğum kağıt bu kadardı işte, tek bir sayfa idi, kağıdın tümünü yazdım bu öyküde, iki tırnak arası paragrafların tümü işte bu bulduğum kağıtta vardı ki. sadece ilk iki paragraf bana ait. bu kağıtta yazılanlara bakarak ben bir hayal kurdum ilk iki paragrafta. amca da bu kağıdı düşürmüş zaten. bence bundan sonra o ada bişi yapmamıştır. unutmuştur o kadına bu kağıttakileri sölemeyi.

      Sil
    2. Sanmam. O amca hiç de unutmuşa benzemiyor :))))

      Bunu söylemek de ona düşer zaten, bir o biliyor çünkü, değil mi Derin?

      Sil
    3. acemi demirci.

      bilmiyom ama amca bencesi ilk aşkını unutmuş değildir herhalde öyle derler ya genelde, ama bu notta yazdıklarını feysten o teyzeye yazmamıştır. ah keşke devamını da yazmış olup da öyle düşürseydi ne güzel bir öykü olurdu uzun olurdu. benim instaya arada bir bak sen orda öykülerimi nerde yazdığımın fotolarını çekip koyuyom, veya nasıl yazdığımı filan da koyuyom, haftasonu mesela adadayken de foto koyduydum :)

      Sil
    4. Bakıyorum
      ama alışkanlığım oluşmadı instegrama. Hatırlattığın için teşekkürler bu yüzden. Yine hatırlatacak mısın? :) Ya da burada da koysan mı acaba? :)

      Sil
    5. Hala bakmaktayım. Anadolu Kulübü görünce... Mustafa dayım geldi aklıma.

      Mustafa dayım hem ziraatçi hem de hukuk müşaviriydi. Ziraat nedeniyle yurt dışındaki denizler aşırı o ülkede birkaç kez birkaç yıl kaldığı olmuş biz çok küçükken. Bana da taş bebek getirmişti oradan :) Yani avukattı. Aksaray henüz il olmadığı için Niğde'den milletvekili de olmuştu. Siyaseti hiç sevmezdi. Zorla, kolundan çeke çeke yaptılar. Nitelikleri ve dürüstlüğü nedeniyle.

      Didim'de dayımlarda kalmıştım diye yazmıştım sanırım. Orada 18. Dönemlerin yazlığı var. Oradan bahsetmiştim. Şimdi büyük kızı, Müberra Ablamız gider oraya.

      Dayım artık hayatta değil.

      Onun hep gittiği yerdi Anadolu Kulüp. Ankara'dakine. Kızılay'da, bildiğine de eminim :)))

      Sil
    6. acemi demirci.

      instagram bak blogumda yanda var adresi, arada bak işte, hergün bikaç foto koyuyom çekip taze taze :) ne güzel senin anınlar yaa :) anadolu kulübü, oraya giden öğrencilerim var işte, her kesimden öğrencim var yaaa :)

      Sil
  12. eski aşkların yerini hiç bir şey tutamaz bence öykü çok iyi olmuş deep kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülşah önen.

      ay ya bu öykünün yarısı bana ait oldu yarısı da bu kağıdı yazan amcaya. iyi ki düşürmüş vallası :)

      Sil
  13. Bundan kelli ben de yerlere bakıp gerçek aşk mektupları arıyceğim:)
    Ne güzel olmuş, bizim nesilden alıntılar... Biz de söyleyemezdik kimseye aşkımızı. Utanırdık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      öyleymiş demek sizin zamanınızda :)

      Sil
  14. Çok güzel olmuş. *-*
    İlham gerçekten de isteyene geliyor. :))

    YanıtlaSil
  15. Simdiki asklar gecici,sanal,göstermelik.Belki eski asklari yasanlar hala vardir,kimbilir?

    Güzel bir hikaye cikartmissin yine.Eline saglik deeptone.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule m.

      tesadüf öykü oldu buu :)

      Sil
  16. Ben buna evrenin enerjisi diyorum:) Ne verirsek, onu alıyoruz:) Süper bir kurgu... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      amca sağolsun yiaa :)

      Sil
  17. Mektup fotosuyla hikaye çok uyumlu olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      fotodaki mektubun tümünü yazdım tırnak içinde :)

      Sil
  18. Be kadar naif.😊 Şimdi aşkla şehveti karıstiranlara tokat gibim.

    YanıtlaSil
  19. Belki de genç biridir. O da senin gibi kurgulamıştır. :)
    Bu arada "r"ler nasıl ö diye telaffuz edilir onu anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      vaaay olabiler mi ki acabaaa ama değildir yaaa :) telaffüz bilmiyom bunu okuyunca ben de çalıştım kendi kendime seslendirdim :)

      Sil
    2. Mesela müfred. Müföed mi okunacak? Yok canım. :)

      Sil
    3. müfred.

      müfeed gibi oluyo sanki de mii :)

      Sil
  20. Kalemine sağlık güzel tesadüf olmuş kağıdı bulman , ahh keşke şimdiki aşklarda böyle saf , temiz ve duru olsa ne güzel olurdu.. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden geldiği gibi.

      iyi olurmuştu ivit ivit :)

      Sil
  21. Ayyy çok hüzünlendim ben yaa :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      hüzünlü zaten di mi yaa :)

      Sil
  22. Para parayi çeker derler ya öyküler de seni çekiyo ya da sen onlari ay sasirdim 😂😂😂

    YanıtlaSil
  23. Ne kadar içten ve güzelmiş amcanın yazdıkları... :) Senin öyküleştirmen de harika olmuş, eline sağlık Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı rujlu blog.

      tarık akan ölünce çok dokunmuş olmalı ona değil miiiğğ :) ay bu öykü çok kolay oldu yaa :)

      Sil
  24. Ne hoş bir hikaye, demek ki vazgeçmemek lazımmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      ay insanlarda böyle şeyler çok oluyodur ama diy mii :)

      Sil
  25. Çok güzel kurgulamışsın nasıl içim acıdı, nasıl kalbime dokundu satırlar.Gerçekten de öyle insanların aşka saygısı vardı.Şimdi yazık ki çoğunun kendine saygısı yok...
    Birde feys diye yazman ne güzel olmuş annem ilk duyduğu zamanlar fes nedir diyordu:))) Fesi internetle bağdaştıramamıştı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      fes feys ne hoş yaaa :)

      Sil
  26. Yolda bulan çok enteresan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      yolda buluyom bazen de sahaflarda kitap aralarında notlar mektuplar buluyorum yaaa :)

      Sil
  27. Paratoner gibisin:) sanki kompozisyon yazmis gibi geldi bana mektup degil. Herbisiyi de cekiyosun valla cok cekicisin güzelim sen yaa:)
    Eski asklar gercek askmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      ha haaaa eveeet öleyimdiir :)

      Sil
  28. Sevgili Deep!Sanada merhaba! Yorumun nedense cikmadi onayladigim halde:(( Ama olsun ben gördüm.

    Hikayenin eline gecmesi gercekten ilginc,hüzünlü bir film hikayesi gibi,insanin gözlerinin önüne geliveriyor oyunculari...

    Cok tesekkür ederim sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      hoşgeldiiiiin :)

      Sil
  29. İyi yapmışsın deep. Keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  30. Öykünün hakkını vermek, kendinden gönülden bir telif hakkı gibi sen de bunu kağıda yaz düşür bir yerlere. Dolaşsın bakalım nerelere ulaşır? Kim okursa mutlu olur derin ama güzel bir ah çeker. Ve ne güzel olur başta sen hepimiz olduğu gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      ay ne romantik fikir bu amaaa :)

      Sil
  31. iki güzel kalem bir öyküde buluşmuş yüreklerinize sağlık. G+ve face de paylaştım, kim bilir birileri okur birilerine söyler Amca çıkar amanın düşürdüğüm mektup bulundu der ve sana yazar. Ne de güzel olur:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice.

      ayyy vallaa ne güzel oluur :)

      Sil
  32. Eski amcalar hâlâ öyle Deep kızım. Sevgimizi yıpratmadan maziye gömelim diyen de var. Nasıl bir düşüncedir ki bu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      yıpratmadan maziye gömelim diyen demek ki şimdi istemiyor işte :)

      Sil
  33. Vay yolda mı buldun , sahibini çok merak ettim şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      merak edilir ama de miii :)

      Sil
  34. O kağıt parçası nasıl güzel bir anlam bulmuş öyle ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve yanı.

      yaa de mi yaa öyle oldu işteee hayat :)

      Sil