4 Kasım 2016 Cuma

EN SEVİLEN OYUN



Leonard Cohen

Cohen, bizde de pek sevilen bir şarkıcı, şair, yazar. İstanbul’a da gelip konser vermişti.

Dance me to the end of love, I am your man, Suzanne, So Long Marianne, Everbody Knows gibi şarkıları popüler olan şarkıcı hem biraz filozof hem de biraz kolay dinlenen hoş şarkılar besteliyor ve şarkı sözleri de şiirsel.

Bilge bir duruşu olan müzisyen, şiir ve roman da yazıyor. Gözde Oyun olarak da çevrilebilen The Favorite Game adlı romanını gençken, 1960’larda yazmış. Bu roman biraz da kendi yaşamını anlatıyor. Kanadalı Yahudi olan şarkıcı dindar bir ailede büyüyor ve kendisi çok uzun yıllar sonra da Budist oluyor.

Genç bir çocuğun hayatı, yetişme, ergenlik yılları, aşklar, sanatçı, yazar olma uğraşı, sevgi ve estetik arayışı, cinsellik, tam hızlı bir ergen oğlan hayatı romandaki, Cohen’in gençlik yılları yani.

Sürükleyici olmasa da bir sanatçının gençliğini anlamak için okunur.

Not:2/4

46 yorum:

  1. Ben de neden iki puan vermişsin diye merak etmiştim yazmışsın zaten. Evet okunabilir bence de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      bu kitap bir efsane, çavdar tarlasındaki çocuklar, gibi, ama bence biraz sıkıcı, müzikleri daha iyi :)

      Sil
  2. Ben de okuma yapıyorum şu aralar :) Havuz doldurma çabaları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      baksana, var ya, ingilizce öykü kitaplarısı, onlardan al oku ama yavaş yavaş, cümleleri bölerek, çözümleyerek, fiil ve özneyi belirleyerek, her bir cümleyi yavaş yavaş çalış işte :)

      Sil
    2. Eheh İngilizce okuma demek istemedim aslında :) Az da olsa dilbilgisi çalışıyorum. Poirot izliyorum tekrar konuşmalara dikkat ederek.
      Benim dediğim okuma bildiğimiz okumaydı yani nasıl yazıyorlar anlamında. Mesela şu aralar Yaşar Kemal ve Virginia Woolf okuyorum.

      Sil
    3. şenay bn.

      dizileri ingilizce izlemek çok faydalı olur, kalıpları ve sözcükleri öğrenmek için, sürekli ingilizce izle, türkçe bakma hiç, altyazı bile olmasın yaa :) okuma havuz doldurma evet ya haklısın. nasıl yazıyorlar? yaşar kemal, bir yaprağı on sayfada yere indiriyor o :) woolf çok iyi tabisi, the hours filmini izlemediysen izle bak, onun hayatı, woolf romanları çok iyi tabii. nasıl yazıyorlar? için bence roman okuma bak biraz da inceleme araştırma okusana bak, yazarların kitapları var, nasıl yazdıklarını anlatıyorlar, bir de eleştiri kitapları var, mesela füsun akatlı adlı bir hoca var onun kitapları müthiş yaa, veya instaya koymuştum, iyi yazmak üzerine, william zinsner, gibi, böyle kitaplar var, nasıl yazılır nasıl okunur gibi, emin özdemir hoca var onun da yazma kitabı var. bunları okusan yaa biii deee :)

      Sil
    4. Tamam. Sağolasın :D

      Sil
    5. şenay bn.

      pikiki :)

      Sil
  3. valla sayende kitap okumaya başlıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeyp.

      kötü bir alışkanlık sayılmaz okumak evet :)

      Sil
  4. Gelişmek için hiç bir zaman dilimi geç değil hayatımızda. Seni okudukça bunu anlıyorum Deep kızım. Notlar alarak çıkıyorum sayfandan canım. Teşekkürler, gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      ayyyyy sevindim işteeeee o zamaaaan tişkirler ece ablam :)

      Sil
  5. Biyografik kitapları pek sevmiyorum ki ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilüfer akdemir.

      biyografi türü dünya üzerinde en çok okunan kitap türü ama yaa :)

      Sil
  6. Bu arada facebook ve youtube açılmıyor bende sizde durum nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeyp.

      senin sayfanda okudum ben de, bende twit yutup açılmıyo ama feys açılıyoo, başka yollardan girebilirsin amaa :)

      Sil
  7. Bu adamın ''Dance me to the end of love'' şarkısını çok seviyorum. O Ses Türkiye'de de cover yapılmıştı bayılmıştım. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar.

      bu şarkı zaten milli marş gibi oldu yaaaa :)

      Sil
  8. Herkes bir kitap okuyusunda way way bnde diyordum bu kitap aski herlde su ara bi bende war 😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda.

      tamam tamam en çok sen seviyon okumayııı :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      dünyada en sevilen tür yaaa :)

      Sil
  10. Biyografi okumak herzaman ilgimi çekmiştir. Okunacaklar arasına eklendi bile.Sevgiler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inciden notlar.

      piki mademsi :)

      Sil
  11. Cohen'in şarkılarını severim ama hayatı ilgimi çekmedi ..

    YanıtlaSil
  12. Otobiyografik kitapları seviyorum :)) İyi okumalar Deep :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      sana daaaa :)

      Sil
  13. sadece dinleyeceğim sanırım
    Kafalar sepet gibi bu aralar

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      he valla hepimiz öyleyiz ülkenin durumundan :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. meryem demir.

      anne kurabiyesi di mi yaaa eveet :)

      Sil
  15. Adam uzun bir zaman kendini bulmak için tapınağa kapanmış. İyi de yapmış... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      evet budist olmuş amca :)

      Sil
  16. paylaşımlarını bekliyoruz :) film tavsiyeleri olabilir.

    YanıtlaSil
  17. Şu ara okumaktan da yazmaktan da epey uzak kaldım. Yine de şu saatten sonra en iyisi Seyyan Hanım eşliğinde sevdiğim blog yazarlarını okuyup sonra da çok geç olmadan uyumak bence ;)

    YanıtlaSil
  18. herkesin hayatıda ilginç olacak diye birşey yok ama dimi :)
    bu yüzden bence herkes iyi olduğu bir alanda ilerlemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ay valla bizim hayatlarda ne ilginçlik olcak ama diy mi yaa :)

      Sil
  19. Bende bugünlerde bu tarz bir yazı yamayı düşünüyordum benden önce davranmışsın deep:)

    YanıtlaSil
  20. Yahudilikten Budistliğe geçiş mi ?! Nasıl yani merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      evet geçmiş işteee :)

      Sil