8 Kasım 2016 Salı

ÇORBA PARASI


Allah her zaman önümüze bir şeyler çıkartır, insanlar çıkartır, bunlardan hayır veya şer gelir, dünyada kötülük çoktur, çevremiz kötülük doludur. Allah bizi korur çeşitli şekillerde, belki de melekleri korur bizi. Meleklerin kanatları bütün dünyayı kaplar.

Bunlar nerden geldi aklıma. Babam beni bir iş için Balıkesir’e gönderdi. Birinden belge ve para almak lazımmış. Balıkesir’de askeriye varmış, nizamiye önünde o birinden o şeyleri alacakmışım. Babam dedi ki, Simay kızım, sen beceriklisin, hadi şu işi yapıver, babam hastaydı da o yüzden, tamam babişko giderim.

Şişli meydanında Ziraat Bankası’ndan para çektim. Şişli Camiine yakın otobüs durağı var, oraya yürümeye başladım. Yanıma esmer, kirli sakallı bir amca yanaştı, kızım bir çorba parası verir misin, dedi. Durdum cebimde ne varsa çıkardım, hiç bakmadan verdim amcaya, iki ayrı cebimde de para vardı, birinde günlük az, diğerinde yol için. Amca, nereye gidiyorsun kızım, dedi. Balıkesir’e gidiyorum iş için diye yanıtladım. Uğurlar olsun kızım, dedi.

Otobüs durağına gittim, otobüse bindim, Taksim’den bir servise binip otogara giderim diye düşünmüştüm. Otobüste baktım, amca bana bakıyordu, durağa gelmiş herhalde, otobüs camından gördüm dışarıdaydı. Otobüsle Osmanbey civarındaydım, daha birkaç durak gitmiştim, sıkıldım, indim, metro durağına indim, metroya bindim. Baktım metro durağında da aynı amca bana bakıyordu, nasıl olabilir ki bu? Ben içerde o dışardaydı.

Sonra, çeşitli aktarmalarla metroyla, otogara kadar geldim, her inip binişimde o amca yine oradaydı, nasıl geliyordu anlamıyordum, bu beni çok heyecanlandırmıştı, terlemiştim. Otogara geldim, Balıkesir otobüsüne bindim, hareket ederken, ben içerde koltukta otururken camdan dışarı baktım, amca bana bakıyordu yine.

Balıkesir’de indim, nizamiyeye gittim, babamın tanıdığından para ve belgeleri aldım. Dönecektim, babam telefonda dedi ki, ya Simay, benim orda bir asker arkadaşım var, ona uğrasana, çarşıda, ne zamandır görmedim onu, bir selam söylesene. Peki babişkocuğum, emrin olur diye güldüm, gittim çarşıya, babamın tanıdığını esnafa sordum, gösterdiler, kasapmış o amca. Dükkanına girdim, saygın biri imiş, işte ismini söyledim, burada mı dedim, Ali idi amcanın ismi, Kasap oğlu Kasap Ali imiş, baktı kim arıyor dedi, sonra babamın adını söyledim ve vay dedi, kızısın ha, bırakmadı, yemek yedik, yani hemen et filan hazırlattı, askerlik anılarını dinledim, çay içtim.

Dönüş biletimi akşam yediye almıştım. Dükkanda oturuyoruz, bırakmadı Ali amca. Saat beş filan olmuştu. Ali amca, amcam bizim evde kal, hanımla tanışırsın, benim de kızım var, onunla tanışırsın, dedi. Ben de olmaz amcacım, dönmem lazım, yarın da iş var yani, dedim. Dükkanda oturuyoruz, birden dükkandan içeri o sabahki amca girdi, çorba parası verdiğim, İstanbul’da beni otobüse dek bir şekilde izleyen, aklımı kurcalayan, heyecanlandıran.

Kızım dedi, sen bu akşam yedide otobüse bineceksin, o otobüse binme. Bunu dedi ve çıktı gitti. Hemen ardından koştum, çevrede yoktu o amca, kapıdaki esnafa sordum, kimse yok dediler burda, oraya buraya koştum, yoktu amca. İçeri girdim, Ali amcaya durumu anlattım. Ali amca, zaten gitmeni istemiyordum dedi, sen kal bu akşam. Peki dedim.

Akşam saat sekizde amca, eşi ve kızıyla evde yemek yiyorduk, televizyonda haberler de açıktı. Balıkesir’den kalkan, benim bineceğim otobüs, yedi otobüsü, şoför uyuduğu için yolda kaza yapmış ve ondokuz kişi ölmüştü.

66 yorum:

  1. bu gerçek mi kitaptan mı yazıldı? ben bunun biraz değişik kurgusunu izlemiştim kanal 7 de sanırım.

    amca olmasaydı otobüse binip belkide ölüm bekliyordu güzel yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeyp.

      ben şimdi öğlen yazdım ki işte. kurgu tabii ama oluyordur herhalde di mi. kanal 7 de benzeri mi. heey ne güzel. belki o gerçektir veya kurgudur bilmiyom artık :)

      Sil
  2. Aa ne ilginç deepsii.. boyle seyler oluyomus ama bazeen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      oluyodur herhalde böyle gizemli şeyler. senin hayal gücünde neler oluyor o hoooo :)

      Sil
  3. Olmuşlarını birkaç kez başına gelenlerden dinledim. Gerçi eğer başıma gelseydi ben anlatmamayı tercih ederdim ki gelmedi zaten.
    Üniversitede Reading dersinde belki Spoken ya da psikoloji dersinde bir sınıf arkadaşımız benzerini anlatmıştı. Birkaç kez de başkalarından dinledim.

    Öyle amcaları biz göremesek bile etrafımızda hep olmalarını dilerim. Özellikle kız erkek fark etmez çocukların. Bir yaşında bile olmayanından on üç yaşında bile olsa on yedisinde bile olsa çocukların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      sanırım hepimizde buna benzer durumlar oluyordur. dua çok edenlerde daha çok oluyordur herhalde. bu konu galiba din konusu içine giriyor. rüyalarımızda da görüyoruz benzerlerini. bu amcalar sanırım hayal. yani benim bu öykümdeki bir hayal ya da bir gizem. belki de gerçekten göründü simaya. belki de bir melekti. ah olsunlar tabii böyle melekler :)

      Sil
  4. Allah her zaman önümüze bir şeyler çıkartır, insanlar çıkartır, bunlardan hayır veya şer gelir, dünyada kötülük çoktur, çevremiz kötülük doludur. Allah bizi korur çeşitli şekillerde, belki de melekleri korur bizi. Meleklerin kanatları bütün dünyayı kaplar.
    Çok Güzel Bir Giriş Olmuş Ço kGüzel Bir Anlatım Okurken Sanki Bende Yaşadım Kurguyu.
    Allah Bizi HEp iyilerle karşılastırsın inşllah
    https://herteldehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şerife güler.

      amin amin valla :)

      Sil
  5. Tüylerim diken diken oldu okurken O.o Hayatta böyle şeyler oluyor bence, Allah'ın sevdiği kulları işte :))

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle benzer şeyler oluyor. 1999 yılında ( satış mesleğim bu arada ) Bir görüşmem vardı. Şirket Anadolu yakasında ama görüşmeye gitmem gereken mekan Bakırköy'de idi. İçime bir sıkıntı çöktü, yetkili müdürüme gitmek istemediğimi söyledim. Olmaz gitmek zorundasın, İstanbul'un yarısı bu adamların. Büyük satış olacak, kaçıramayız dedi. Ofisten çıkıp Kadıköy'e gittim, oradan deniz otobüsü ile karşıya geçicem fakat asla istemiyorum. Deniz otobüsü bana baktı ben deniz otobüsüne, adamın biri hızla ilerlerken yüzüme baktı '' gelme sen gelme '' dedi ve gitti. Zaten içim sıkılıyor, neyse dedim en köyü işten kovarlar. Oturdum o zamanlar Kadıköy'de bulunan hasırda çay bahçesine. Nasıl ofise döneceğimi düşünürken, camekanlı bölümde mekanın sahibi oturuyor ve TV izliyor. Haber girdi '' Bakırköy'de regeta barda bulunan meşhur mekan tarandı '' ben tabi şoka girdim. O zaman cep telefonum yok. Kendime geldiğimde ofise döndüm herkes beni arıyormuş. Ölenler arasında var mıyım diye. Diyeceğim odur ki bu benim başıma gelen, daha neler neler oluyordur bu hayatta. Sevgiler Deeptone

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne karınca.

      işte evet evet oluyor değil mi. kadıköyden bakırköye ido evet anladım. evet bak sana da görünmüş işte bişiler, belki de o adam şeklinde. Allah korumuş işte seni ne güzeeeel :)

      Sil
  7. Bir müddet yanlış cebindeki paraları verdi de adam onu geri vermeye çalışıyor diye okudum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      biliyom orda tuzak yaptım zaten :)

      Sil
  8. okumayı bitirdikten sonra bir süre bekledim kendime gelmek için. Tüylerim diken diken.. İçim ürperdi bir.. Sonra Yorumlara baktım kimler neler yazmış diye. Kurguymuş... Rahatladım mı? Kısmen.. Yine de güzeldi.. Hayatta böyle şeylerin olduğuna da inanıyorum.. Allah c.c hepimizi güzelliklerle karşılaştırsın. Amin.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      amin vallaaa öykücü hohoriii :)

      Sil
  9. tüylerim tiken tiken oldu resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızkardeşler arasında.

      amaniiiin diken tüylü kardeşleer :)

      Sil
  10. Tüylerim diken diken okudum. Olurmu ki acaba böyle şeyler? Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      oluyodur tabii yaaa.

      Sil
  11. Öyle şeyler oluyor ki Deep. Bizim ruhumuz bile duymuyor. Öyle alemler var ki. Ancak büyüklerin anlattıkları kadarını biliyoruz.

    YanıtlaSil
  12. Gerçek diye sonuna kadar okudum meğer kurguymuş :)

    YanıtlaSil
  13. Keşke gerçek hayatta da,kötülük yapan canilere de bir el uzansa da bebelerin canının yakanların elleri-ayakları cayır,cayır yansa biz de seyretsek...

    YanıtlaSil
  14. Çok mesajlı ve çok güzeldi deep kızım. İlk paragrafın hele. Okurken devamını kaptırdım kendimi. Çok akıcıydı anlatımın. Ben de kurgu olduğunu anlayamadım. Böyle şeyler ve daha çok şeyler olduğuna inanan biriyim ben. Kalemine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      ay oluyodur tabisi yaa.

      Sil
  15. İbretlik hikayeler gibi olmuş Deep. :D İyilik karşılıksız kalmıyor işte :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      yorumlara bakınca evet öyle omuş galiba :)

      Sil
  16. devamı gelecekmi bunun ilginçmiş beyaz sakallı dedeler gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destina.

      yok işte bu kadar yazdım :)

      Sil
  17. Hani derler ya tüylerim diken diken oldu diye ürperdim okurken.Annem hep der ki "İyilik yap denize at balık bilmezse Halîk bilir."
    Mucize mi arıyoruz iyi ol ve Allah'a dayan korunuruz mutlaka.
    Teşekkürler Deeptone:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      korunuruz bence de :)

      Sil
  18. Ayy ne güzel bir anlatım. Tüylerim diken diken oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inciden notlar.

      ya ben de yorumlardan anladım öyle olduğunu ki yaa :)

      Sil
  19. çok güzel bir hikaye okurken tüylerim diken diken oldu Rabbım her daim koruyor bizleri çok şükür sen öyle güzel yazıyorsun ki bazen gerçekle kurgu arasında kalıyorum :) senin öyle bir güzel yüreğin var ki içten ve samimi yazman dan bence sevgiler efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      gerçekmiş gibi oluyo demek kii :)

      Sil
  20. Biraz kanal7deki şeyleri hatırlattı. İlla ki böyle şeyler oluyodur ama biz farkına varmadan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      samanyolu tv gibi miii :)

      Sil
    2. Evet evet, Salih abi tadında :D

      Sil
  21. Kurgu demesen hepimiz gerçek sanacağız:) O kadar güzel kuruyorsun yani:)) Olaylara gelince; biraz ak sakallı dede havası vermişsin. Fantastik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      kurarım beeen :)

      Sil
  22. Hey son paylaşımıma bir bak ☺

    YanıtlaSil
  23. Gerçek hayatta da böyle esrarengiz anlar olmasını diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kalemi.

      esrarengiz olsun ve olumlu olsun heeep :)

      Sil
  24. Olaya bak, çok ilginç, Deep'cim nerden esinlendin bunu yazarken çok merak ettim, bir tanıdığın başına mı geldi yoksa? oluyor böyle şeyler cidden..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      birini duydum yolda, bu caddeden daha önce geçmiş gibiyim ama istanbula ilk gelişim, dedi. reankarne gibi bişi. böyle hisler oluyor oluyo işte. ben de dedim ki, dur böyle parapsikolojik bişi düşüneyim. hani derler yaa, babam göründü annem göründü rüyamda geldi. burdan yola çıktım işte :)

      Sil
  25. Deeptone ne yaşamış böyle dediğim de kurgu olduğunu yorumlardan öğrendim.. Böyle olaylar oluyor.. Var olduğunu bildiğim içinde biraz ürperdim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aihara.

      hımm tanık oldun demek ki bişilereee :)

      Sil
  26. Hızır gibi yetişmiş amca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif ipek durmaz.

      ayy hızır amca oldun adı ivit :)

      Sil
  27. yaa ben de gerçek sandım :) çok heycanlandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      holeeey iyi yazmışım desenee :)

      Sil
  28. Oluyo böyle seyler gerçekten deep 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      öyle mi diyosoooaaan :)

      Sil
  29. Bazi insanlara böyle ilginc seyler oluyor bu bir inanc meselesi benim acimdan bakilinca.Yani düsünceler,istekler bir sekilde istem disi seylerle vuku bulabiliyor.Ben cok karsilastim.Inanmasi güc oluyor bazen.Bende okumaya basladigimda tabiki gercek sandim kalbim carpmaya basladi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      ayyy nerdesin sen amaaa :)

      Sil
  30. Kalemine sağlık,buna benzer gerçeklerle karşılaşılıyor zaman zaman nasip kesilmediyse illa ki bir engel çıkıyor. Ben de ilk önce gerçek sandım bir ohh bile çektim:) kurgu olduğunu yorumlar da gördüm.:)) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice.

      oluyo di mi yaaa hayat işteee :)

      Sil