13 Kasım 2016 Pazar

COHEN



5-6 yıl önce İstanbul konserleri vardı, güzeldi, kapıda CD satılıyordu, o turnede Cohen Avrupa’yı da gezerken o şapkasıyla, bir ülkedeki konserinde tökezleyip düşmüştü, yaşlı filozof.

Bir hafta önce onun romanını okuyup yazmıştım ve romanlarının değil de şarkılarının daha iyi olduğunu söylemiştim. Şarkıları hep şiir gibi zaten.

İnsan her zaman merak ediyor o şiirleri kimlere yazdı diye. Suzanna kimdi. Cohen, koyu Musevi aileden gelen biri ama Budist oluyor ancak Musevi cemaati onu pek seviyor. Yunanistan’da, Montreal’de, A.B.D. de yaşadığı yerlerde onu çok severler.

Yunanistan’da yaşadığı dönemde bir sevgilisi var. Bu sevgilisi çok yakın zamanda ölmek üzere iken bunu öğrenen Cohen ona bir mektup yazıp yolluyor. Diyor ki, üzülme nasıl olsa cennette birlikte olacağız, ben de geleceğim yakında. Eski sevgilisi bunu ölmeden önce okuyor ve gülümsüyor.

Cohen çok alçakgönüllü biri. Belki çocukluğundaki yoğun dindarlıktan. Zaten hayatında din hep etkili. Kanadalı olduğu için özellikle Montreal’de seveni çok, komşusu çok. Hiç de ünlü bir şarkıcı gibi değil. Zaten giyimi ve şapkasıyla gezerken hani parka bile şık giden dedelere benziyor.

Stili olan bir müzisyen. İyi müzisyen iyi adam.

37 yorum:

  1. Karizmatik bir adam. Sesi ve yorumu da çok güzel. Romanlarını bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      müziği daha önemli zaten :)

      Sil
  2. Karma filan derken içinde ahiret, cennet, cehennem inancı yok bildiğim kadarıyla budizmde. Onlar, ölüp yeniden doğmak sonra ölüp tekrar tekrar doğmak gibi şeyleri benimsiyorlar. O zaman cennet ve cehennem kavramına aslında inanmayan bir budist olan bu adamcağız, hem kendini hem de yunanistanlı kadıncağızı yanıltmış anlaşılan :)))))) Kadın mektubu okuduktan sonra bunun için gülmüş olmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci/n.narda.

      bilmiyom valla artık belki kadını mutlu etmeye çalışmıştır :)

      Sil
  3. İnşalah sevdiğine kavuşmuştur. Çok etkiler beni bu hikâyeler. Dinleyeceğim müziğini. Bilgi için sağol Deep kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      ah evet etkileyici tabii diy mi :)

      Sil
  4. Ne romantik adammis. Ayy sen bi de konserinde gördün bana kismet olmadi artik ben de öteki tarafta görürüm 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      ha haaa orda da konser vardır işallah :)

      Sil
  5. Cohen.. İlk kez duyuyorum.. Şarkılarına bakacağım merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      ünlü ama eski :)

      Sil
  6. Dünyada böyle romantik böyle seven insanlarda varmış deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      varmıştır herhalde :)

      Sil
  7. İroniler ironilerrr :) cohen ! ....

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ayy dinle artık tabisi :)

      Sil
  9. Mekanı cennet olsun! çok üzüldüm bir değer daha gitti:(
    Hani o konuşur gibi şarkı söylemesi yokmu işte ben en çok onu severdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş.

      evet öyle sölüyor sölemiyormuş gibi :)

      Sil
  10. yorumlarını çok severim öldüğüne üzüldüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      e evet güzel şarkıları var yaa :)

      Sil
  11. Bende tanimiyordum,iyi oldu bu:))Tesekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      dinlersin artıkın :)

      Sil
  12. tanımıyordum öğrenmiş oldum :) bu arada blogdaki çekilişe beklerim Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      çekilişlere katılmıyom ama duyurcam kiii en kısa zamandaa :)

      Sil
  13. Çok üzücü:( Kitaplarını okumadım, müziğini çok severim.... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      müziği daha önemli zaten bence dee :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. dondurma delisi.

      sevilcek biri zaten yaaa müziğiyleen :)

      Sil
  15. Dinledim,Dinlendim kadife sesli bir adam "aşk" ve "sadakat" beraber...
    özellikle (Dance Me to the End of love )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      ah evet o şarkı marş gibi zaten :)

      Sil
  16. Zaten insanın kalbini kazanan mütevazi olmayı bilenler değil mi? Hani kendini insanlardan sıyırmayan sanatçıların yeri ayrı oluyor...:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      di mi yaaa :)

      Sil
  17. Gerçek bir usta... Umarım Suzanna ile buluşmuşlardır. Ben de buluşurum ki o zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipek çavdar.

      ayy kıyamaaam ne güzel yorum yaptın yaa :)

      Sil