3 Kasım 2016 Perşembe

ÇAPULCU



Batuhan Dedde

Kendine özgü Kadıköy’lü yayınevi 6:45’ten çıkan kendine özgü bir öykü kitabı.

Batuhan Dedde, net ünlülerinden, feyste de var blogta da. Değişik diliyle ünlü olanlardan. Birden fazla kitabı da var. Çapulcu da bunlardan biri.

Dedde, şiyir yazan şayir de diyor kendine, biraz asi, biraz komik, biraz sivri dilli, günümüzün marjinal yazarlarından, aslında marjinal sözcüğü zaten marjinal kaldı, herkes marjinal bizde ya da hepimiz kendimizi marjinal, farklı görüyoruz veya görmek istiyoruz. Hepimiz kimlik savaşındayız ya.

Öyküler biraz yeraltı biraz kaybedenler diyebiliriz, biraz Bukowski havası var, zeki ve esprili bir dil, alaycı ama çok da acıklı, hüzünlü. Sokak edebiyatı da denilebilir. Günümüzde biraz moda da oldu bu tarz. Evimizde oturup tatlı yaşamlar sürerken ve sokaklardan korkarken böyle sokak kültürü kitapları okumayı seviyoruz.

Herkese göre değil.

Not:2/4

30 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. arsu.

      eveeeet şampiyomum dönüşüüü :)

      Sil
  2. Hiç duymamıştım daha önce nettede denk gelmemiştim günümüzün alışılmış bir dille yazıyor demek ki ama senden iki puan almış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ben de bilmiyodum yaaa kitabı aldım okudum meyerse ünlüymüş, son zamanlarda moda olan bir dil var, biraz argo küfür filan, yeni yeraltı dili, öyküler hiç fena diil, konuları güzel ama dil dikkati dağıtıyor yaa. sanırım bu tür kitaplarda dil çok öne çıkıyor. sanki bu tür bir dil için yazılmış gibi duruyor, tabii öyle değil, belli ki yazanın günlük dili herhalde. yani işte idare eder gibi. biraz bukowski havası var :)

      Sil
  3. Bu zamanda sessiz sakin yaşayan marjinal/farklı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ayyy o zaman ben de bir marjinaliim :)

      Sil
  4. o halde benlik değildir kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büş.

      evet evet senlik diyil :)

      Sil
  5. Öyküleri galiba seninle seveceğiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ayyyy öykü sevdiricisi mi oldum beeen :)

      Sil
  6. o kitabın üzerindeki ney armut mu?

    YanıtlaSil
  7. bu internet fenomenlerini okumayı pek sevmiyorum ama konu ilginç olabilir..

    YanıtlaSil
  8. Sokak dili gercekten şu şıra çok meşhur ama ben bu kitabı da yazarını da duymadım.nasıl ünlu bu ya da ben mi cahilim acaba diye sorguladım bi kendimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merube.

      net ünlüsü çok var yaaa cahil değilsin bak ama bizim cessie biliyoooo iyiii onuu :)

      Sil
  9. armut mu o :) ben de deminden beri kapaktaki resmi çözmeye çalışıyorum sonradan farkettim armudu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem.

      okurken armut yiyodum daa :)

      Sil
    2. ooh afiyet olsun :))

      Sil
  10. Evde otururken böyle kitaplar okumak çok güzel, yaşamak istemezdim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      bence de öyleeee :)

      Sil
  11. Hayat çeşitlemesi, kitap çeşitlemesi, ölüm çeşitlemesi, ölümden sonrasının çeşitlemesi... Üfff her şey çeşit çeşit.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      evet yaa hayat daha sade olsun de miiii :)

      Sil
    2. o da sıkıcı olur beyaaa (kafasını kaşıyan smiley)

      Sil
  12. Kitabı okuyup ziyaretine gitmek var. Bana yakın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif deniz.

      aa evi mi yakın yaaa :)

      Sil
  13. Kitap fuarından alınması gerekenler listeme girmiş bulunmakta, düşüncelerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derinden ezgiler.

      hoşgeldiiin :)

      Sil