15 Kasım 2016 Salı

BLACK MIRROR


Kara Ayna anlamına gelen bu dizinin ismi telefon, televizyon, bilgisayar ekranlarının siyah olmasından geliyor. Hepimiz bir şekilde kara ayna bağımlısı olduk. Yolda ve gündelik yaşamda hepimizin gözü kara aynalarda.

Black Mirror, günümüz teknolojisi ve internetin hayatımızdaki rolünü anlatıyor. Düşündüğümüzden daha fazla etkisi altındayız ekranların. Bu eleştiri gibi gözükebilir ama değil. Bir şekilde şikayet edenler var aramızda teknolojik aygıtlardan. Hepimiz doğayı özlüyoruz elbette.

Ancak bu bir gerçek ve doğal sonuç. Geriye dönülemez. Yıllar geçtikçe hayatımız teknolojik olacak yani hayat bu ve böyle. Kişisel karşı koyuşlarımız olabilir ancak artık hayatımız ekransal. Bu dizi bu olguyu çok etkileyici işliyor.

İlk sezon ilk bölüm biraz iğrenç başlasa da çarpıcı bir ikinci bölüm var. İlk sezonun zirvesi, ikinci bölüm. İkinci sezonun birinci ve ikinci bölümleri yine şok. Üçüncü sezon ise yedi bölüm ve yedisi de unutulacak gibi değil. Bazı bölümler sakin bazı bölümler aksiyon dolu ancak üçüncü sezon hiç kolay lokma değil.

Bu diziyi izleyin.


Not: Dizi yazmışken, son yıllarda izlediklerimden birkaç süper dizi, tekrar söyleyeyim. Kill Me Heal Me, The Wire, The Mentalist, The Americans, Bron/Broen, Hell On Wheels, Borgen, Sense 8, Metal Simyacı, Forbrydelsen, True Detective ve How I Met elbette bir de kişisel en sevdiğim Kara Ekmek. 

74 yorum:

  1. Sosyal medyada da çok paylaşıldı kayıtsız kalamayacağım sanırım deep :)))) Kore dizim var 2 adet bitsinde :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      tımams koreler de biricik ama diy mi :)

      Sil
  2. çok çok sevdiğim, harika bir dizi. Çoğu kişi beğenmemiş, esasında çok derin, anlamlı bir dizi. Aralarında 1-2 bölümünden pek hoşlaşmadımmm amma genel olarak diziyi hep keyifle izledim-^^ emeğine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ause esua.

      ben sadece ilk sezon ilk bölümden hoşlaşmadım :)

      Sil
  3. Ben de haliyle altyazılı dizi arar oldum. Bunlara bir bakayım gari. Sağolasın Deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine bektaşi.

      güzel dizi çok yaaa :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. The mentalist e başladım :D

      Sil
    2. şenay bn.

      the mentalist en sevdiklerimdeeeen :) hiç ara vermeden izledimdi :)

      Sil
  5. Evet bu dizi izlenir.
    Belki de kaçınılmaz sonumuzu görmek iyi gelir.

    YanıtlaSil
  6. Bu diziyi izleyeceğim bir ara Deep.Keel Me Heal Me'yi de duydum.Kara Ekmek sevdiğim diziler arasında canım arkadaşım. ^_^

    YanıtlaSil
  7. Çok ilginç bir tanım olmuş "black mirror". İlk fırsatta izleyeceğim bu diziyi. Farklı bir şeyler izlemeyi istiyorum bu aralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      çok farklı buuu. bi dee, her bölümde konu, ortam, yönetmen, oyuncular da değişiyooooo :)

      Sil
  8. Adı da konusu da güncel ve gerçekten bizleri anlatıyormuş. Hayat artık ekranlarda akıyor sahiden de. Dediğin gibi de üstelik. Doğayı özlüyoruz, bireysel çıkışlarımız olabilir; ama geri dönüş yok.

    Teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      öyle işte bence yeni her zaman iyidir :)

      Sil
  9. Hala başlayacağım güya bu diziye. Çok söyleyenler var.

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar doğru hayatımıza nüfuz ediyor teknoloji. İster istemez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra.

      öyle kardiş napcan :)

      Sil
  11. Tek takip ettiğim yabancı dizi sanırım her sezonu heyecanla bekliyorum ! :) Güzel yazı olmuş deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başak zorlu.

      ne dizi ama de miii :)

      Sil
  12. Güzel dizi... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. İzlemedim ama adını çok duydum bu dizinin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat izlerim.

      o zaman izle artık :)

      Sil
  14. benim çok sevdiğim ve farklı bulduğum bir dizi. ama herkese hitap etmeyebilir, çok güçlü ve insanın düşüncesini, tahammülünü zorlayan sahneler de var. yine de gözümde gelmiş geçmiş en iyi dizilerden biri =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygun.

      ben de dream team dizi diyorum :)

      Sil
  15. Barış Özcan'ı biliyor musun deep? Onun da buna benzer bir videosunu izlediydim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasulye.

      bilmiyom ama izliycem :)

      Sil
  16. ben de ilk bölümde vurgun yemişe dönmüştüm fakat diğer hepsi harika gerçekten. izlenmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      ilk bölüm böööö:)

      Sil
  17. benim mutfaktaki televizyona nazar değdi miladiydi zaten ama açtığımda siyah değil mavi renk görüntü veriyor ses var görüntü mavi okuyunca aklıma geldi bak yine dertlendim :) izleyeceğim sanırım bu diziyi

    YanıtlaSil
  18. Ayy tam da izleyecek bir dizi arıyordum biliyor musun bunu daha önce duymuştum ama aklıma bile gelmemişti :D çok teşekkürler deeep ! türk dizileri bişeye yaramıyor zaten saçma sapan :/ kara sevda hariç :P onu seviyom nedense ya neyse konuyla alakaası yok tabiki de izliyceemmm !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekinay tül.

      annemin dizilerinden kara sevdaaa :)

      Sil
  19. İlgimi çekti yorumları okuyunca başlasam mı oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örgü çantam.

      başla ol hadiii :)

      Sil
  20. Ne kadar garip değil mi? Şikayet edilen fakat kimsenin de karşısından ayrılamadığı şeyler. Mesela yaşlılar, gençlerin sürekli telefon ve bilgisayarla uğraşıp durduğundan şikayet ediyorlar ama kendileri de televizyondan ayrılamıyorlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      işte sen de bendensiin. eleştirmek boş iş :)

      Sil
  21. Teknoloji bizi ele geçiriyor. Kurtuluş yok gibi. Hell on Whells i ben de severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      hell on wheels yeni sezon geldi mi yaa :)

      Sil
  22. Şu anda izlediğim dizi. 3.sezon 5.bölümdeyim. Her seferinde ağzım açık hayranlıkla izliyorum. Verilen kapalı mesajlar, insan zihninin hayal gücü ile yarışı. Çok bölüm belki bundan 20 yıl sonra gerçek olacak, öyle hissettiriyor bana. Çok güzel dizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kalemi.

      3. sezon şok şok şok :)

      Sil
  23. izlerim sanıyorum bu ara dizi arıyordum zaten iyi oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      ah bu nefis ayolcuum :)

      Sil
  24. Bu diziyi sen daha önce yazınca not almıştım ve hala bilgisayarımın üzerinde not duruyor ama hala izleyemedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha.

      boş bir anda izlersin yiaaa :)

      Sil
  25. Not aldım, konusu ilgi ekici ♥

    YanıtlaSil
  26. Ben bu diziyi ilk defa bugün duydum ama bugün duyduğum da 3. Kisi oldun.bu kadar mı iyi bu dizi ya? En azından birkac bölüm izleyip nasıl gittigine bakmam şart oldu.

    YanıtlaSil
  27. White Christmas bölümü ile beni kendisine hayran bırakmıştır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin avun.

      3. sezon yılbaşı özel bölüm eveeet süpeer :)

      Sil
  28. ayyy çok merak ediyorum bunu ya ama vizeler rahat bırakmıyo kii :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde türker.

      sonra izlersiin :)

      Sil
  29. Ha ri ka bir dizi! distopik eserlere bayılan biri olarak kaçıramazdım. Severek izleyenlere yine netflix dizieri olan Sense8 ve Stranger Things'i şiddetle öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. little dreamer.

      sense8 üstteki yazımda var ki stranger things ay evet bi blogçu daha sölemişti, izlicem en kısa zamanda :)

      Sil
  30. Ben de Mozart in the Jungle'ı eklim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipek çavdar.

      izlemedim tamam izlicem :)

      Sil
  31. ah kara ekmek ne ağlatmıştı :P ben izlemedim ama seni biliyorum:)) kara ayna var evet izliyorum ben de, bir de kaçan ayna var onu da okuyorum şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      kaçan ayna çok sevdiğim kitaaap :)

      Sil
  32. Bugün Narcos'u bitirdim, yarın buna başlıyorum. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşrakkuş.

      narcos bakayım uyuşturuculu bişiye benziyor :)

      Sil
  33. Ooo sen de mi black mirror cısınnn :)
    Hala kara ekmeğin nesini sevdin anlam veremiyorum , senin gibi birisi garipp :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      ha hah insan gizemli bir varlık mirim :)

      Sil
  34. Bu diziyi duymuştum da konusunu falan bilmiyordum ilgimi çekti şimdi okuyunca :) Sen mr robot da izlesene seversin kesin bir de lie to me izle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz.

      ilginç bu iyi dizi izle bi dene işte bakalım :)

      Sil
  35. İğrenç mi başlıyor :D Deep birde korkunçlu mu , öyle ise hiç başlamayım ben ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      piki tamam tamam sen izlemeee :)

      Sil
  36. Ay, duymuştum bunu bir arkadaştan.
    O da güzelmiş dediydiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      etkileyici bu yaaa :)

      Sil