12 Kasım 2016 Cumartesi

ANNEM


Annem bizler ev işleri ve kendi işi dışında hiçbir şeyle ilgilenmeye zaman bulamaz. İşine gider gelir, evle ilgilenir, yemek yapar ve bizle ilgilenir.

Sürekli olarak istediklerimizi alır, sanki hep bizim için alışveriştedir. Anne, jimnastik giysisi alsana, anne bot alsana, anne kek yapsana. Hep bizi bir yerlere taşır arabasıyla. Okula kursa spora arkadaşlara.

Annem bunları yapmayı çok sever. Hep der ki, şimdi bana ihtiyacınız var ve ben sizin istediklerinizi yapmayı çok seviyorum, mutlu oluyorum, ilerde bana ihtiyacınız olmuycak o yüzden şimdi bunun tadını çıkarayım.

Anne, montumu unuttum anne aypedimi unuttum metro durağına getirsene, anne molpedimi unuttum, okula bi gelsen, günlerimiz böyle geçer. Bazen üstümüze düşse de aslında hepimiz memnunuz bundan. Annem bizim hayatımızı kolaylaştırır.

Annemiz hep annedir yani. Aslında annelerin genelde iki yönü vardır. Anne gibi davrananlar ve kadın gibi davrananlar. Anneler anne gibi davrandığı zaman iyidir, sadece şefkatlidir. Ama bazen kadın gibi davranan anneler de vardır, o zaman iyi olmazlar. Kadın gibi olunca bazen kıskanç olabilirler, mesela çocuğu çok gezse gezdiğini kıskanır. Annenin kadın gibi değil de anne gibi davrananı her zaman daha iyi.

Ah bizim annemiz evlilik gazisiyim ben der. Evlendim ve işte hep iş hep iş, koştur dur, evlilik annelik beni yedi bitirdi. Ama iyi ki varsınız der bir de.



Foto: Nymph, önünde çeşme var, su akıyor, elindeki istiridye kabuğu şeklindeki taşa, Bergama'da.

82 yorum:

  1. Ahh ahh boşuna dememişler cennet annelerin ayakların altında diye Annelerin hakkı hiç bir zaman ödenmez iyi ki var annelerimiz Rabbım eksiklerini göstermesin inşallah Yüreğine emeğine sağlık güzel insan sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      anneler tabii yaaa :)

      Sil
  2. Annelerimiz iyi ki varlar. Dünyada bizi koruyan meleklerimiz.
    Ne iyi olmuş yazdığınız...:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      melek anneler eveeet :)

      Sil
  3. Gece gece bloga yazı yazanlara merhaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      ayyy eski dooost :)

      Sil
  4. Anne gibi davranan anneler candır yaaa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ay evet hep öyle olsunlaar :)

      Sil
  5. Anneler anne gibi olsuun puding gibi olsuun :) ay nymphe haa güzelmiiş nymphaion da kutsal çeşmeler biliyo musuun nymphe de su perilerinin adısıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      puding gibi evet evet tatlı olsunlar yumuşak olsunlar :)

      Sil
  6. Ahhhh... anne ahhh... keşke olsaydı da yüreğim, tüm bedenim tam olsaydı :( Fena vurdun be Deep, kalemine yüreğine sağlık. Analarımızın hakları ödenmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli mutfak.

      off evet haklısın.

      Sil
  7. Cıldiricam 1 sayfa dolusu sey yazdim hepsi elimin yanlis yere degmesiyle silindiiiii 😢😢😢😢

    YanıtlaSil
  8. Anne dünyada ki en mucizevi varliktir vesselam. ALLAH annelerimzii basimizdan eksik etmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfalarca anlatılacak şeyi, iki cümle ile anlatmışsınız, iyi günler...

      Sil
    2. teşekkür ederim bunu duyduğuma sevindım :) İYİ GÜNLER

      Sil
    3. tekinay/güzel bir şarkı.

      atasözü gibi olduuuu :)

      Sil
  9. Saçını süpürge etmek deyimi onlar için yazılmış.. onlar iyi ki var💕

    YanıtlaSil
  10. :))) Kediler, köpekler yani insan olmayan varlıklar bile anneyken nasıllar; kaldı ki insanlar :)

    Anne kuşlara bayılırım dahası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      annelikte bütün canlılar iyi evet yaaa :)

      Sil
  11. Ay çok tanıdık geldi:) 'Anne din defterimi unutmuşum, defter kontrolü varmış bugün bir koşup getirsene...' Hep mi böle bu işler:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. annelerin kıymeti bilinmeli :) güzel yazı olmuş canısı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okyanus arsel.

      bilinsin tabiii :)

      Sil
  13. Anne diyince dünya duruyor bi. Bi kaç günlüğüne evde yanınızda olmadımı nasılda bocalıyoruz.. Anneler için yazılacak o kadar çok şey var ki. Hangisini yazayım.. Canını evlatları için ortaya koyan kişiye anne denir.. Anne ise candır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      güzel tarif etmişsin kiii :)

      Sil
  14. Ne güzel bir anne ♥ Annene sevgiler olsun :))

    YanıtlaSil
  15. Anneler öyle ya, her şeye herkese yetişiyorlar şaşırıp kalıyorum. :)

    YanıtlaSil
  16. Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ay eveeet de miii :)

      Sil
  17. İşte bu yüzden annemi çok seviyorum..
    Bu hayatta beni ne olursa olsun terk etmeyecek tek insan
    Annemnmm seni çok ama cooook seviyorum :)
    Rabbim bütün kadınlara annelik nasip etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      ayy çok sev tabiii :)

      Sil
  18. Yazınızı dün olumuştum, telefonla yorum yazmak zor olduğundan sonra bakarım demiştim, hep sonraya bıraktığımız şeyler gibi kaldı gitti :) sayfama yorumunuz ile tekrar blogunuza geldim :) <> güzel bir şekilde ifade etmiş... iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  19. Çok yerinde bir tespit yapmışsın. Okurken aklıma, geçen aylarda annesini kaybeden bir blogger arkadaşımız geldi. En büyük korkusu annesini kaybetmekti. Belki klişe olacak ama her kadın doğurabilir ama her kadın anne olamaz. Maalesef hayatta iki türüyle de karşılaştım. Hele o kıskanç anne türünden bir akrabam var ki evlere şenlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aforizmik kalıntı.

      aman valla öylesi kimsenin karşısına çıkmasın tabiii yaaa.

      Sil
  20. he he ayni ben!

    Evet yaa kizlarini kiskanan anne biliyorum ben!Maalesef:((

    Kendimi buldum sanki bu hikayede.)) Sevgiler sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir terazi kızı.

      aa valla mıııı yaaa nasııl nedeen :)

      Sil
  21. benim anneme ne çok benziyor annen :)) acaba tüm anneler böyle mi? sanki değil ya bazen arkadaşlarımın annesini görüyorum sadece kadın! sadece birey! tıpkı senin gibi rahatsız ediyor beni ama belki bildiğimiz örnek annelerimiz olunca onlar tuhaf geliyordur belki de onların yaptıgı dogrudur.. yada dengede olmak.. çok merak ediyorum defne buyudugunde ben nasıl bir anne olacağım ipucları annem gibi anne olacagım yönünde ama yeni çocuklara ters gelebilir modern bulmayabilirler bu kusaklar :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. defne.

      hihi bilemedim valla bakalım annen gibi mi olcaksın sahiden deee :)

      Sil
  22. Bazı anneler, çocuğu kendine ihtiyaç duyduğunda, bir şey talep ettiğinde veya herhangi bir anda çocuğu kendine yukmus gibi davranır. Kadın gibi anne deyiminizin hakkını sonuna kadar verir. Kizindan da kadın gibi davranmasını bekler, elestirir,bunaltir. Ama adı annedir işte. Keşke benim annem de "şefkatli anne" olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelik indeksim.

      ayyyy kıyamam size yaaa.

      Sil
  23. Farklı bir bakış açısı olmuş.Bazen ben de yorulunca böyle düşüneyim.Süper bir fikir.Anın tadını çıkarmak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortada karışık.

      :) tımıms.

      Sil
  24. Anneler ve kadınlar farklı davranır yada düşünür o halde , bak ben bunu hiç düşünmemiştim :D

    YanıtlaSil
  25. Bazen annem için şunu düşünürüm. Keşke gençliğini bu kadar bizimle meşgul olarak geçirmeseydi de, ahireti için yani kendi için çabalasaydı. Allah cc razı olsun ne diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      iyi olurdu evet ama yapmamış işte :)

      Sil
  26. O kadar enteresan bir şey ki annelik çocuklarının ihtiyaçlarını giderip yüzlerindeki tebessümü görünce fazlasıyla mutlu oluyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmanur.

      iyi anneler öyle olur işteee :)

      Sil
  27. Annem hasta olduğu için ben de bu aralar anne konusunda hassasım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      çok haklısın kii.

      Sil
  28. Yanıtlar
    1. güliz gül.

      ay herkes senin gibi anne olsuuuun amaaa :)

      Sil
  29. http://gulcanbaranturan.blogspot.com.tr/2016/09/anneme-mektuplar-6-eylul.html
    Anne diyince akan sular durur...

    YanıtlaSil
  30. Annelik kadar ağır bir iş yok bu dünyada. Çoğu zaman akildan azade yük ve kahir çekmek demek anne olmak, hatta kadın-eş olmak. Karşılığı da genellikle olmaz.. hele de bizim coğrafyada. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. n.narda.

      dosdoğru söledin vallaaaa :)

      Sil
  31. Annem,annem,annemmmm sen üzülme....diyemem ki biliyorum ki yine üzülecek ve benim için her zaman endişe duyacaksınnnn.
    anne böyle bir şey !Yaşarsın yaşatırsın sana kalmış nasıl anne olmak istediğin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      ne güzel söledin ama ki yaa :)

      Sil
  32. Her şeye rağmen en özlenilesi varlık işte :)
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
  33. Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      ayyyy eveeet :)

      Sil
  34. Anneler, babalar iyi ki var...

    YanıtlaSil
  35. Ben de su an tadini çikariyorum çocuklarimin büyüyünce ararim bu günleri.

    YanıtlaSil
  36. Evlilik gazisi sevdim ben bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipek çavdar.

      hoş oldu diy miii :)

      Sil
  37. Yurtta bi arkadaşım vardı. Üniv. Ye gelinceye kadar ağdasını hep annesi yapmış. Annenin fazla anne olanı deyince aklıma hep ... teyze gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      çok tatlı bir anekdot bu yaaa :)

      Sil
  38. Konya dan İstanbula nar taneleri gönderilir mi ? gönderilir . Çılgın meslek anne olmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkan.

      ha haaa eveet o da iyiymiş :)

      Sil